2x Scan speak R3004/602000
2x Accuton C173-8-094
Nu väntar jag på min MiniDsp med plugin som blev beställt igår!
Gissa vad detta nu kan bli?
Bilder kommer inom snar framtid! Om detta är intressant?
Mvh
S
Moderator: Redaktörer
S skrev:Dessa anlände i min brevlåda idag!
2x Scan speak R3004/602000
2x Accuton C173-8-094
Nu väntar jag på min MiniDsp med plugin som blev beställt igår!
Gissa vad detta nu kan bli?
Bilder kommer inom snar framtid! Om detta är intressant?
Mvh
S
Ragnwald skrev:Udda och intressant val av element. Ska bli kul att följa.
S skrev:
Jag har tänkt att formen på högtalaren ska se ut på detta vis, och jag ska fräsa ut sektioner i björkplywood.
henriksch skrev:S skrev:
Jag har tänkt att formen på högtalaren ska se ut på detta vis, och jag ska fräsa ut sektioner i björkplywood.
Blir det inte himla höga materialkostnader när man bygger på detta sätt? Föreställer mig att man kastar bort 90% av plywooden i form av spill... Det är ju kul och blir säkert både snyggt och bra, stagandet blir urstarkt och så men det måste väl rimligen svida till en del i snåltarmen??![]()
mvh
Henrik
henriksch skrev:S skrev:
Blir det inte himla höga materialkostnader när man bygger på detta sätt? Föreställer mig att man kastar bort 90% av plywooden i form av spill... Det är ju kul och blir säkert både snyggt och bra, stagandet blir urstarkt och så men det måste väl rimligen svida till en del i snåltarmen??![]()
mvh
Henrik
MagnusÖstberg skrev:Det låter som en vettig lösning
Hur skall du lösa anslutningarna? Jag skulle föreslå den här lösningen:
Det som krävs är att man borrar två 12mm hål och köper 40-217-61 samt 40-217-59 på ELFA.
Sedan skulle jag rekommendera dig att göra en fyrkantig testlåda först för att få fram optimal avstämning och lådvolym. Du vill nog inte göra om de där såg och fräsmomenten mer än nödvändigt![]()
Cool idé!
MagnusÖstberg skrev:Sätt för guds skull inte anslutningarna nedåt - du blir för all framtid begränsad från att ställa dem på en bänk eller i en bokhylla. Dumt.
Det räcker ju med att du plattar till bakstycket hela vägen eller bara just där anslutningarna är för att du skall kunna sätta dem bakåt. Mycket behövs det ju inte heller med den lösningen jag gav.
Gör testlådan någon liter större. De har säkert inte tänkt på talspoleuppvärmningen. Det är alla skitdåliga på.
Jonka_ skrev:Intressant projekt.
Hur kommer det sig att du valde accuton? , Vad är det som är bra med det elementet?, Tänkte efterssom dom kostar ganska så mycket
nyfiken amatör undrar
MagnusÖstberg skrev:...Gör testlådan någon liter större. De har säkert inte tänkt på talspoleuppvärmningen. Det är alla skitdåliga på.
S skrev:Jonka_ skrev:Intressant projekt.
Hur kommer det sig att du valde accuton? , Vad är det som är bra med det elementet?, Tänkte efterssom dom kostar ganska så mycket
nyfiken amatör undrar
Jaa du! Bra fråga, ingen aning! Elementen var snygga och dom såg bra ut
kodapa skrev:S skrev:Jonka_ skrev:Intressant projekt.
nyfiken amatör undrar
Väldigt låg sist också har jag hört/läst...
S skrev:kodapa skrev:S skrev:Jonka_ skrev:Intressant projekt.
nyfiken amatör undrar
Vadå lågt sist?
Mvh
S
KarlXII skrev:S skrev:kodapa skrev:S skrev:Jonka_ skrev:Intressant projekt.
nyfiken amatör undrar
Vadå lågt sist?
Mvh
S
Sist jag läste fick jag det till "dist" som i distortion.
KarlXII skrev:S skrev:kodapa skrev:S skrev:Jonka_ skrev:Intressant projekt.
nyfiken amatör undrar
Vadå lågt sist?
Mvh
S
Sist jag läste fick jag det till "dist" som i distortion.
MagnusÖstberg skrev:Det finns naturligtvis negativa saker med elementen med. Ingen fri lunch
Spela inte för starkt med dom bara, slår de i botten kan de krackelera som om de vore äggskal (åyminstonde ett känt problem med T&P)! Värt att tänka på då de har rätt liten linjär slaglängd.
De har relativt låg känslighet. Med baffelstegskompensation är man nere mot 84-85db!!
MagnusÖstberg skrev:De har relativt låg känslighet. Med baffelstegskompensation är man nere mot 84-85db!!
Användare som besöker denna kategori: sammel och 11 gäster