Just det att komma på lösningar... Uppfinningar... Innovationer som liksom är självklart överlägsna och kommer att revolutionera hela världen, eller tja, rent filosofiskt får en att inse hur ALLT EGENTLIGEN ligger till, är typiska för mina drömmar.
Jag brukar försöka återge drömmar som relaterar till detta forum, i min drömtråd, då jag ofta kommer ihåg stora delar av drömmen efter morgonfikat.
Men det känns lite som att man har KÄNSLAN av att ha kommit underfund med, upplevt eller skapat något, KÄNSLAN är realtisk, man kan minnas att man talade om något viktigt, uppfann något väldigt bra, eller upptäckte saker, men; man kommer inte ihåg vad man sa, man kommer inte håg exakt vad man uppfann, den filosofiska trolldomen känns mer som en kittling under fötterna i nyvaket tillstånd. Det enda som finns kvar för mig, är bara KÄNSLAN AV ATT det var/hände/uppnåddes. Några slags reella minnen och slutsatser kommer sällan i dager, när man väl är vaken...
Jag brukar vakna med känslan av att jag bör skaffa en moped, och hinna vara vaken en stund innan jag inser att jag vill väl inte ha någon moped, för guds skull!