Moderator: Redaktörer
Nahaz skrev:jo om duken hamnar framför : )
subjektivisten skrev:i16s är mitt tips, snyggare och klarar högre ljudtryck. Om pi60 ska säljas så lär pengarna räcka för i16s.
UnholyRishna skrev:Frågan är bara om +4db är värt de extra pengarna som i16s kostar? För i övrigt borde de ju låta väldigt snarlikt.
Eller vad tycker ni andra? Går nämligen själv i tankarna att skaffa ett delat system istället för pi60s.
subjektivisten skrev:UnholyRishna skrev:Frågan är bara om +4db är värt de extra pengarna som i16s kostar? För i övrigt borde de ju låta väldigt snarlikt.
Eller vad tycker ni andra? Går nämligen själv i tankarna att skaffa ett delat system istället för pi60s.
Jag, personligen, tycker det. Om man räknar med att ha högtalarna länge så blir dom extra kronorna inte speciellt stor utgift, över tiden. Men dessa 4 dB kan vara guld värd i många situationer. T ex så kanske man hittar en ny favorit låt eller film som kräver lite extra mot vanligt, då skadar inte 4 dB mer. Man kanske får ett större boende = längre avstånd = skadar inte med 4 dB mer. Eller man kanske kan dämpa rummet ännu mer och behöver mer ljudtryck från högtalarna, också väl värt att ha lite extra.
Min åsikt är ju att har man ekonomiska möjligheter utan att det anstränger ens ekonomi, välj det större. För det skadar ju aldrig att ha 4 dB mer än man behöver 90% av tiden, men det är inte så kul 10% av tiden som man saknar dessa extra 4 dB. Vet om en person som fundera på i14 men där det hela sluta med i32s.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster