Moderator: Redaktörer
Jo i fallet 4B-ST så har jag också läst det, dock inte beträffande 7B-ST (har såklart lusläst Stereophiles jämförelser)Callisto skrev:Vad jag hört och läst på är SST modellen bättre.
Morello skrev:Callisto:
Jämför man schemat, kan man konstatera att skillnaderna främst rör sådant som inte påverkar ljudet.
Rydberg skrev:Jo i fallet 4B-ST så har jag också läst det, dock inte beträffande 7B-ST (har såklart lusläst Stereophiles jämförelser)Callisto skrev:Vad jag hört och läst på är SST modellen bättre.
Take the opening timbales solo of "Tito," on Arturo Sandoval's Hothouse (CD, N2K 10023). Over the 7B-STs, Tito Puente's rim shots were fast and explosive, like gunshots. Like the 14B-SST, the 7B-SST reproduced the rim shots more smoothly, without the speed and glare that had made them so exciting through the 7B-ST in series configuration. Even so, I could easily hear when Puente moved from side to side to play different drums. The 7B-SST easily revealed the different sounds of the drum heads when two different drums were struck simultaneously, although the 7B-ST did a better job resolving this subtle difference.
During the Patti Austin solo, "Only You (No Se Tu)," the 7B-ST gave the singer a pleasing forwardness and presence I didn't hear on the 7B-SST. Although the 7B-ST and 7B-SST sounded almost identical, I had a feeling—more involvement, more pleasure—when I listened to the older amplifier that I couldn't explain, defend, or immediately understand. I was surprised by this.
NNord skrev:Rydberg skrev:Jo i fallet 4B-ST så har jag också läst det, dock inte beträffande 7B-ST (har såklart lusläst Stereophiles jämförelser)Callisto skrev:Vad jag hört och läst på är SST modellen bättre.
Take the opening timbales solo of "Tito," on Arturo Sandoval's Hothouse (CD, N2K 10023). Over the 7B-STs, Tito Puente's rim shots were fast and explosive, like gunshots. Like the 14B-SST, the 7B-SST reproduced the rim shots more smoothly, without the speed and glare that had made them so exciting through the 7B-ST in series configuration. Even so, I could easily hear when Puente moved from side to side to play different drums. The 7B-SST easily revealed the different sounds of the drum heads when two different drums were struck simultaneously, although the 7B-ST did a better job resolving this subtle difference.
During the Patti Austin solo, "Only You (No Se Tu)," the 7B-ST gave the singer a pleasing forwardness and presence I didn't hear on the 7B-SST. Although the 7B-ST and 7B-SST sounded almost identical, I had a feeling—more involvement, more pleasure—when I listened to the older amplifier that I couldn't explain, defend, or immediately understand. I was surprised by this.
Rydberg
hehe, jasså verkligen, skoj med 7B SST, dom ska jag också ha, får
väl se om du blir nöjd. Tur det inte var 7B ST du köpte då, har
mailat med lite folk som haft sånna och dom har haft värmeproblem
med dessa, de bytte då upp sig till 7B SST som du har på ingående
och hade inte haft några problem.
SST e snyggare också, det är ju fint !
Har beställt de äldre STNNord skrev:hehe, jasså verkligen, skoj med 7B SST, dom ska jag också ha, får väl se om du blir nöjd. Tur det inte var 7B ST du köpte då, har mailat med lite folk som haft sånna och dom har haft värmeproblem med dessa, de bytte då upp sig till 7B SST som du har på ingående och hade inte haft några problem
Martin skrev:Jax och Martin vet ju hur det ligger till och den gamla är mycket bättre
Har inte påstått varken det ena eller det andra. Jag ifrågasätter bara dina "fakta".
Sound quality is improved to a stunning degree.
Martin skrev:Sound quality is improved to a stunning degree.
Jag vet inte om fakta är rätt ord. Marknadsföring ligger närmare till hands.
Callisto skrev:Rydberg skrev:Kul utveckling på denna tråden......
Tycker bara det är tråkigt att några påstår att Brystons senaste modell SST är sämre än den äldre.
Jax skrev:Callisto skrev:Rydberg skrev:Kul utveckling på denna tråden......
Tycker bara det är tråkigt att några påstår att Brystons senaste modell SST är sämre än den äldre.
Vet inte var du fick det ifrån. Jag har inte påstått att SST är sämre. Jag bara tyckte det du citerar som "fakta" i själva verket är säljsnack.
Både ST och SST är med säkerhet högst kompetenta steg. Rydberg bor inom spottavstånd så jag kan lyssna på dem oxå.
Jo denna gången vart det på Audiogon, jo moms och tull blir det för det mesta (på värdet man skriver som oftast är tämligen lågtAudix skrev:Rydberg, kul med Bryston!
Är det på Audiogon du shoppar? Har du råkat ut för tull m.m.?
Bryston...![]()
![]()
![]()
PS. Du vill inte höra med Johan eller IÖ om att göra en F/E-lyssning på det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster