Moderator: Redaktörer
EngelholmAudio skrev:Kan jag tänka mig är helt rätt med bakgrund till att du höjde basportens midrag med vad sa du? 6 dB?
Men du - fanering då?
Haakan_W skrev:Morello skrev:Vadå för rörsteg? ARC VT100 MkIII?![]()
![]()
Ska försöka lägga upp en mätning på burkarna efter de två senaste filterjusteringarna.
hur låter det då jämfört med dom förra?
Morello skrev:Haakan_W skrev:Morello skrev:Vadå för rörsteg? ARC VT100 MkIII?![]()
![]()
Ska försöka lägga upp en mätning på burkarna efter de två senaste filterjusteringarna.
hur låter det då jämfört med dom förra?
Ökningen i diskanregistret om 1dB gav återgivningen en aningens mer "luft" och lyster. Vi talar om relativt små skillnader. I det stora hela upplever jag klangbalansen som bra.
jonasp skrev:På förekommen anledning: hur mycket spänning tror M* att det krävs för att nyttja dessa alu-kon-försedda bestar fullt ut!?
StefanB skrev:Senaste nytt?????
Läser med intresse eftersom jag köpt 9700 diskanter som troligen koommer att matchas med 18w/8545
Morello skrev:StefanB skrev:Senaste nytt?????
Läser med intresse eftersom jag köpt 9700 diskanter som troligen koommer att matchas med 18w/8545
Senaste nytt är att 8545:orna i mina högtalare ersatts av Ino Audio B67Ett nytt filter konstruerades och högtalarna låter med de nya elementen en smula renare och spelar med en mer väldefinierad ljudbild än förut.
Bas- och diskantelement är som förut.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster