pi60 vs pi60s

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Är pi60s värda sitt högre pris?

Ja. De låter tillräckligt mycket bättre.
7
8%
Ja. Annan orsak, nämligen...
1
1%
Kanske. Jag betalar för att slippa ångesten.
16
19%
Nej. Jag har hört båda och tycker....
4
5%
Jag skiter i vilket men vill rösta ändå.
28
33%
Jag skiter i vilket men vill rösta ändå.
28
33%

Antal röster : 84

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2005-04-27 14:57

kosmoskatten skrev:...och nu när jag möblerat ut flickvännen vart det ju helt plötsligt mer plats över :roll:

plus även mycket mindre förstärkare :wink:

Användarvisningsbild
jonasz

Inläggav jonasz » 2005-04-27 17:24

Bara det att diskanten ser ut som en gammal hemsk Dynaudio :twisted: i Pi60 gör att jag väljer alternativ två...

Jonas
"Det är bara Joakim von Anka och andra med personlighetsstörning som har pengar som mål" Hans Rosling

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2005-04-27 18:00

Diskanten är tillverkad av Dynaudio :)

Valde själv inget av alternativen men jag köpte själv ett par pi60 i byggsats för att det var det jag för tillfället hade råd med. Har inte lyssnat på de båda samtidigt så jag vet själv inte om jag skulle uppleva skillnaden som, i sammanhanget, prisvärd. Personligen satsar jag antagligen hellre mellanskillnaden mellan pi60 och pi60s på ett gäng basmoduler och bakhögtalare.

Mvh / Christian

Användarvisningsbild
Hubba

Inläggav Hubba » 2005-04-27 20:35

IngOehman skrev:När (om?) piPs blir klar kommer det antagligen att gå att skifta mellan piP och piPs. De är ju lättare att skifta.

En sak är säker, när piPs är klar så kommer jag att stå bland de första i kön i Lahäll.

Mvh
Håkan

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2005-04-27 20:40

Varför det? Har du stora förväntningar? Eller saknar du något hos piP som du hoppas kunna få med s? Egentligen samma frågor som i omröstningen ovan fast med piP isf pi60 :wink:

Användarvisningsbild
Hubba

Inläggav Hubba » 2005-04-27 20:55

Missförstå mig inte jag är mycket nöjd med mina piP och tycker att dom är fantastiskt bra, men om IÖ lägger ner tid/pengar och utveckling på att ta fram en signature variant av piP så är ivarjefall jag övertygad om att det är en "förfining" av en redan bra produkt. Och det räcker för mig.

Mvh
Håkan :D

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-04-27 22:12

Belker:
Tja, lite mindre är den ju allt, förstärkaren. :wink:

Nere på ynka TVÅ veckors leverans på lådor till pi60? 8O

Ay caramba - nu har man fått griller i huvudet (och ingen is i sikte heller) och befinner sig i lyxknipa - ska man kanske lägga en pi60 order? Och svälta en månad, kanske två?

Tanken har ju funnits med mig ett tag och tja, även om jag är nöjd med mina piP (har två par) så kan jag ju tänka mig att avyttra ett par och satsa lite på ett par pi60, sedan flytta till lite större och ...
...ja ni förstår ju hur svårt det blev att hålla sig nu...

:roll:

Men så var det dära med att få dem snyggt lackade, vart det någon adress till en bra lackerare inom Stockholmsområdet? Jonas Nilssons var ju såååå grymt läckra.
EDIT: stafvel

Föregående

Återgå till Generellt om hifi