då. Men den lägsta bastonen i basgången är ju bara ca 35 Hz låg. Fast det är
ju ganska låg iofs
Moderator: Redaktörer
Svenn3SaataN skrev:Komorok: Nej, det har inte överdrivit mycket bas. Men just denna låten gillar jag mest för att det helt enkelt är en speciell och skön låtTill och med flickvännen gillar den
Komorok skrev:Svenn3SaataN skrev:Komorok: Nej, det har inte överdrivit mycket bas. Men just denna låten gillar jag mest för att det helt enkelt är en speciell och skön låtTill och med flickvännen gillar den
Jag älskar den också! Jag insisterade på att dra på den när jag besökte
studio blue förra våren. Jag bad dem dra på lite till, men det gick inte.
Det var redan max!! Det är en av mina absolut bästa musikupplevelser.
Jag fällde nog en glädjetår eller två.
Komorok skrev:Svenn3SaataN skrev:Komorok: Nej, det har inte överdrivit mycket bas. Men just denna låten gillar jag mest för att det helt enkelt är en speciell och skön låtTill och med flickvännen gillar den
Jag älskar den också! Jag insisterade på att dra på den när jag besökte
studio blue förra våren. Jag bad dem dra på lite till, men det gick inte.
Komorok skrev:Jag bad dem dra på lite till, men det gick inte.
subjektivisten skrev:Komorok skrev:Jag bad dem dra på lite till, men det gick inte.
Oj, max hur då? Basarna? r56orna? Slutsteg? Ljudet?
profbd skrev:
bor du i en tabberth?![]()

Svenn3SaataN skrev:Tänkte jag kunde dela med mig av en ritning på mitt lilla boende
http://imup.se/v/WYFbmqsPK5
subjektivisten skrev:Komorok skrev:Jag bad dem dra på lite till, men det gick inte.
Oj, max hur då? Basarna? r56orna? Slutsteg? Ljudet?
Britt-Gunnar skrev:Svenn3SaataN skrev:Tänkte jag kunde dela med mig av en ritning på mitt lilla boende
http://imup.se/v/WYFbmqsPK5
hur skulle det bli om du placerade skrivbordet framför fönstret mellan högtalarna så att du inte har en högtalare precis vid örat vid skrivbordssittande?
Komorok skrev:Jag tycker inte att det är en snygg grej att använda, men det är ju verkligen en
smaksak. Jag tror att det kan bli ett stabilt stativ hur som helst. Själv hade jag
hellre använt fyrkantsrör. Men om du gillar dessa profiler så tycker jag att du
ska göra det. Det är ju i ditt rum de ska stå.
Komorok skrev:Granit.
Svenn3SaataN skrev:Komorok skrev:Granit.
Precis!
Men detta ligger långt fram innan jag ger mig in på det
Samtidigt är jag kluven om jag ska skaffa pi60 eller i14. För vem vet om jag kommer behöva köra fullregister senare?
RogerGustavsson skrev:Svenn3SaataN skrev:Komorok skrev:Granit.
Precis!
Men detta ligger långt fram innan jag ger mig in på det
Samtidigt är jag kluven om jag ska skaffa pi60 eller i14. För vem vet om jag kommer behöva köra fullregister senare?
Du verkar sitta väldigt nära dina högtalare och då sägs pi60 eller i14 inte vara optimala.
Nahaz skrev:Eventuellt kommer det finnas vita pi60 att köpa.
Kommer du förbi på en provlyssning så får du ju se dom live också.
DVD-ai skrev:Mina QRS500 som jag hade förrut lät mycket bättre (mer naturliga och mindre "högtalare") än vad i16s gjorde i mitt rum med för kort lyssningsavstond.
DVD-ai skrev:Det inte bara bör tas med i beräkningen, jag kan på rak arm avråda alla som ens tänker tanken... dom ska ha Absolut minst 2m för att prestera något vidare alls, vid 2,5 meter upplever jag en enorm skillnad och vid 3m så inträffar det fantastiska. Så jag kommer inte att använda i16 för en jag har möjlighet till 3m lyssningsavstond.
QRS500 låter bättre än i16 vid 2m, låter åtminstonne lika bra vid 2,5m men har inte en suck vid 3m... Typ så skulle jag vilja fördela det.
Man ska då komma ihåg att jag köpte min QRS500 för just 500kr beggade, man kan hitta dom för mellan 500-2500kr helt beroende på om det är typ 1 eller 2 (ingen ljudmässig skillnad mellan dom två, bara estetiskt...) och hur bra skick dom är i och vilken yta det är på lådan.
Mina var i svart plastfaner, men i övrigt i 100% toppenskick och 500kr för dessa är det bästa pris/ prestanda förhållandet jag någonsin varit med om. Kan någon hitta något för 500kr som slår QRS500 så ska jag äta upp mina piPs !
QRS500 håller jag lika högt som piPs, fast dom har sina tyrkor lite olika fördelade.
QRS500 fungerar dessutom mindre bra innanför 2m, då börjar dom att bete sig konstigt ljudmässigt (av samma orsak som i16). Så ska man sitta närmare än 2m så är piPs klart bättre, piPs låter något lite bättre oavsett lyssningsavstond och har en lite bättre/tydligare ljudbild. Men QRS500 kan spela mycket högre än piPs, när piPs börjar att låta tråkigt i diskanten så har QRS500 mycket kvar att ge. Och basen i QRS500 går subjektivt lika djupt/ något djupare än piPs men med mycket mer resurser och inte alls lika känslig för dåligt väggstöd.
Så QRS500 är verkligen en toppenhögtalare !
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster