Moderator: Redaktörer
bakerman22 skrev:Finns det folk som faktiskt lyssnar på sånt där...?
Kan man ens kalla det där musik...?
m_persson79 skrev:bakerman22 skrev:Finns det folk som faktiskt lyssnar på sånt där...?
Jepp
Jepp, mer än ex dödsmetal imho.
bakerman22 skrev:Det kräver lite mer än att sitta vid en dator och göra "musik" utan att vara ens i närheten av ett riktigt instrument..
Men det är kanske bara jag som tycker så...
Glebster skrev:subjektivisten skrev:Den mesta hårdrocken idag är också skapad i datorn, där man tar enskilda riff, klipper ihop det och rättar till trummorna mm.
Källa tack.
subjektivisten skrev:Den mesta hårdrocken idag är också skapad i datorn, där man tar enskilda riff, klipper ihop det och rättar till trummorna mm.
sky_eye skrev:subjektivisten skrev:Den mesta hårdrocken idag är också skapad i datorn, där man tar enskilda riff, klipper ihop det och rättar till trummorna mm.
Det var ett mycket märkligt påstående.
Fast kanske inte, med tanke på dagens datum...
subjektivisten skrev:
Fel version, vinyl edit version har klart höjt mellanregister mot "original" versionen på The last resort (om man jämför båda versionerna, 90hz och 3khz, så är vinyl edit höjt med över 6 dB!!). Sen så har vinyl edit en crest på 16.1 dB medan versionen på The last resort är mycket svårare med sin 9,7 dB crest.
Nattlorden skrev:Nåja... det var väl ingen som sade "skapade AV datorn" i alla fall...
Alexi skrev:I princip all musik idag produceras så som subjektivisten säger, i datorn. Man kör massor av tagningar och klipper ihop de delar som blev bäst.
Alexi skrev:Det var min tolkning av ovanstående stycke iaf.Nattlorden skrev:"man använder datorn för att uppfinna låten."
Förut låg alla hans skivor på Spotify, nu ligger bara den senaste och diverse remix singlar.StefanL skrev: Alexi sade att hans verk var borta och bakerman22 skrev att det var synd för han hade inte hört låten.
JB skrev:Alexi skrev:I princip all musik idag produceras så som subjektivisten säger, i datorn. Man kör massor av tagningar och klipper ihop de delar som blev bäst.
Mjukvarutrummor blir vanligare också nu när dom låter så pass bra, Meshuggah tex sequencar ju alla sina trummor med Superior Drummer 2 (kör själv med det ihop med mitt digitala trumset)
Så där spelar dom inte ens någonting!
Själv är jag dock lite emot sånt, ska jag vara med på ett album så vill jag ha spelat trummorna själv och inte att dom ska kvantiseras osv, det ska höras att det är en människa som spelar.
Mitt band håller på att spela in ett album nu och där har jag mickat upp mitt trumset med 12 mickar, men självklart är det ju en hel del tagningar, vi delade upp låtarna och körde varje bit tills vi fick en tagning vi var riktigt nöjd med (svåra låtar så det tog ett tag att lägga allt)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster