Provlyssna Pip i Lund eller Malmö!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Lars_vegas

Provlyssna Pip i Lund eller Malmö!

Inläggav Lars_vegas » 2011-04-04 19:31

Hej där!

Vill passa på att presentera mig då detta blir premiärinlägget på Faktiskt och i Ino-forumet. Jag är en student hemmavarande i Lund och mycket hifiintresserad. Som hos 95 % av alla medlemmar här finns ständigt sugen efter uppgradering har jag kikat och i princip damsugit nätet ang. Ino! Att bygga högtalare har länge varit en idé som legat på lur.

Är riktigt riktigt sugen på ett besök hos Ingvar men tills vidare vill jag mycket gärna provlyssna ett par Pip. Undrar helt enkelt om det finns någon här i Lund alternativt i Malmö som har lust att få besök och bjuda på en provlyssning. Lite hederligt fikabröd kan tas med såklart!

Hur ser det ut här nere med inoiter?

Ha en bra dag!
/Lars

stefanolo

Inläggav stefanolo » 2011-04-04 21:08

Välkommen till Faktiskt :) ! Jag har just nu inte mitt system uppriggat då jag snart flyttar till nytt boende. Kommer där att ha iPs med profundusP-4 basmoduler, flankerat av fyra stycken a1:or. Kommer nog att dröja till i juni innan det är lyssningsfärdigt men då tar jag gärna emot besök.

Det finns ett antal personer med piP eller andra Ino-högtalare i Sydvästskåne så de lär nog ge sig tillkänna snart.

/stefan

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2011-04-04 21:29

Om du överväger delat så finns systemet i min signatur. Skillnaden är att man kan kräma på lite mer samt runt 10 Hz i basen. :)

Bor på dammfri/slottstaden i Malmö. Skicka ett PM om du vill titta förbi.
Lenovo-laptop -> Yamaha-reciever -> pK & lite fluff.

Användarvisningsbild
Lars_vegas

Inläggav Lars_vegas » 2011-04-05 14:06

Tackar för förslagen!

Låter lockande med att lyssna på ett delat system men då blir man ju hagalen direkt. Känner spontant mer för "Pip Vanilj" eftersom det är de jag vill köpa och har råd med. CSN subventionerar konstigt nog inte hi-fi?

Men som sagt, tack iaf!

Användarvisningsbild
30Hzbone

Inläggav 30Hzbone » 2011-04-05 15:54

Hej Lars.

Jag har ett par piP (transporterade från IÖ till mig av stefanolo) som du kan få lyssna på.
Jag använder piP i min "andra" anläggning i sovrummet men kan installera för lyssning i vardagsrummet.
Problemet är bara det att vardagsrummet är litta för stort (26.5 kvadrat) för piP, så det blir inte optimalt.
En annan variant är att jag tar med mina piP till dig så att du kan lyssna en stund i ditt eget "lyssningsrum".
Är nybliven heltidslyssnare (=pensionist) så därför har jag tid en stund ngn eftermiddag.
Efteråt kan jag hämta min fru som jobbar i Lund och hon blir säkert glad över att slippa åka tåg/buss hem.

Skicka PM om det verkar intressant.
I'm only in it for the music.

Användarvisningsbild
linoleum

Inläggav linoleum » 2011-05-06 19:53

Jag har PiP, i Malmö. Dessvärre kan jag inte påstå att en provlyssning hos mig gör dem rättvisa. Nyinflyttad, inte nöjd med placering eller rum, alldeles för lite dämpning i rummet.

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2011-05-06 22:51

linoleum skrev:Jag har PiP, i Malmö. Dessvärre kan jag inte påstå att en provlyssning hos mig gör dem rättvisa. Nyinflyttad, inte nöjd med placering eller rum, alldeles för lite dämpning i rummet.

Välkommen linoleum!

Golvläggare kan man tänka :)
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
linoleum

Inläggav linoleum » 2011-05-07 18:23

bassman skrev:
linoleum skrev:Jag har PiP, i Malmö. Dessvärre kan jag inte påstå att en provlyssning hos mig gör dem rättvisa. Nyinflyttad, inte nöjd med placering eller rum, alldeles för lite dämpning i rummet.

Välkommen linoleum!

Golvläggare kan man tänka :)

Tackar. :) Golvläggare?

Lars Vegas: Du är förstås välkommen att lyssna ändå.

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2011-05-07 19:38

Användarvisningsbild
linoleum

Inläggav linoleum » 2011-05-08 13:00

Aerob skrev:http://lmgtfy.com/?q=linoleum

Kopplade inte det, doh. :lol: linoleum = även en mycket bra låt med NOFX.

Återgå till Wänner af Ino