Moderator: Redaktörer
Fjonkalicious skrev:Jag skall på afterwork med mina 50+ kvinnliga kollegor... kan tänka mig att det låter som dom ungefär.
Kimpost skrev:Skulle inte någon kunna lägga upp ett par mp3:or med och utan jitter? Eller peka mot sådana tester någonstans.
Nattlorden skrev:Kimpost skrev:Skulle inte någon kunna lägga upp ett par mp3:or med och utan jitter? Eller peka mot sådana tester någonstans.
Det är inte en tillgänglig feature i mp3-specifikationen.
jannemannen skrev:Jag tycker att det är lite konstigt att jitter bara uppstår i digitala kretsar som har med HIFI att göra. I andra digitala sammanhang så finns det inget jitter... Iaf inte som jag har hört om. Märkligt !
Mvh/Janne
petersteindl skrev:jannemannen skrev:Jag tycker att det är lite konstigt att jitter bara uppstår i digitala kretsar som har med HIFI att göra. I andra digitala sammanhang så finns det inget jitter... Iaf inte som jag har hört om. Märkligt !
Mvh/Janne
Jitter finns i alla digitala sammanhang. Men eventuella problem med jitter uppstår vid själva Digital-Analogomvandlingen. Jag har hört att problem med mp3 bara uppstår i kretsar som har med HIFI att göra. I andra sammanhang så finns det inget mp3-problem... Iaf inte som jag har hört om. Märkligt !![]()
Nåväl, det är väl endast inom hifi som man bryr sig om välljud.
MvH
Peter
mx skrev:Piotr skrev:Kan ju vara lämpligt att använda okomprimerad fil för sådant test.
/Peter
Tror inte att det spelar så stor roll faktiskt.
Piotr skrev:mx skrev:Piotr skrev:Kan ju vara lämpligt att använda okomprimerad fil för sådant test.
/Peter
Tror inte att det spelar så stor roll faktiskt.
Artefakter från MP3 och jitter är inte helt olika i karaktär och jag skulle inte testa hörbarhet av jitter med lågupplöst förlustkomprimerat material.
/Peter
jannemannen skrev:Jag tycker att det är lite konstigt att jitter bara uppstår i digitala kretsar som har med HIFI att göra. I andra digitala sammanhang så finns det inget jitter... Iaf inte som jag har hört om. Märkligt !
Mvh/Janne
mx skrev:Fast en bra kodad mp3-fil kan jag då inte skilja från en lossless-fil, så tror ändå
inte att det spelar så stor roll för uppgiften. Men visst. Stora lossless-filer
fungerar också.
petersteindl skrev:jannemannen skrev:Jag tycker att det är lite konstigt att jitter bara uppstår i digitala kretsar som har med HIFI att göra. I andra digitala sammanhang så finns det inget jitter... Iaf inte som jag har hört om. Märkligt !
Mvh/Janne
Jitter finns i alla digitala sammanhang. Men eventuella problem med jitter uppstår vid själva Digital-Analogomvandlingen.
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 29 gäster