Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Håller med dig, Ragnwald.
jimmyhoffa24 skrev:Vill minnas att snacket om PF WYWH fanns för ett par år sen åxå men precis som med DSOTM så är ju det högupplösta lagret i 5.1 om jag förstått det rätt och det roar mig INTE!!!!!
Jag tycker ju, asteniskt och möjligen stenåldersmässigt att musik skall vara i stereo och inget annat.
Almen skrev:Men det finns ännu ingen bra lösning för att spela flerkanal högupplöst från hårddisk. Är man å andra sidan inte intresserad av det så finns ingen anledning att köpa en multispelare.
Harryup skrev:Almen skrev:Men det finns ännu ingen bra lösning för att spela flerkanal högupplöst från hårddisk. Är man å andra sidan inte intresserad av det så finns ingen anledning att köpa en multispelare.
Njo, HDI DUNE har olika nätverksspelare och bluray med nätverksmöjlighet. Över nätverket så går det att spela även blurayupplösningar.
Mvh/Harryup
wikipedia skrev:Despite the global decline Compact Disc sales, sales of Super Audio CDs and players increased in 2010
Men det finns ju inget som säger att CD och SACD-lagren på en hybridskiva är identiskt mastrade. Det är t.o.m. ganska ovanligt att det är på det viset.pgmj skrev:Just SACD funkar ju som sagt i en vanlig CD också, så fördelarna med mindre destruktiv mastring går bort.
Harryup skrev:DTS? Det är väl bara att spela? SACD går mig veterligen inte att rippa utan problem men DVD-A går ju att rippa eftersom det är en DVD.
mvh/Harryup
Almen skrev:Men det finns ännu ingen bra lösning för att spela flerkanal högupplöst från hårddisk. Är man å andra sidan inte intresserad av det så finns ingen anledning att köpa en multispelare.
FalloutBoy skrev:Men det finns ju inget som säger att CD och SACD-lagren på en hybridskiva är identiskt mastrade. Det är t.o.m. ganska ovanligt att det är på det viset.pgmj skrev:Just SACD funkar ju som sagt i en vanlig CD också, så fördelarna med mindre destruktiv mastring går bort.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot], sammel och 14 gäster