50 lök !!

Moderator: Redaktörer
bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:Börjat montera a2. Vad jobbigt det är att göra allt åtta gånger...
Det är ingen som tycker synd om dig.
I alla fall inte avundsjuka gotlänningar...
subjektivisten skrev:Fan va gött. Vill också ha a2!
subjektivisten skrev:Fan va gött. Vill också ha a2!
subjektivisten skrev:75% av alla filmer jag ser är mono filmer. Sen lär det bli a2 före ev större toppar.
subjektivisten skrev:Äldre filmer, främst 60-80-tals spansk/italiensk/fransk/amerikansk film.
subjektivisten skrev:Äldre filmer, främst 60-80-tals spansk/italiensk/fransk/amerikansk film.
DVD-ai skrev::cry:
bakerman22 skrev:Det var en bränd musik-dvd. Högkomprimerat med usel kvalitet.
Säkringarna gick VÄLDIGT tidigt. Med största säkerhet p.g.a den usla kvaliteten.
Högdynamiskt material har jag spelat BETYDLIGT starkare.
shifts skrev:Hur funkar surrounderna?
boom skrev:bakerman22 skrev:Det var en bränd musik-dvd. Högkomprimerat med usel kvalitet.
Säkringarna gick VÄLDIGT tidigt. Med största säkerhet p.g.a den usla kvaliteten.
Du har ju spelat med skit musik förut som resulterade i ett antal brända diskanter.
Varför ut mana ödet det går nog att spela sonder ett par ino med.
bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:Det var en bränd musik-dvd. Högkomprimerat med usel kvalitet.
Du har ju spelat med skit musik förut som resulterade i ett antal brända diskanter.
Inte skitmusik. Dålig kvalitet. Viss skillnad..![]()
Vetefan om det ens går att spela sönder dom med en så safe säkring...?
boom skrev:bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:Det var en bränd musik-dvd. Högkomprimerat med usel kvalitet.
Allt går att spela sönder om man andvänder lite dist så kommer det nog ett svampmoln ur dom diskanterna med.
DVD-ai skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:Det var en bränd musik-dvd. Högkomprimerat med usel kvalitet.
Allt går att spela sönder om man andvänder lite dist så kommer det nog ett svampmoln ur dom diskanterna med.
Ja självklart går det jäte bra att spela sönder diskanterna på i56, man varför skulle man vilja det ?!
Men det Bagarn skriver är att med en sådan säkring så går det nog knappast att spela sönder något... säkringen löser ju ut typ GALET tidigt...
Frågan är om det löser ut "lite för tidigt" och Ingvar har spelat väldigt "safe" där eller hur det ligger till ?!
Tycker man ska ta och fråga Ingvar om det inte borde gå att öka till en lite fetare variant.. ?!![]()
Man behöver kanske inte vara 100% safe, man kanske kan nöja sig med 98% ?!![]()
dom där 2% är ju antagligen dom som ställer till det så att säkringen i dom flesta fall löser ut fast att diskanten inte ens är inärheten av att börja få problem.
eller ?! hur är det, Är det verkligen så att Bagarns diskanter hadde brunnit upp där vid den volymen om han inte haft säkringar, jag har svårt att tro det då timpolanen påstår sig lyssnat bra jäkla mycket högre med hårt komprimerad rock hos bla SunfireTHX med pi60s delade, och då har det inte brunnit några diskanter![]()
Så, jag tycker att det är helt klart värt att prata med Ingvar om detta och se om han har några rekommentationer på säkringar som man kan använda sig av i stället
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster