Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:
Kan det tänkas att det blir utgivning av fler artister i framtiden?
sprudel skrev:Egentligen skulle ni engagera Bert Karlsson-Skara och övertyga honom. Får vi med honom på tåget är han mannen att tala om för hela världen hur tokigt det är med mastringen av idag. Oavsett vad han säger så gör han sin röst hörd. Ändamålet helgar medlen.
PekkaJohansson skrev:...
Specialutgåvan av "Med rymden i blodet" produceras i en mycket begränsad utgåva. Skivan kommer inledningsvis att vara tillgänglig endast via Ljudtekniska Sällskapet. Den kan beställas i LTS monter under High End-mässan på Sheraton Hotel i Stockholm den 12-13 februari och kommer senare att erbjudas LTS medlemmar...
kommer senare att erbjudas LTS medlemmar
Ska ni inte passa på och släppa den helt oförstörd också, dvs i masterkvalitet? Är den inspelad i 24/96 eller?
vad var det nu för kontonummer?
En inte så värst mobil, studerande icke-medlem kan glömma att få tag i en eller?
PekkaJohansson skrev:Hej alla,
Jättekul att få så mycket respons på erbjudandet! Ska beta av frågorna så gott som jag kan:Ska ni inte passa på och släppa den helt oförstörd också, dvs i masterkvalitet? Är den inspelad i 24/96 eller?
Skivan är analogt inspelad. En viktig del av projektet är att visa att cd-systemet är mer än tillräckligt bra för även de mest krävande rock- och popmusikinspelningarna. Därför blir det bara cd, som kan betraktas som oförstört. Jag lyssnade själv på tre provspår från skivan på extremt hög volym igår och grundbruset överstiger vida grundbruset i cd-systemet.vad var det nu för kontonummer?
Man blir medlem genom att betala 300 kronor till LTS Plusgironummer 131800-5.En inte så värst mobil, studerande icke-medlem kan glömma att få tag i en eller?
En inte så värst mobil, studerande icke-medlem kan skicka ett svar på eftermiddagens medlemsutskick eller meddela mig personligen!
Med vänlig hälsning
'Pekka
PekkaJohansson skrev:sprudel skrev:Egentligen skulle ni engagera Bert Karlsson-Skara och övertyga honom. Får vi med honom på tåget är han mannen att tala om för hela världen hur tokigt det är med mastringen av idag. Oavsett vad han säger så gör han sin röst hörd. Ändamålet helgar medlen.
Det ligger något i tanken! Om Bert kunde övertyga branschen att man kan vinna både ljudkvalitet och pengar genom att avstå från postproduktion av äldre och nutida pop- och rockmusik vore ingen gladare än jag. Tar du kontakten. sprudel?
Med vänlig hälsning
Pekka
Vinylcalle skrev:Kan icke medlemmar köpa den på mässan. Och vad är då priset?
MvH Carl
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster