/ B
Moderator: Redaktörer
Oresound skrev:John Cale samling
vid källan till eftertänksamhetens bleka
"The Island Years"
Låtarna finns på 3
album via Spotify.
Tidlöst från 70tal!
Bill50x skrev:Min favve av Rickie Lee Jones är "Girl At Her Vulcano", en 10" LP som släpptes 1983. Mest pga den fantastiska versionen av "Under the boardwalk".
/ B
phloam skrev:Jansson, jag tycker att Donna Summer och absolut Grace Jones platsar i Suggestiva kvinnor-tråden...!
Jansson skrev:Låten "I feel love" känns som banbrytande för en stor del av den dansmusik som kommer efter?
Jag tycker den känns den otroligt fräsch och att den lika gärna kunde vara från 2011.
phloam skrev:Jansson; Den är från 87 och är den gangsta-platta som alla andra samplar ifrån och vill vara somDen är rå men synnerligen effektiv och inte utan humor trots den hemska verklighet som den kommer ifrån. Äkta vara, s.a.s.
Scott la Rock DJ'ade (t.v.) men sköts sorgligt nog senare, KRS 1 som rappade gick vidare och utvecklade social medvetenhet, veganism etc och blev "The Teacher" under fortsatt karriär.
http://www.allmusic.com/album/criminal- ... 859/review
phloam skrev:TCM, det är illa om just jag av alla ska stå för hiphop-kunnandet härNån mer finns det väl???
BDP possé!!!!!!!
phloam skrev:Jag tycker vi fortsätter posta bra hiphop och hoppas på fler/merFinns ju nytt bra som vi sett i andra trådar,,,!
phloam skrev:Jag glömde helt totalt bort att vi är i Janssons Omistliga-tråd, sorryJo en hiphop-tråd vore inte dumt! Det är ju ofta väldigt innovativ och fräck musik även utan rappandet (DJ'andet osv), och allt är inte gangsta som tur är
Lite hiphop-skelett i garderoben har vi nog alla
TCM skrev:Jag ska snart åka till London, så jag fattar mig kort
Jag är väldigt långt från någon "typisk hip-hop:are" - medelåders medelklass. Jag håller med dig om att jag inte ser mycket i mig själv i texterna, men jag brukar jämföra med filmer. Jag är ingen 50-talsgangster heller, men jag älskar GoodFellas, Gudfadern etc. Det är underhållning. Kort förklaring.
Trevlig helg
TCM skrev:
Älskar DW - kan komma med på listan
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst