Moderator: Redaktörer
patjoh skrev:TAD är över Ino tycker jag, måste nog upp till i64 då och dom har jag inte lyssnat på.
stefanolo skrev:subjektivisten skrev:patjoh skrev:TAD är över Ino tycker jag, måste nog upp till i64 då och dom har jag inte lyssnat på.
Över, hur menar du då? I ljudtryck eller vad?
app..app...app...don't go there![]()
/s
stefanolo skrev:app..app...app...don't go there![]()
/s
subjektivisten skrev:stefanolo skrev:app..app...app...don't go there![]()
/s
Why? Jag undrar vad han menar med över bara.
stefanolo skrev:Mattias, jag bara skojade. Dina frågor är ok men bara det faktum att de kommer från dig kan reta upp en del...ibland...tyvärr.
bakerman22 skrev:TAD R1 är det bästa jag har hört också.
Men dom kostar ju absurt mycket pengar...
subjektivisten skrev:stefanolo skrev:Mattias, jag bara skojade. Dina frågor är ok men bara det faktum att de kommer från dig kan reta upp en del...ibland...tyvärr.
Om det reta upp någon så har dom personerna problem och bör söka psykolog. Vad fan är det för fel på folk?
single_malt skrev:För att matcha Steveos basar tror jag att det kan vara en ide att titta bortom vanliga hifihögtalare. Tyvärr använder sig de flesta proffessionella högtalare sig av kompressionsdrivers för diskantåtergivningen vilket ger ett "etsande" ljud i hemmamiljö åtminstone. Dock finns det undantag. Alcons audio heter ett holländskt företag som använder mycket kraftiga banddiskanter istället för kompressionsdrivers. Jag använder mig av nästan likadana diskanter själv och just de är tex anledningen till att INO inte skulle komma på fråga för mig(trots att jag tycker att de låter fantastiskt på många andra sätt).
Om Steveo vill bilda sig en uppfattning om hur dom låter kan han tex besöka Debaser i Malmö som använder Alcons.
Ca 42 000 kr går ett par på om jag läser prislistan rätt(www.electrosound.se).
http://www.alconsaudio.com/site/products/vr8.html
patjoh skrev:Amphion har jag aldrig gillat sådär jättemycket, nåt som inte stämmer där.
Dynaudio har stor modellserie som är bra alternativ till Ino (dvs modeller som motsvarar piP, pi60 osv)
B&W låter trevligt generellt.
TAD är över Ino tycker jag, måste nog upp till i64 då och dom har jag inte lyssnat på.
Kanske The Clue?
subjektivisten skrev:patjoh skrev:TAD är över Ino tycker jag, måste nog upp till i64 då och dom har jag inte lyssnat på.
Över, hur menar du då? I ljudtryck eller vad?
celef skrev:nähe, det fanns visst inga alternativ till ino, då fick vi det sagt för femtioelfte gången
ska vi inte ta varandra i hand och säga det tio gånger till, jag skulle gilla det
steveo1234 skrev:patjoh skrev:Amphion har jag aldrig gillat sådär jättemycket, nåt som inte stämmer där.
Dynaudio har stor modellserie som är bra alternativ till Ino (dvs modeller som motsvarar piP, pi60 osv)
B&W låter trevligt generellt.
TAD är över Ino tycker jag, måste nog upp till i64 då och dom har jag inte lyssnat på.
Kanske The Clue?
Vilken Dynaudio-modell menar du skulle motsvara i32 och kvantitet och kvalitet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster