Eller Europas mittpunkt Landskrona?
vi har inte tänkt bli rånade av alla gangsters där
Moderator: Redaktörer
profbd skrev:Eller Europas mittpunkt Landskrona?
vi har inte tänkt bli rånade av alla gangsters där
BB skrev:Delningsfrekvensen kan fritt väljas av köparen. Det går utmärkt att sänka delningen till 500Hz om man väljer en brantare filterlösning.
Mvh//BB
KarlXII skrev:Underbart. Jag kan inte komma mellan den åttonde och sjuttonde April, men blir det före eller efter det vill jag gärna ha en plats.
sportbilsentusiasten skrev:Är demon i uppsala?
Tid o datum?
Anmäler härmed intresse!!
Samåkning från Göteborg, 4-5pers så vi kan fylla en bil?
BB skrev:celef skrev:
shit, det där var ett snyggt element om ni frågar mig, vad kommer de att kosta?
Pga tillverkningsmetoden (maskinfrästa, polerade chassien istället för gjutna, vilket visat sig OK i mindre serier), spar man in kostnaden för gjutform. Dyrare men mer flexibelt. 8-tummaren kommer att ligga runt 3.000:- + moms per styck i lösvikt som det ser ut just nu.
Mvh//BB
PS. Megatrenderna levereras som standard med gjuten alu-korg av kostnadsskäl. Tillämpad "Mängdlära"
BB skrev:RogerGustavsson skrev:Så pass hög delningsfrekvens. Blir det inte problematiskt med integrationen mellan elementen, speciellt när de sitter rätt långt ifrån varandra? Vad är passande lyssningsavstånd?
Delningsfrekvensen kan fritt väljas av köparen. Det går utmärkt att sänka delningen till 500Hz om man väljer en brantare filterlösning.
Mvh//BB
subjektivisten skrev:Ser mycket intressant ut. På vilket avstånd bör man sitta från dom för det ska bli bra?
single_malt skrev:BB skrev:RogerGustavsson skrev:Så pass hög delningsfrekvens. Blir det inte problematiskt med integrationen mellan elementen, speciellt när de sitter rätt långt ifrån varandra? Vad är passande lyssningsavstånd?
Delningsfrekvensen kan fritt väljas av köparen. Det går utmärkt att sänka delningen till 500Hz om man väljer en brantare filterlösning.
Mvh//BB
Den här högtalaren riktar sig till köpare som inte oroar sig för spridningsegenskaper överhuvudtaget
celef skrev:BB skrev:celef skrev:
shit, det där var ett snyggt element om ni frågar mig, vad kommer de att kosta?
Pga tillverkningsmetoden (maskinfrästa, polerade chassien istället för gjutna, vilket visat sig OK i mindre serier), spar man in kostnaden för gjutform. Dyrare men mer flexibelt. 8-tummaren kommer att ligga runt 3.000:- + moms per styck i lösvikt som det ser ut just nu.
Mvh//BB
PS. Megatrenderna levereras som standard med gjuten alu-korg av kostnadsskäl. Tillämpad "Mängdlära"
finns det data på elementen?
Almen skrev:sportbilsentusiasten skrev:Är demon i uppsala?
Tid o datum?
Jag är på!
sportbilsentusiasten skrev:Är demon i uppsala?
Tid o datum?
Jocke skrev:Ambitiöst!
BB skrev:single_malt skrev:Den här högtalaren riktar sig till köpare som inte oroar sig för spridningsegenskaper överhuvudtaget
Och vad är det som får dig att tro det?
//BB
single_malt skrev:BB skrev:single_malt skrev:Den här högtalaren riktar sig till köpare som inte oroar sig för spridningsegenskaper överhuvudtaget
Och vad är det som får dig att tro det?
//BB
Det var kanske lite fördomsfullt men jag utgick ifrån att den som överhuvudtaget reflekterar över spridningsegenskaper vill att de ska vara så jämna som möjligt i horisontalplanet.
petersteindl skrev:BB, dina högtalare kommer ju att kosta chaber. Det blir mycket... jag skulle gissa på att en sådan uppsättning kommer att kosta minst 65 000 kronor per par, och det är minst, som sagt. Har jag fel då![]()
MvH
Peter
JanBanan skrev:petersteindl skrev:BB, dina högtalare kommer ju att kosta chaber. Det blir mycket... jag skulle gissa på att en sådan uppsättning kommer att kosta minst 65 000 kronor per par, och det är minst, som sagt. Har jag fel då![]()
MvH
Peter
Du har nog helt rätt. De kanske tom. kostar typ 5 ggr så mycket.
petersteindl skrev:BB, dina högtalare kommer ju att kosta chaber. Det blir mycket... jag skulle gissa på att en sådan uppsättning kommer att kosta minst 65 000 kronor per par, och det är minst, som sagt. Har jag fel då![]()
MvH
Peter
dimitri skrev:petersteindl skrev:BB, dina högtalare kommer ju att kosta chaber. Det blir mycket... jag skulle gissa på att en sådan uppsättning kommer att kosta minst 65 000 kronor per par, och det är minst, som sagt. Har jag fel då![]()
MvH
Peter
Du måste väl mena tillverkningskostnad. Eller?
petersteindl skrev:dimitri skrev:petersteindl skrev:BB, dina högtalare kommer ju att kosta chaber. Det blir mycket... jag skulle gissa på att en sådan uppsättning kommer att kosta minst 65 000 kronor per par, och det är minst, som sagt. Har jag fel då![]()
MvH
Peter
Du måste väl mena tillverkningskostnad. Eller?
Nej, jag menar konsumentpris inklusive moms och fri installation varhelst i världen det är![]()
Jag skojar lite med BB
![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster