Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:Jag tror att ni missat att en wiki innebär att alla hjälps åt att redigera. Att sitta på sin kammare och hojta om vad som borde uppdateras båtar föga!
Aerob skrev:Perkka skrev:Denna wiki kommer att stängas ner, men om det finns intresse för en mer allmän wiki kan jag (perkka) lägga upp en under tex audio.idetorka.se
Nattlorden skrev:Synd att det inte finns andra möjligheter att avlasta IÖ; administrera kabinettbeställning/hämtning/utlämning, komponentmatching, filterlödning, högtalarmontering, uppdatera mailinglistan och kanske något till borde det finnas fler som skulle kunna klara av... ifall man kan få ekonomi i att ha en person anställd dvs.
perstromgren skrev:Jag skulle tro att IÖ vill ha full kontroll över hela kedjan och därför inte vill ha någon som jobbar åt honom.
Nattlorden skrev:perstromgren skrev:Jag skulle tro att IÖ vill ha full kontroll över hela kedjan och därför inte vill ha någon som jobbar åt honom.
Kabinett och lackning gör han väl inte själv?
Sanjuro skrev:Jag är inte speciellt insatt i det hela men om man kikar lite på vad Ingvar drar för lass själv med Ino så är det ju antagligen: fortlöpande forskning och elementutveckling, prototypframtagande av kabinett och element, utvärdering av prototyperna, kontakter med snickare, lackerare och underleverantörer både i Sverige och utomlands. Lägg på detta att sortimentet ska hållas ajour, något element kanske inte går att beställa längre och nya måste tas fram, ett förvånansvärt digert sortiment som ska prissättas och prisregleras, element och delar ska hållas i lager, demokvällar, ta emot beställningar, hänga på forum, sköta all hämtning och kontakt med underleverantörer, snickare, lackerare, dämpskärare etc och sedan tillhandahålla beställningarna för hämtning.
Jag har säkert missat en och annan punkt men det var vad jag på rak arm kan komma på att han måste sköta för att det ska fungera.
Att Ingvar inte får magsår eller stressångest är ju ett mirakel om man ska göra det ovanstående själv. Så jag har full förståelse för att han vill hålla det på en rimlig nivå eftersom Ino är hans skötebarn och han vill hålla i trådarna själv (utom kabinettillverkning, dämptillskärning och lackering förstås). Jag skulle inte orkat med att hålla i ens en tredjedel av ovanstående utan att bryta ihop.
stefanolo skrev:...och skulle man kunna tillägga...ett och annat akustikkonsultationsuppdrag![]()
/stefan
Naqref skrev:stefanolo skrev:...och skulle man kunna tillägga...ett och annat akustikkonsultationsuppdrag![]()
/stefan
Är det så? IÖ sa till mig att han inte kunde fakturera för de jobben i o m avsaknaden av f-skatt och kunde därför inte tjäna några pengar på det.
Tengil skrev:Naqref skrev:stefanolo skrev:...och skulle man kunna tillägga...ett och annat akustikkonsultationsuppdrag![]()
/stefan
Är det så? IÖ sa till mig att han inte kunde fakturera för de jobben i o m avsaknaden av f-skatt och kunde därför inte tjäna några pengar på det.
Det var väl du som hade hört på stan att han kallat sig professor på kth också
_Fredrik_ skrev:Bor inte naqref på landet, då kan ju inte hört det på stan?
Naqref skrev:Tengil skrev:Naqref skrev:stefanolo skrev:...och skulle man kunna tillägga...ett och annat akustikkonsultationsuppdrag![]()
/stefan
Det var väl du som hade hört på stan att han kallat sig professor på kth också
Nej, det har jag inte hört "på stan". Det har skett i helt andra sammanhang med en individ som jag och många här har stort förtroende för.
Men vad har det för relevans för vad jag skrev? I det du nämner så är det att betrakta som hörsägen men i det jag skrev här så är det inte det.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster