Kör då på JetCarrier, den som väntar på något gott, ...

Moderator: Redaktörer
PetterPersson skrev:
Membranrörelsen dämpas inte av luftfjädern, den bara fjädrar och det
är det som är problemet. Se luftfjädern som bilfjädern och
motorstyrkan på elementet som stötdämparen, som håller i
membranet. Disten uppkommer (i detta fall) på grund av att
membranet inte hålls i tillräckligt hårt av magneten. Sen bidrar även
luftens olinära kompression också till dist, men det är en anna fråga.
Ragnwald skrev:Det var väl små bilbasar?
Alexi skrev:lms-5400 är ingen ny modell, den tillverkade de TC, innan konkurs också. Men 6st 10"are ger knappast mer kontroll än 6st 18"are?
Piotr skrev:Vad är en bilbas?
Nattlorden skrev:Piotr skrev:Vad är en bilbas?
En bas som tåler det klimat som råder i en bil... från massa minus sommartid till massa plus i solgasset sommartid och detsamma gällande luftfuktighet. Sen verkar det vara vanligt förkommande med lägre talspoleimpedans då slutsteg för bil hellre pumpar ström än svingar spänning....
Nej och kostnaden om man inte räknar med att ha tur och köpa t.ex Bremenbasarna, Ino, JBL utförsäljningen eller beg. blir ungefär den samma. Det finns inte så många element på marknaden som man kan känna sig trygg med att de klarar av uppgiften med tillräckligt låg dist.Ragnwald skrev:Åtta lådor, är dubbelt så många som fyra och golvytan de tar upp blir ju verkligen inte mindre.
Piotr skrev:Och vilka material i mina element är unika på så vis menar du?
Menar du vidare att 8ohm DCR är lågt?
Ragnwald skrev:Åtta lådor, är dubbelt så många som fyra och golvytan de tar upp blir ju verkligen inte mindre.
Nattlorden skrev:Piotr skrev:Och vilka material i mina element är unika på så vis menar du?
På vilket sätt menar du att jag nämnt något som helst om dina element? Jag svarade på frågan vad en bilbas är.
Piotr skrev:Tycker du att du tillför något till diskussionen?
Piotr skrev:Nattlorden skrev:Piotr skrev:Och vilka material i mina element är unika på så vis menar du?
På vilket sätt menar du att jag nämnt något som helst om dina element? Jag svarade på frågan vad en bilbas är.
Tycker du att du tillför något till diskussionen?
/Peter
Piotr skrev:Visst är väl 10" mindre än 18"?![]()
Det är ju inte förbjudet att montera de mindre elementen på höjden.
/Peter
Ragnwald skrev:Att LMS-5400 fungerar i så små lådor som 75 liter, är en välsignelse.
Fyra lådor tror jag ingen egentligen har problem med, att placera i ett normalt bostadsrum, om man designar lådorna rätt.
Användare som besöker denna kategori: nijo och 28 gäster