Vore ju underbart i så fall.
Moderator: Redaktörer
Nu är jag inte med. Flac är lossless, ja. Men om nu iTunes skulle sälja musik i 24-bitars format, oavsett det är flac, wma, wav - visst vore det en fördel?carpelux skrev:För mig helt ointressant. Jag köper ingen musik via deras store, och det antar jag kommer vara ett krav för att få tillgång till den bättre kvaliteten.
Däremot FLAC-stöd skulle applåderas. Det skulle gör iTunes användbart. iTunes är IMHO det största smolket i glädjebägaren som MAC-användare.
carpelux skrev:För mig helt ointressant. Jag köper ingen musik via deras store, och det antar jag kommer vara ett krav för att få tillgång till den bättre kvaliteten.
Däremot FLAC-stöd skulle applåderas. Det skulle gör iTunes användbart. iTunes är IMHO det största smolket i glädjebägaren som MAC-användare.
/Christer
Bill50x skrev:subjektivisten skrev:Ja, vem vill inte ha Metallicas skivor i härlig 24 bits utgåvor!?
Jo, dist ska upplevas så naturtroget som möjligt.
/ B
carpelux skrev:Däremot skulle det vara en stor fördel om de började stödja uppspelning av FLAC-kodade 44.1 /16-bitsfiler i iTunes eftersom jag har ett stort antal sådana lagrade.
HiLo skrev:iTunes bör kombineras med FLUKE(för flac stöd) och AMARRA 2.11(mjukvaru dac,visserligen dyr med sina 659dollar men låter grymt bra!)
Vist e det lite bökigt att behöva packa upp Flac med Fluke som sedan transporterar låtarna till iTunes automagiskt.
Fast jag skulle vilja ha flac stöd i PLEX men det e en annan OT!
HiLo skrev:Menar du Flac stödet?
Det har jag haft något år nu tror jag!
adzer skrev:Istället för att betala 700dollar för Amarra till iTunes så kan du köra på decibel som är gratis istället
shifts skrev:adzer skrev:Istället för att betala 700dollar för Amarra till iTunes så kan du köra på decibel som är gratis istället
Vad är decibel och var hittar man det? Är rätt skeptisk till Amarra
egentligen. Har ännu inte sett något som backar upp vad det gör med
uppspelningen egentligen, bara "det låter bättre".
adzer skrev:Har du testat att ta bort plex och alla konfig filer först?
Tar du bara bort app filen och lämnar konfig filerna så är ju alla inställningar kvar. Testa att ta bort bägge å se om det blir någon skillnad.
Testa även att slå av den interna skärmen och se om det blir någon skillnad.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster