Lasses ratt verkar snyggare än en cylindrisk, men
möjligen är en cylindrisk ratt mer ergonomisk.
Sen påminner den inte så lite om Amplifix-ratten heller...

Moderator: Redaktörer
Lasses ratt verkar snyggare än en cylindrisk, men
möjligen är en cylindrisk ratt mer ergonomisk.
hevi skrev:När jag lyssnade på den på mässan tyckte jag inte att det lät riktigt övertygande. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det var, men den lät en smula ansträngd eller slöjad, speciellt med mina medhavda et4 som jag är väl förtrogen med. Förståss påverkar lyssningssituationen, men har det tweakats någonting med apparaten sedan den demades på stockhomsmässan, eller borde jag borra öronen oftare?
kirneH
Audix skrev:
I LTS-erbjudandet ingick som sagt en option på två olika sorters hörlurar. Dessa hade inte kommit när jag besökt Växjö, så mina Etymotic ER-4P får duga tills vidare.
Senaste budet från hörlursleverantörerna är att de skall dyka upp denna månad.
IngOehman skrev:Kvackti heter det!![]()
Denna fråga har utretts för länge sedan, jag tror det var här på faktiskt just. (Eller? Vem ä' bra på' söka å' hitta?)
Jag har kört Kvackti på kontoret (på de Volvoröda piPcrt som jag använt där) alltsedan 90-talet. Funkar prima!
Vh, Ing. Öhman
IngOehman skrev:edit: Har rättat stavningen från Kvackti till Quakti. Men... är det en bättre stavning, egentligen?
IngOehman skrev:Här verkar det dock som om Qu symboliserar ljuden Kv.
Är du säker Svante, på att K verkligen skall ersättas av Qu och inte bara av Q?
Vh, iö
Svante skrev:IngOehman skrev:Här verkar det dock som om Qu symboliserar ljuden Kv.
Är du säker Svante, på att K verkligen skall ersättas av Qu och inte bara av Q?
Vh, iö
Teknologerna på KTH heter Osquar och Osqulda. Hmm, det verkar vara lite flytande, det där. Quarnevalen. Quantum. Gasque. Klart verkar att "q" alltid ska följas av "u", men om det uttalas som "k" eller "kv" verkar ges av sammanhanget.
Svante skrev:Naqref™ skrev:... ville stava allting med F som ph
...speciellt kemisterna, då?
Naqref™ skrev:Svante skrev:Naqref™ skrev:... ville stava allting med F som ph
...speciellt kemisterna, då?
De är speciellt eckliga... om man bortser från vad de kan åstadkomma i spritväg....
Svante skrev: Det hade två saker. Flickor och apparater.
Sambon är fö kemist.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 30 gäster