Moderator: Redaktörer
Känns som ett rykte, skillt från exakt fakta och bör inte vägas in som något absolut.Rydberg skrev:jonasz skrev:Japp, Dynamic Precision, de låter dessutom bra förutom att vara välkonstruerade...![]()
Jonas
Jag har pratat lite med olika norrbaggar om just DP, tydligen skiljer sig stegen ganska mycket åt pga det är stor variation av komponenter i dem. Ta en viss komponent slut så använder man en annan "motsvarande". Killen jag pratade berättade vidare att han hade testat 3 försteg av samma modell och de lät från väldigt bra till mediokert, tydligen har företaget lite garageverksamhet över sig.
Max> Tydligen testades samtliga tre samtidigt i samma rum och i samma anläggning. Det verkar inte så stabiltMax_Headroom skrev:Rydberg skrev: Killen jag pratade berättade vidare att han hade testat 3 försteg av samma modell och de lät från väldigt bra till mediokert, tydligen har företaget lite garageverksamhet över sig.
Beroende på testmetod så kan ju jämförande från tillfälle till annat vara mer eller mindre förädiskt.
Testar man inte alla 3 vid samma tillfälle är det svårt att säga något säkert, vare sig om det är bra eller dåligt. Testar man i olka lokaler så har väl lokalen i sig typiskt 10^3 eller större inverkan än ett försteg...
Har man dock testat 3 ex vid samma tillfälle och man får olika ljudande resultat verkar det ju inte så bra, för tillverkaren, alltså...
Tål ju att kolla upp närmare om man ska köpa ett DP-steg. Själv har jag aldrig hört någon klaga på vare sig ljud eller byggkvalitet.
Tekko_Tubeamp skrev:Hum vilka rör använder dom då ? 7199 e det enda rör jag har sett som i databladet säger "speciellt designat för high fidelity förstärkare" och nått om extra lågt brum och brus.
Jax skrev:Tekko_Tubeamp skrev:Hum vilka rör använder dom då ? 7199 e det enda rör jag har sett som i databladet säger "speciellt designat för high fidelity förstärkare" och nått om extra lågt brum och brus.
7199 är oxå känt för att inte tåla spänningen mellan katod och glöd i ST-70.
Jag brukar modifiera ST-70 åt mina vänner, då åker 7199 ut.
Rydberg skrev:Max> Tydligen testades samtliga tre samtidigt i samma rum och i samma anläggning. Det verkar inte så stabilt
Johan_Lindroos skrev:Jag tycker man ska vara försiktig att lita till vad folk skriver på
nätet om vad andra har tyckt/trott sig uppleva. Blir väldigt lätt
missvisande och har sällan något med verklig fakta att göra.
Johan_Lindroos skrev:Jag tycker man ska vara försiktig att lita till vad folk skriver på nätet om vad andra har tyckt/trott sig uppleva. Blir väldigt lätt missvisande och har sällan något med verklig fakta att göra.
Max_Headroom skrev:Nej, man kanske ska vara lite försiktig. Inte bara köpa för att "alla säger att det är bra".
Norrbaggen som sa det kommer hit om 1,5 veckor så jag får prata mer med honom då om DPJohan_Lindroos skrev:Jag tycker man ska vara försiktig att lita till vad folk skriver på nätet om vad andra har tyckt/trott sig uppleva. Blir väldigt lätt missvisande och har sällan något med verklig fakta att göra.
OlA-68 skrev:förstår inte varför ingen nämner densen i sammanhanget själv är jag väldans nöjd med mitt DM-30
Harryup skrev:Deras åsikter om stora hörbara skillnader vid test av kablar har varit att då är konkurrenternas apparater eller kablarna eller både och felkonstruerade. Så visst är dom udda på mer än ett sätt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 40 gäster