Dock är det långt till april. Sen är det betänketid och väntetid på högtalarna efter det :/
Moderator: Redaktörer
Svenn3SaataN skrev:Då har man bokat in en provlyssning hos IÖ den 12 april. Fanns plats imorgon och på torsdag. Men är inte det lättaste att ta sig till Stockholm i en handvändning
Dock är det långt till april. Sen är det betänketid och väntetid på högtalarna efter det :/
DVD-ai skrev:Svenn3SaataN skrev:Då har man bokat in en provlyssning hos IÖ den 12 april. Fanns plats imorgon och på torsdag. Men är inte det lättaste att ta sig till Stockholm i en handvändning
Mjaaa, beror ju på vad du ska ha, piP/piPs är ju något som man i stort sätt kan ta under armen när som helst![]()
Har du dessutom redan lyssnat på Ino tidigare och "vet hur dom låter" och varit med på kvällen och snackat/ lyssnat på genomgångarna och om du dessutom bor långt bort. Ja då tror jag verkligen inte det är några problem att köpa några högtalare samma kväll/ dagen efter du varit där. Känns ju onödigt att du ska åka hem och sitta i flera dagar fö att sedan vara tvungen att åka upp igen för att hämta högtalarna, OM han nu råkar ha det du är intresserad av ståendes i lager.
om det är något som han inte har i lager (han har väll normalt inget i lager!) så är det ju oavsett väntetid på att få lådorna färdiga tillbaka från snickare
Svenn3SaataN skrev:jag kör ljudet ifrån datorns optiska direkt in i min HK. Det har låtit så med volymkontrollen ett bra tag. Har inte haft stärkaren mer än ett år. Men har väl att göra med att jag kör ifrån moderkortets inbyggda då. Får skaffa mig ett bättre ljudkort![]()
På tal om ljudkort. Hade tänkt skaffa mig ett nytt ljudkort. Men jag kör lite film ifrån datorn ibland. Då vill ju kunna köra det på en hemmabioförstärkare. Måste ljudkortet vara ett säg 5.1 då? Menar det borde väl räcka med 2.0 för signalen är väl det samma. Sen skickar väl bara förstärkaren ut information ut till de olika kanalerna?
bakerman22 skrev:Det kan vara en dålig kabel som sagt var.
Givetvis måste du ha ett ljudkort som grejar 5.1.
Om stärkaren bara ser två kanaler in så finns det ju bara två kanaler.
Visst kan du trycka ut det i fem högtalare plus sub, men det är ändå bara två kanaler..
Svenn3SaataN skrev:jag kör ljudet ifrån datorns optiska direkt in i min HK. Det har låtit så med volymkontrollen ett bra tag. Har inte haft stärkaren mer än ett år. Men har väl att göra med att jag kör ifrån moderkortets inbyggda då. Får skaffa mig ett bättre ljudkort![]()
DVD-ai skrev:Elektro Voice
subjektivisten skrev:lennartj skrev:De som inte bryr sig utan bara vill fläska på sitter väl ofta nöjda med en hembioreceiver som försteg med ett eller flera PA-slutsteg påhängda. Trots att sådana riggar ofta har ganska goda mätvärden brukar de grumsa ner gles musik på ett sätt som är oacceptabelt för mig,![]()
men spelar man aldrig sådant är det naturligtvis onödigt att betala tio gånger mer för att bli av med brister som man inte uppfattar.![]()
För dem är väl att kasta pärlor för svin att nyttja nästan transparenta high-end prylar?![]()
Chansen att du skulle kunna skilja dessa "PA steg" och ditt steg i ett blindtest är ytterst liten. Så du kan tro vad du vill men verkligheten ändras inte på grund av det
Svenn3SaataN skrev:Kan ju tillägga att det är helt tyst när jag rattar på volymen när det inte spelas något på stereon men den är inkopplad. Men det är så fort någon låt är på så hör man att det finns lite grundbrus och att det "låter" när jag vrider på volymen.
Sanjuro skrev:Då jag var i krokarna så halkade jag in på restplatsen på demo igår kväll i källaren och jag hade (nästan) glömt hur pass baskapabla piP är.![]()
Visst är pi60/s ett kliv uppåt i fler än en dimension men kunde man krama ur sina piPs såsom i Inokällaren så finns ju inte mycket att anmärka på.
Riiispekt!
DVD-ai skrev:Och bättre är att jag har fått till NÄSTAN samma basåtergivning med piPs i mitt nuvarande rum, jag tampas med en sista liten detalj bara, mer dämpmaterial !![]()
mvh// En glad och nöjd David
Får tacka alla medverkande.
de biorummen jag varit i idag kan man ju bara drömma om än så länge tyvärr
Är det lönt att skaffa en sån rejäl anläggning då jag bara använder den kopplad till datorn

profbd skrev:det är bara att släpa sig iväg till norge och jobba
jag kör för det mästa från datorn och det går utmärkt
alla lever inte i forntiden som anders och tengil![]()
Svenn3SaataN skrev:Tengil:
Sen du demade Avratz för mig så vet jag inte hur många gånger jag har spelat den. Riktigt skön är den!
När jag kör med enbart golvarna tycker jag att det går att spela tillräckligt starkt. Men det som saknas är botten. Visst det basar på bra, men när de ska försöka de djupaste tonerna blir det jobbigt.
Men tycker att det låter rätt bra och basen finns där. Frågan är vad det är mer jag vill ha? :/ För det låter inte alls så illa som man kan tro.
Det enda jag kan känna att det är inte alls samma njutning som hos dig när vi lyssnade.
Svenn3SaataN skrev:Tengil:
Sen du demade Avratz för mig så vet jag inte hur många gånger jag har spelat den. Riktigt skön är den!
När jag kör med enbart golvarna tycker jag att det går att spela tillräckligt starkt. Men det som saknas är botten. Visst det basar på bra, men när de ska försöka de djupaste tonerna blir det jobbigt.
Men tycker att det låter rätt bra och basen finns där. Frågan är vad det är mer jag vill ha? :/ För det låter inte alls så illa som man kan tro.
Det enda jag kan känna att det är inte alls samma njutning som hos dig när vi lyssnade.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster