Moderator: Redaktörer
celef skrev:Britt-Gunnar skrev:bassman skrev:
det där var nog ett av de mysigaste lyssningsrum jag har sätt
jag håller med, ett helt fantastiskt rum! rummet har visats tidigare i någon tråd, kommer inte ihåg vilken bara
Jaernet skrev:+ lyftet hos bassman när vi drev hans pip med audio reserch steget...det blev otroligt mycket plattare ljudbild och mindre närvaro när vi kopplade in ivors fina linnsteg "5105"?, som vi vid tidigare tillfällen höjt till skyarna i direkt jämförelse med andra slutsteg...
säkert inte pk att uttrycka sådant på detta forum men jag gör det ändå.
sportbilsentusiasten skrev:Inte så konstigt, 5105 var ju inte ens bra då det var nytt. Ett budgetsteg från Linn.
Jaernet skrev:Har svårt att sätta rätt ord på det men det lät som att väldigt mycket rumslig information gick förlorad, främst djupet i ljudbilden. Dessutom mindre sväng och "stampa takten" -känsla med linn-steget. Vet inte om de övriga håller med 100%...
Jaernet skrev:+ lyftet hos bassman när vi drev hans pip med audio reserch steget...det blev otroligt mycket plattare ljudbild och mindre närvaro när vi kopplade in ivors fina linnsteg "5105"?, som vi vid tidigare tillfällen höjt till skyarna i direkt jämförelse med andra slutsteg...
sprudel skrev:Jaernet skrev:+ lyftet hos bassman när vi drev hans pip med audio reserch steget...det blev otroligt mycket plattare ljudbild och mindre närvaro när vi kopplade in ivors fina linnsteg "5105"?, som vi vid tidigare tillfällen höjt till skyarna i direkt jämförelse med andra slutsteg...
Vilket AR-steg är det som ni lyssnade på?
Richard skrev:sportbilsentusiasten skrev:Inte så konstigt, 5105 var ju inte ens bra då det var nytt. Ett budgetsteg från Linn.
Nåja, budget och budget- 14000:- är kanske billigt som nypris?
Det vore intressant med en test av litet fler linnförstärkare-utanför ett Linnsystem.
Att det låter bra i ett komplett system vet vi ju.
ivor-isobarik skrev:Det här med Linn måste vara infekterat. Säger man att linn låter bra,-ja då måste det påstååendet bestridas. Har en pryl fått en prestandasänkning imed att en Linnpryl kopplats in, -ja då beror det på att det var en dålig Linnpryl,förmodligen deras sämsta!
Har man bättre Linngrejor och det inte stämmer,-ja då är det en bättre installation man behöver eftersom man inte fattat tundedem ordentligt.
Är man anti Linn, -ja då är det lättare att skita med förstoppning och blossande hemmafröjder än att kläcka ur sig något bra om Linn.
Richard skrev:sportbilsentusiasten skrev:Inte så konstigt, 5105 var ju inte ens bra då det var nytt. Ett budgetsteg från Linn.
Nåja, budget och budget- 14000:- är kanske billigt som nypris?
Det vore intressant med en test av litet fler linnförstärkare-utanför ett Linnsystem.
Att det låter bra i ett komplett system vet vi ju.
Johan_Lindroos skrev:En gång på en liten ljudträff som jag hade hos mig för några år sedan, så hade Bill50x med sig ett Linnförsteg. Jag kommer inte ihåg vad det hette, kanske Bill50x kan hjälpa till här... Hursomhelst, enbart subjektivt så lät det rent, avslappnat, ja som om musiken flödade, typ. Det lät ungefär precis likadant som det andra försteget.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster