Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:JJu fler som
hittar något Icke-Ino, desto bättre(/mindre jobb) för mig. Jag är glad om
jag slipper göra fler högtalare än de som jag absolut måste göra för dem
som inte ser något annat alternativ.
IngOehman skrev:Ja, på båda era frågor.
Och tack för förståelsen! Ingen facebook-grupp tack.
Och att rampa upp är i mitt fall mer än att bara "inte vara
kul". Det är inte aktuellt - alls. Oavsett vad.
Bortsett ifrån mitt välbefinnande så vill jag inte göra det sett
ur något perspektiv.
Det skulle ju förändra Ino Audio till något som det ju redan
finns hur många som helst av, och därför så behövs det inte
en till. Utan mening ser jag inget skäl.
Kort sagt - den som vill att Ino Audio skall sluta vara ett före-
tag som begränsas av en enda persons mentala energi, och
att han har allting i sitt eget huvud, och bara har två händer,
behöver inte vänta:
För sådana företag finns det hur ju många som helst att välja
mellan. Köp deras högtalare istället.
Jag har som en sorts drömmål att få komma undan med att få
göra ett par i månaden. Det är vad jag tror att jag kan orka
med, även i ett lite längre perspektiv. Vad jag gjort för att nå
dit är att bara ta emot folk på demo en gång varannan månad
och den som inte varit på en får inte lägga in någon beställning.
Men min förmåga att orka kräver att jag slipper slösa stor del
av min energi på att be folk att sluta försöka skapa ett intresse.
Jag vet ju att det praktiskt taget alltid görs av välvilja, men det
drabbar mig ju ändå. Genom att då säga ifrån är det enkelt att
se vilka som inte agerar av välvälja.
Vh, iö
paa skrev:Ja, nu har det ju tyvärr spårat ur litegrann, […]
paa skrev:[…] Jag känner nu att det hade varit bättre om jag startat en språktråd
om detta i öppen diskussion i stället.
perstromgren skrev:Den där offermentaliteten är det nog inte så många som tror på länge. Jag kan för mitt liv inte förstå varför du ska envisas med att skriva det där. Antingen fortsätter du, och lider i det tysta, eller så slutar du med tillverkningen, helt enkelt. Ingen är väl betjänt av att de som köper en Ino-högtalare känner sig som skurkar? För det blir ju resultatet, som jag ser saken.
IngOehman skrev:Är er värld verkligen så svartvit?
Finns ingen annan sak att göra än att antingen lida i det tysta eller
lägga ned? Och även om NI skulle ha gjort så om det rört er - måste
alla andra vara lika fyrkantiga?
Varför får man inte försöka hitta bättre lösningar? Varför måste allting
ske enligt enkla tumregler? Vi är människor med förmågor, både språk,
tanke, empati och reflexion. Vi kan diskutera saker och försöka finna
bättre lösningar än "lid eller lägg ned!".
Visst kanske jag är naiv om jag tror på lösningar som bygger på andras
välvilja/ovilja att göra andra illa, men jag ser och träffar faktiskt goda
människor praktiskt taget varje dag, och därför ser jag inget skäl att
misstro kommunikation som medel för att finna goda lösningar.
E skrev:perstromgren skrev:Den där offermentaliteten är det nog inte så många som tror på länge. Jag kan för mitt liv inte förstå varför du ska envisas med att skriva det där. Antingen fortsätter du, och lider i det tysta, eller så slutar du med tillverkningen, helt enkelt. Ingen är väl betjänt av att de som köper en Ino-högtalare känner sig som skurkar? För det blir ju resultatet, som jag ser saken.
Vad finns det för skäl att misstro Ingvar? Han har ju dessutom haft
beställningsstopp och andra åtgärder för att det inte skall bli för
mycket.
NB skrev:Skulle Ino börja säljas i butik på samma sätt som tex. Audio Pro så skulle mystiken försvinna, kritiken öka och antalet köpare minska. Tror Ino tjänar på att bara finnas i liten skala.
Other Stereophile writers, like Wes Phillips and Stephen Mejias had mentioned how impressed they had been with the sound in the Guru room, but what I had not appreciated until I visited the Swedish manufacturer's room towards the end of the Show was: a) how small these speakers were; b) how good the stereo imaging was despite the speakers being right up against the wall behind them; and c) how much thunderous bass was being produced by just two reflex-loaded 4" woofers! Of course, the Guru speaker is designed to take advantage of the low-frequency boundary reinforcement afforded by the close-to-the-wall positioning, but even so, I was surprised by the result. The speakers also sung on soprano vocals; Guru is a company to watch out for, especially as the fact that the speakers must not be used out in the room makes them very spouse-friendly.
John Atkinson, Stereophile
NB skrev:steveo1234 : Valfritt PA system? Finns ju hur många som helst
Gillar Ingvars marknadsföring, uppenbarligen mycket effektivJag gör bäst högtalare i världen, alla andra gör diverse fel, men jag vill inte sälja för mycket. Vad resulterar detta i? Jo en viss sorts människor tror på dravlet i bibeln och känner sig väldigt speciella när de efter lång väntan äntligen får dessa underverk till högtalare. Smart, mycket smart. Är personligen inte imponerad av vad högtalarna presterar, men marknadsföringen är inget annat än briljant. Genom att begränsa tillgången kan även högre priser tas ut utan allt för mycket klagomål.
Skulle Ino börja säljas i butik på samma sätt som tex. Audio Pro så skulle mystiken försvinna, kritiken öka och antalet köpare minska. Tror Ino tjänar på att bara finnas i liten skala.
sky_eye skrev:Varför får inte karln göra och tycka som han vill?
NB skrev:.... men marknadsföringen är inget annat än briljant. Genom att begränsa tillgången kan även högre priser tas ut utan allt för mycket klagomål.
steveo1234 skrev:Några förslag på produkter till någon som funderade på att köpa i32s?
Slartibartfast skrev:steveo1234 skrev:Några förslag på produkter till någon som funderade på att köpa i32s?
cc-pc2/cc-pc4, en trevlig inbyggnation och några lådor pilsner.
[slrt]
steveo1234 skrev: Annars går det ju lika bra att bara köpa i32.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster