Moderator: Redaktörer
S skrev:Vad bra
Har även beställt en låda nu för förstärkaren och minidsp! Skickades med TNT idag, så det borde komma imorgon! Blir lite bilder då förhoppningsvis.
http://www.modushop.biz/ecommerce/cat072_l2.php?n=1
2a uppifrån på sidan: Pesante 02PB 2U 10mm BLACK.
Mvh
S
Aerob skrev:S skrev:Vad bra
Har även beställt en låda nu för förstärkaren och minidsp! Skickades med TNT idag, så det borde komma imorgon! Blir lite bilder då förhoppningsvis.
http://www.modushop.biz/ecommerce/cat072_l2.php?n=1
2a uppifrån på sidan: Pesante 02PB 2U 10mm BLACK.
Mvh
S
En liten undran, hur mycket gick chassit på, inklusive frakt?

screen skrev:Det där blir kalas, se bara till att den så kallade stödplankan är riktigt styv, annars får du ränder beroende på hur pass mycket tryck du lägger på.
Kanske du skulle använda en alu-profil för bästa styvhet eller liknande.
Sätt i så stor fräs som möjligt och kan du ta det i flera omgångar genom att kunna ställa "stödplankans höjd mot mallarna så är det nog att föredra, annars kan det bli väl mycket för maskinen/fräsen att "plöja" in i.
Jonka_ skrev:Ser väldigt lovande ut.
Blir det någon positiv effekt av att ha en formad baffel på det där viset?
screen skrev:Eller så borrar du ett 38mm hål i en K-plyfa-bit eller liknande och sågar ut ett kvarts hål att använda som radietolk och slipar fram din radie efter den.
Detta om du inte vill fuska och göra allt själv och för hand då förståss.
Ivil skrev:utan att ha läst igenom hela tråden undrar jag om det inte är lättare att plasta lådan? bygga en mall med böjd masonit för baffel och låda
/Andreas
S skrev:DosDedos skrev:Oj,jag var redan med....
ja precis
har du några bra tips när man ska göra detta?
edit: vet du om det går bra att fräsa snäva radier på detta sett? om du ser min senaste bild, ute i kanterna på högra modellen.
/S
DosDedos skrev:S skrev:DosDedos skrev:Oj,jag var redan med....
ja precis
har du några bra tips när man ska göra detta?
edit: vet du om det går bra att fräsa snäva radier på detta sett? om du ser min senaste bild, ute i kanterna på högra modellen.
/S
Ändstoppar på fräs"plankan"så att du inte trycker frässtålet genom anhållet.
Det går skapligt att göra snäva radier,men fräsen måste hållas 90grader mot yta så att den inte skär med kanten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster