Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:..., så tog jag med Van den Hul hem till LodisHan fick en chock. Van den Hul hade aldrig sett något dylikt och ej ens kunnat drömma om att något sådant ens kunnat existera.
![]()
Då lärde han sig att Lodis var ett original och jämte honom fanns ingen annan.
Harryup skrev:Lodis talade bland annat danska på den danska Snickers reklamen. Varför skall man ta en dansk till det då man kan ta en självlärd svensk som aldrig varit i Danmark. Jag ville ha en fjärrkontroll till min Audio Research SP3 och Lodis byggde en med glödlampor som med sin sken påverkade fotokänsliga motstånd. Förstås så funkade det perfekt. En vanlig kommentar ifrån Lodis då han artigt pratade med folk var; "Jo så kan man förvisso tro att det är men så råkar det inte vara".Lodis är saknad.
mvh/harryup
gnypp45 skrev:petersteindl skrev:...fylld av gamla prylar och gammalt djunk och rör och komponenter...
Jag ser att den Morelliska stavningen av detta ord börjar accepteras som en de facto-standard här på faktiskt.se.
petersteindl skrev:gnypp45 skrev:petersteindl skrev:...fylld av gamla prylar och gammalt djunk och rör och komponenter...
Jag ser att den Morelliska stavningen av detta ord börjar accepteras som en de facto-standard här på faktiskt.se.
Jag gillar Morellos stavning på den typen av ordDet blir lixom mer emfas på uselheten då
![]()
MvH
Peter
Amit skrev:Underbart med din levande beskrivning av "Lodis", tack Peter!
Förstärkaren är inte min, utan en bekants/lärares som arbetat med musikterapi i många år. Just som han bjudit hem mig att lyssna på sin anläggning, gav hans Lodisförstärkare upp ... förmodligen ett trasigt rör ...
/Amit
Lasse- skrev:Hej där är den rörförstärkaren som jag menade
Lodström och transformatorlindargeniet Dahlström som lindade
transformatorer åt Lodström.
designen på den lär visst vara nått design arbete på någon högskola
har jag för mig.
mvh Lasse-
Användare som besöker denna kategori: Conny och 14 gäster