Moderator: Redaktörer
Aerob skrev:Att diskanterna står för tätt ihop eller att du inte sitter på optimalt
avstånd till högtalarna i förhållande till manifestet kan mycket väl påverka, men
det handlar knappast av påverkan i storleksordningen "det låter skit"!
Lycka till i alla fall!
bakerman22 skrev:Om dom mäter exakt lika, och inget element är felvänt, kan det finnas något annat fel i filtret då..?
David_A skrev:Kan du beskriva hur ljudbilden upplevs?
Typ allt händer innanför högtalarna och röster upplevs ta upp största delen av hela bredden?
Djupet och rymden i ljudbilden och runt instrument är ej som du hört tidigare?
subjektivisten skrev:Aerob skrev:Att diskanterna står för tätt ihop eller att du inte sitter på optimalt
avstånd till högtalarna i förhållande till manifestet kan mycket väl påverka, men
Lycka till i alla fall!
Jag vill nog hävda det kan upplevs som skit då. Se dvd-ai problem t ex.
DVD-ai skrev:subjektivisten skrev:Aerob skrev:Att diskanterna står för tätt ihop eller att du inte sitter på optimalt
Lycka till i alla fall!
Jag vill nog hävda det kan upplevs som skit då. Se dvd-ai problem t ex.
Ja, jag kan inte nog säga hur tråkigt det låter... alltså, jätte jätte dåligt så dåligt att det är direkt ointressant att lyssna.
Så anvisningen om minsta lyssningsavstånd är att ta på absolut största allvar !
David_A skrev:
Kom just på en till sak. Hur blir resultatet om du flyttar fram högtalarna istället för lyssingspositionen? Oavsett d-option eller ej så skulle det vara bra att komma närmare 1.18 förhållandet
David_A skrev:Ja just ja, det var den rackaren, det pratade vi ju om![]()
Wilson MAXX har väl hjul, så det kanske man kan dunka på i56 också![]()
Med lite flax så gör kombinationen motstånd, inspelning och Z11 susen för själva ljudet.
Att få ljudbilden att bete sig som Kappa 200 med all denna konarea och litet rum är nog den trixiga biten. Men D-optionen är ju ingen omöjlighet som sagt. Andra spolar och en konding är väl det som behöver köpas till ser det ut som.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster