Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Jag har både Philips, Audio Technica och Senheisers nya är på ingång. Bose nya Quite Comfort 4 tycker jag lät bra också, när jag provade dem... ja borde göra ett test.
Nej tyvärr, inte mer än att jag själv lyssnade igenom de som fanns på marknaden då, sedan dess har nog alla de modellerna försvunnit. Skulle jag köpa ett par idag skulle jag välja Bose QuietComfort 15.penke62 skrev:Alexi skrev:Jag har både Philips, Audio Technica och Senheisers nya är på ingång. Bose nya Quite Comfort 4 tycker jag lät bra också, när jag provade dem... ja borde göra ett test.
Jaha, händer det något med den här omtalade testen då? Jag är själv på jakt efter lurar, så det vore i högsta grad intressant för min egen del.
Alexi skrev:Nej tyvärr, inte mer än att jag själv lyssnade igenom de som fanns på marknaden då, sedan dess har nog alla de modellerna försvunnit. Skulle jag köpa ett par idag skulle jag välja Bose QuietComfort 15.penke62 skrev:Alexi skrev:Jag har både Philips, Audio Technica och Senheisers nya är på ingång. Bose nya Quite Comfort 4 tycker jag lät bra också, när jag provade dem... ja borde göra ett test.
Jaha, händer det något med den här omtalade testen då? Jag är själv på jakt efter lurar, så det vore i högsta grad intressant för min egen del.
Ja det var ju jag som drog igång iö, men som sagt det blev aldrig av...penke62 skrev:Alexi skrev:Nej tyvärr, inte mer än att jag själv lyssnade igenom de som fanns på marknaden då, sedan dess har nog alla de modellerna försvunnit. Skulle jag köpa ett par idag skulle jag välja Bose QuietComfort 15.penke62 skrev:Alexi skrev:Jag har både Philips, Audio Technica och Senheisers nya är på ingång. Bose nya Quite Comfort 4 tycker jag lät bra också, när jag provade dem... ja borde göra ett test.
Har du jämfört och konstaterar dem som bättre då? Bättre ljudkvalitet eller brusreducering? Som en parentes menade jag testen som IÖ pratade om att dra igång, men alla tester är intressanta att ta del av.
icko skrev:Jag går i samma tankar, håller på att välja mellan hd-650, pcx450 och bose 15.
Det lutar åt ett par brusreducerande hörlurar då de ska vara brukslurar, kunna användas hemma likväl som på tunnelbanan. Vad jag förstår kan väl inte ljudkvalitén matchas mot hd-650, men brusreduceringsfunktionen är guld värd vid pendling som görs de flesta dagar i veckan. Pcx450 är intressant då de kan användas utan batterier (utan aktiv brusreducering), dock de rena jämförelser jag sett mot quietcomfort 15 är att bose luren är lite bättre både i ljudkvalité och brusreducering.
Alexi skrev:Ja det var ju jag som drog igång iö, men som sagt det blev aldrig av...penke62 skrev:Alexi skrev:Nej tyvärr, inte mer än att jag själv lyssnade igenom de som fanns på marknaden då, sedan dess har nog alla de modellerna försvunnit. Skulle jag köpa ett par idag skulle jag välja Bose QuietComfort 15.penke62 skrev:Alexi skrev:Jag har både Philips, Audio Technica och Senheisers nya är på ingång. Bose nya Quite Comfort 4 tycker jag lät bra också, när jag provade dem... ja borde göra ett test.
Har du jämfört och konstaterar dem som bättre då? Bättre ljudkvalitet eller brusreducering? Som en parentes menade jag testen som IÖ pratade om att dra igång, men alla tester är intressanta att ta del av.
Inga hörlurar har sådär jättebra ljud, men Bose är klart bland de bättre av de jag testat, iö har också Bose.
Den nya 15 tycker jag är deras bästa hitills, väldigt trevlig ergonomi, bra ljud, bra bullerreducering. Det jag inte testat är hur bra skärmad den är för mobiltelefonknatter, du vet så de inte låter tu-tut-tu-rut, när någon pratarbredvid än på tunnelbanan.
Alexi skrev:Okej jag tar tag i det igen då
icko skrev:Jag går i samma tankar, håller på att välja mellan hd-650, pcx450 och bose 15.
Det lutar åt ett par brusreducerande hörlurar då de ska vara brukslurar, kunna användas hemma likväl som på tunnelbanan. Vad jag förstår kan väl inte ljudkvalitén matchas mot hd-650, men brusreduceringsfunktionen är guld värd vid pendling som görs de flesta dagar i veckan. Pcx450 är intressant då de kan användas utan batterier (utan aktiv brusreducering), dock de rena jämförelser jag sett mot quietcomfort 15 är att bose luren är lite bättre både i ljudkvalité och brusreducering.
Utan att veta så gissar jag att det där är Creative Aurvana X-FI, med Denon logga. Men vi får ta med den i testet.icko skrev:är det någon som testat denon ah-nc800?
http://www.hifiklubben.se/produkter/til ... horlur.htm
vettigt pris, men jag kan inte hitta några jämförelser riktigt.
IngOehman skrev:Det där hade jag helt glömt.
Men jag har både mina Bose kvar, och mätapparaterna.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: OscarE och 7 gäster