Morello skrev:Johan,
Det var ingen kritik riktad till dig. Jag vet att jag inte leveretat den rapport som utlovats och ärlighetens nanmn kan erkännas att mitt förtreonde för LTS i allmänhet är försvinnande litet efter att det kom fram hur oerhört slarvigt slutstegstestet genomfördes.
Samtidigt sitter en styrelseledamot, Ingvar Öhman, och svepande sågar diverse artiklar i vetenskapliga tidskrifter, hänvisar till egna artiklar i Molt, men Molt är en tidning som aldrig mig veterligen genomgått seriös, extern granskning varför fel som exemplet med den påstådda mätningen smyger in. Någon fungerande intern granskning finns inte heller.
Jag tycker det är inte så bra att blanda in andra saker som man egentligen har synpunkter på, när det är den egentliga sakfrågan som ska diskuteras. Det blir ju helt omöjligt att veta vad du tänker på (har åsikter om föreningen) som du inte har skrivit i denna tråd.
Kan vi för enkelhetens skull köra med öppna kort när det gäller den specifika apparaten XTZ AP100, och strunta i att inbegripa andra aspekter?
Nu när detta kommmer upp i dagen, kan du tänka dig att utföra mätningarna som utlovat?
Till andra:
För alla andra som inte vet hur LTS jobbar, kan jag berätta att allt arbete sker på fritid och inbegriper ganska mycket ideellt arbete. Det tar tid helt enkelt, och man bör väl ha detta i åtanka kan jag tycka. Frivilliga insatser helt enkelt. Personligen ser jag inte MoLt som en vetenskaplig tidskrift, mer som en tämligen kompetent undergroundblaska, där vi försöker att hålla så god vetenskaplighet som möjligt. Samtliga har andra jobb för att tjäna sitt levebröd, flera inom ljudbranschen.