Moderator: Redaktörer
Tekko_Tubeamp skrev:Varför inte bygga ett dual mono quad KT88 slutsteg i ett nad 208 chassi ? Det skulle jag göra om jag fick ett 208.
NNord skrev:Inte tillverkar 208 igen, men ett nytt slutsteg. Och jagtror man tagit till sig att många velat ha tillbaka 208:an.
Jag har själv talat med Lyngdorf om det, och säkert flera
andra också..NAD Silverline har ju gått i graven, klart det är nya prylar pågång ! Små fåglar kvittrar i öronen hela tiden.
Man brukar få reda på mycket via TacT mailinglistan också !
Christer_Tamm skrev:Callisto skrev:Christer_Tamm skrev:Var det inte du som föreslog att man skulle modda 668:an utan att kunna förklara varför de nya komponenterna skulle passa bättre än de gamla i konstruktionen?
Om någon påstår att det kanske är "världens bästa" så har jag svårt att förstå varför man måste modda den.
När det gäller 668:an tror inte jag att den är "bäst" varför jag tror att man kan modda den att bli bättre.
Med tanke på att det handlar om just din *tro* i 668:ans fall undrar jag om du *tror* eller *vet* något om 208:an, med tanke på den inte så lite tvärsäkra attityd du uppvisar.
dimitri skrev:Callisto,
"Dimitri, dina kommentarer har aldrig givit mig något så bespara mig dom tack"
Jag förstår mkt väl att mina kommentarer har aldrig givit dig något.
Kommentaren som jag tror du ås(n)yftar var riktad till Christer.
Dimitri
jonasz skrev:Är det inte bara i Sverige som Nad 208 har kultstatus? Har inte sett på något utländskt forum att den skulle vara "världens bästa" slutsteg.
jonasz skrev:Har i och för sig bara jämfört det med ett gammalt Dynamic Precision PA2000 steg, men de spelar i olika divisioner. DP steget är bättre på allt, renare, klarare, en helt annan pondus osv.
Callisto skrev:Christer_Tamm skrev:Med tanke på att det handlar om just din *tro* i 668:ans fall undrar jag om du *tror* eller *vet* något om 208:an, med tanke på den inte så lite tvärsäkra attityd du uppvisar.
JA, JAG VET ATT DET INTE ÄR VÄRLDENS BÄSTA FÖRSTÄRKARE.
Jag hindrar inte dig från att tro att den är det.
Morello skrev:Dom kanske smygtillverkar åt NN bara.Sen tycker jag att 208:an är lite för klen. Effekten bör vara fyrsiffrig minst.
besan skrev:Morello skrev:Dom kanske smygtillverkar åt NN bara.Sen tycker jag att 208:an är lite för klen. Effekten bör vara fyrsiffrig minst.
Varför inte femsiffrig ??
//jonas
Morello skrev:Dom kanske smygtillverkar åt NN bara.Sen tycker jag att 208:an är lite för klen. Effekten bör vara fyrsiffrig minst.
NNord skrev:Morello skrev:Dom kanske smygtillverkar åt NN bara.Sen tycker jag att 208:an är lite för klen. Effekten bör vara fyrsiffrig minst.
Föresten, ser inte 208:an ut som ett kråkbo innuti?
Hemsk att serva ?
jonasz skrev:Kan bara konstatera att min kompis som hade Hifiklubbenbutik då det begav sig INTE tyckte att NAD 208 var en särskilt välljudande förstärkare. Däremot så var den maffig när man demade Cerwin-Vega AT100!![]()
Bara för en produkt mäter bra och är vettigt konstruerad (enligt LTS's normer) så behöver den inte vara helt "transparent" och vara "en av världens bästa". Frågan är om man ens kan utse en "världens bästa" då smaken är så olika från person till person. För mig handlar det inte om hur produkten mäter i första hand (så länge det inte är väldigt fel) utan hur den låter. Det ska vara ROLIGT och ENGAGERANDE att lyssna på dem, det är ju trots allt en hobby vi pysslar med.
Mvh
Jonas
Precis! Jag tror (!) till och med att det är så att många LTS'are INTE har produkter från den rekommenderade listan.dimitri skrev:Jonas,
För det är deras koncept.
Det hindrar inte mig, dig och tom stor andel av LTSare att skaffa sig helt andra apparater än de av LTS rekommenderade.
Givetvis ska det vara roligt och engagerande att lyssna.
Med en transparent förstärkare blir det just det.
Håller med, exempelvis bra musik krävs ju ocksåHetsporren skrev:Givetvis ska det vara roligt och engagerande att lyssna.
Med en transparent förstärkare blir det just det.
Det krävs betydligt mer än en transparent förstärkare för att
det skall bli roligt och engagerande att lyssna, tycker jag...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], juanth och 10 gäster