mx skrev:Och Dynaudio som skryter om sina låg dist.
Det är ju ingen som sagt att de inte lyckats, bara att de gjort det lite svårare för sig...
Moderator: Redaktörer
mx skrev:Contour 1.3 MKII var den första högtalaren jag lyssnade på, från Dynaudio
förstås.
DVD-ai skrev:ja det är ett par trevliga "små" () stativare som spelar "stort" och med fin finess, jag gillar dom !
shifts skrev:mx skrev:Contour 1.3 MKII var den första högtalaren jag lyssnade på, från Dynaudio
förstås.
Jag trooor det är den enda från Dynaudio jag verkligen har lyssnat på. Kostade
den kring 18000 kr ny? Jag gillade den, men tyckte de krämade på i värmeregistret
och övre basen rätt så ordentligt. Det var så jag minns den, men det var rätt
många år sedan jag hörde den modellen.
bassman skrev:Evidence Master är den enda talaren från Dynaudio jag stiftat bekantskap med och den spelar väldigt väldigt bra! Men hög som ett fyrtorn, skall dessutom stå långt ut i rummet..
http://www.dynaudio.com/relaunch1/home_ ... master.php
bassman skrev:Ähh nattis det var rummet och uppställningen som var kass
Nattlorden skrev:zapanasta skrev:Kan inte förstå varför mx ska lägga fram nåt bevis för det,det är ju helt uppenbart eftersom det återkommer både här och på minhembio forum med jämna mellanrum.
Var ju en test på rehifi för ett tag sen som inte var till belåtenhet för att ta ett exempel.
Ja, men den testen är ju snarare ett motbevis än ett bevis... Där ställde man ju högtalarna som om de vore piP och trodde det automatiskt skulle bli bra - men alla som har hört högtalarna i den placeringen har inte tyckt det funkat - däremot om de placerats på samma ställe som de övriga gjordes, nämligen den positionen som är den i det rummet fungerande, så spelar de lysande. (Det var där jag hade dem när jag knuffat klart när jag lyssnade där)
Detta har jag skrivit mellan fem och tio ggr på forumet redan, men mytbildningen är svår att göra något åt.
NB skrev:Nattlorden skrev:zapanasta skrev:Kan inte förstå varför mx ska lägga fram nåt bevis för det,det är ju helt uppenbart eftersom det återkommer både här och på minhembio forum med jämna mellanrum.
Var ju en test på rehifi för ett tag sen som inte var till belåtenhet för att ta ett exempel.
Ja, men den testen är ju snarare ett motbevis än ett bevis... Där ställde man ju högtalarna som om de vore piP och trodde det automatiskt skulle bli bra - men alla som har hört högtalarna i den placeringen har inte tyckt det funkat - däremot om de placerats på samma ställe som de övriga gjordes, nämligen den positionen som är den i det rummet fungerande, så spelar de lysande. (Det var där jag hade dem när jag knuffat klart när jag lyssnade där)
Detta har jag skrivit mellan fem och tio ggr på forumet redan, men mytbildningen är svår att göra något åt.
Håller inte med. Jag var inte med på testet men varit där både före och efter och lyssnat på dom i båda positionerna och de låter inte bra oavsett hur de står och resultatet hade garanterat blivit det samma oavsett. Det är högtalarens egenljud som är dominerande oavsett position där. De andra högtalarna var förövrigt inte heller optimalt uppställda.
mx skrev:Jag tycker för övrigt att nyare Linn har samma sorts ljudkaraktär och framför
allt mellanregister som Ino pi60 har. Och man brukar ju säga att Linn är
inkorrekta, bla bla.
Vart lämnar det pi60?
NB skrev:Håller inte med. Jag var inte med på testet men varit där både före och efter och lyssnat på dom i båda positionerna och de låter inte bra oavsett hur de står och resultatet hade garanterat blivit det samma oavsett.
zapanasta skrev:Återigen,har absolut inget emot ino.Men nog fn blir det livat om nån påstår att nåt annat låter lika bra eller bättre.
single_malt skrev:@Subjektivisten
Hur var det nu, hade du nåt exempel på ett korrekt mått på en ljudbild?
subjektivisten skrev:single_malt skrev:@Subjektivisten
Hur var det nu, hade du nåt exempel på ett korrekt mått på en ljudbild?
Känns som off topic.
subjektivisten skrev:Starta en tråd om det istället då, svårt att ha 5 olika ämnen i samma tråd.
single_malt skrev:subjektivisten skrev:Starta en tråd om det istället då, svårt att ha 5 olika ämnen i samma tråd.
Det behövs inte. Ditt "svar" ger svaret på min fråga ändå.
Tengil skrev:single_malt skrev:subjektivisten skrev:Starta en tråd om det istället då, svårt att ha 5 olika ämnen i samma tråd.
På tal om OT
Har du gjort några nya spännande mätningar på PiP, och vad kom du isåfall fram till![]()
Vh Christer
single_malt skrev:Tengil skrev:single_malt skrev:subjektivisten skrev:Starta en tråd om det istället då, svårt att ha 5 olika ämnen i samma tråd.
På tal om OT
Har du gjort några nya spännande mätningar på PiP, och vad kom du isåfall fram till![]()
Vh Christer
Nä, jag sålde dom för länge sen. Däremot kan du se de mätningar Naqref har gjort i Pk-tråden och dom stämmer i stort sett överens med dom jag gjorde.
Tengil skrev:Sammanfattningsvis om man mäter på olika sätt, får man olika resultat, jo så är det nog.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster