Uppdaterat med nya simuleringar.
Men Mich har rätt, man ska inte lita helt på simuleringar. Ta det mera som en riktlinje.
Moderator: Redaktörer
DanNorman skrev:Vi får väl komma överens om nåt. Pengar inne senast 2011-03-XX?
Kom med förslag! Efter löning i Mars, eller är vi för otåliga för det?
Marten_med_E skrev:DanNorman skrev:Vi får väl komma överens om nåt. Pengar inne senast 2011-03-XX?
Kom med förslag! Efter löning i Mars, eller är vi för otåliga för det?
Mitt förslag blir det här... Det bygger på den klassiska ordspråket.
Den som väntar på nått gott, väntar alltid för länge.
-----------
Sista beställning den 18 mars
Sammanställning och summering 19-20/3 (är väll en rolig helg syssla)
Förhandling Madisound 21-28/3 även uppdatering av tråden med priser m.m. senast den 28/3
Pengar inne senast den 31/3, då borde dom flesta vara på plats till 1/4
Beställning 1/4 eller 4/4
-----------
//M
DanNorman skrev:Båda 4L@53Hz. 60% isotermiserande material. Port-Q(p) 15 och låd-Q(b) 10 för att simulera en icke-optimal port och dämpmaterialets inverkan förutom isotermiseringen. Känslighetsskillnaden utjämnad. IÖ:s room gain-modell. Basta! hanterar inte impedansen över typ 100Hz på nåt bra sätt, även om man kan få till det ok om man tweakar Le och Le-loss men genomskinligt fönster över en mätning, men det är inte intressant i det här fallet.
Vifan presterar ca 5dB för lågt under 100Hz. Svårkompenserat med baffelstegskomp (blir en stor spole, och man förlorar massor av känslighet). Dessutom fixar NS3:an att lira 10dB högre under 100Hz.
Allt detta sagt har jag inte lekt med nåt av elementen
Däremot tycker jag NS3:an utmärker sig från alla andra generiska, små fullrangeelement. Dessutom är den nästan gratis!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster