Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:jag blev lite nyfiken så jag beställde hem en monacor wg.
den är väldigt stor. här är den bredvid ss9700 och seas g17.
Med lite modifikation går den nog att montera på 9700. vad det blir för resultat vet jag dock inte. För mig är den nog för stor i vilket fall. Skulle nog vilja ha en 8tums mid för att det ska gå ihop rent estetiskt för min del.
Nattlorden skrev:Vad är det jag skall titta efter som blivit tillräckligt ändrat (och åt något bättre håll) för att motivera användandet?
Jocke skrev:Nattlorden skrev:Vad är det jag skall titta efter som blivit tillräckligt ändrat (och åt något bättre håll) för att motivera användandet?
Målet är bland annat jämnare spridning på toppen. Det snackas en del om matchning till spridningen i lågpassen också...
Nattlorden skrev:Jocke skrev:Nattlorden skrev:Vad är det jag skall titta efter som blivit tillräckligt ändrat (och åt något bättre håll) för att motivera användandet?
Målet är bland annat jämnare spridning på toppen. Det snackas en del om matchning till spridningen i lågpassen också...
Okej. Så egentligen är det fel sorts mätning att kika på då.. man vill ha snarare en rotationsplot från ekofri kammare för en flock olika frekvenser.
Jocke skrev:Nattlorden skrev: man vill ha snarare en rotationsplot från ekofri kammare för en flock olika frekvenser.
Det vill man nog men oj så omständigt!![]()
Nattlorden skrev:Jocke skrev:Nattlorden skrev: man vill ha snarare en rotationsplot från ekofri kammare för en flock olika frekvenser.
Det vill man nog men oj så omständigt!![]()
De flesta akustik-kurser på teknis har nog med det i en av sina labbar, det hade i alla fall vi... så LTH kanske man kan åka och sweettalk:a och få kört några plottar?
Jonka_ skrev:Kul att se lite resultat, kommer du följa upp det hela vägen i en konstruktion?
Nattlorden skrev:Okej. Så egentligen är det fel sorts mätning att kika på då.. man vill ha snarare en rotationsplot från ekofri kammare för en flock olika frekvenser.
Jocke skrev:Jonka_ skrev:Hejja hejja! Det går frammåt :) Kan man få både en orginalmätning och mätning du gjort i samma ruta? Så att man enklare kan se skillnaden?
Jag har inte lärt mig att göra bakgrunden transparent så jag kan lägga dem på varann ännu! ;-(
Jocke skrev:Det är möjligt att de hamnar över varann men det är inte var gång mätningen blir perfekt... Vill nog hellre lägga ihop dem efteråt... Transparent i paint? Hur?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 14 gäster