Linnträff!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
prolinn

Inläggav prolinn » 2011-04-13 21:52

Nattlorden skrev:Jo, jag har förstått de är betydligt transparentare idag än förr. Trevlig utveckling för alla de som inte våga prova annat märke.

här hemma svänger Colony 5 som satan trots 668, SC9 och NAD för närvarande... både högerfot och överkropp rör på sig...

Så du vågar erkänna att även du kan medge att dom som gör musik spelar så att det svänger? Då är du ju i varje fall ganska nära oss vanliga dödliga. :)

Användarvisningsbild
agent_cooper79

Inläggav agent_cooper79 » 2011-04-13 21:55

Nattlorden skrev:
agent_cooper79 skrev:Med andra ord:

---> Du har aldrig läst eller hört något om hastighetsavvikelser för Linns Cd12

Nej, du måste läsa som en kratta om du missförsått mig så kopiöst.
CD12 kom inte in i diskussionen från långt senare.

Dessutom lär den inte ha några sådana alls om den fått beröm av IÖ.

---> De avvikelser som påtalades gäller något som sannolikt är betydligt äldre än Linns Cd12

Nja, här är en skillnad mellan bevisligen - nämligen de spelare i testen som gjorde så och troligen - nämligen sannolikheten att man gör så även idag. Med tanke på att det inte var pga bristande kunnande utan per design det hände förr så har inte sannolikheten att det är likadant idag minskat.

Skulle det inte dessutom kunna vara så att anledningen att man kommer ihåg något man läste för så länge sedan om hastighetsavvikelser i samband med uppspelning av Cd helt enkelt är att det är ovanligt och ganska knasigt och därmed borde vara svårt att sälja för det (förmodligen saftiga, vet ej själv) priset som Linns Cd12 betingade?

Blanda inte in CD12, vi diskutterade Mimik(?) när detta kom på tal. Läs om, läs rätt.

Fniss, diskussionen kom ju in på Cd12, vilket även du själv kommenterat. Så att anklag mig för dålig läsförståelse blir ju lite komiskt... men, det är klart... är man en civilingenjör och inte kan räkna logaritmer så förstår jag att man lätt känner sig hotad och tar till en lite hårdare samtalston. Det är ok Nattis, det är ok.

/M

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-04-13 21:58

prolinn skrev:Så du vågar erkänna att även du kan medge att dom som gör musik spelar så att det svänger? Då är du ju i varje fall ganska nära oss vanliga dödliga. :)

Har inte hävdat något annat, har bara hävdat att svänget finns på plattan och att det inte är så enkelt att ta bort det... däremot att det går att förstärka det med vissa färgningar. Men eftersom vissa tar illa upp över att något skulle vara färgat istället för att utbrista "Ja, tack gode gud för att de färgar i så fall!", så har det inte gått hem.
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-04-13 22:00

agent_cooper79 skrev:är man en civilingenjör och inte kan räkna logaritmer så förstår jag att man lätt känner sig hotad och tar till en lite hårdare samtalston. Det är ok Nattis, det är ok.

ha ha ha... det skulle inte ta många minuter att friska upp om man hade behov av det.... Hur bra är du på C# custom actions för WiX?

Användarvisningsbild
prolinn

Inläggav prolinn » 2011-04-13 22:06

Nattlorden skrev:
agent_cooper79 skrev:är man en civilingenjör och inte kan räkna logaritmer så förstår jag att man lätt känner sig hotad och tar till en lite hårdare samtalston. Det är ok Nattis, det är ok.

ha ha ha... det skulle inte ta många minuter att friska upp om man hade behov av det.... Hur bra är du på C# custom actions för WiX?

Snabbsammanfattning: http://www.codeproject.com/KB/install/WiXTricks.aspx

Användarvisningsbild
agent_cooper79

Inläggav agent_cooper79 » 2011-04-13 22:15

Nattlorden skrev:

Note taken... Nej, programmering är inge kul, jag löser bara de problem jag måste, oftast någon enkel simulering/beräkning i C++/Matlab när jag tex producerar sånt här:

http://iopscience.iop.org/0953-4075/43/18/185209

Menar inte att vara dryg, vi har väl olika intressen bara.

/M Gudmundsson

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2011-04-13 22:26

Jansson skrev:
Tengil skrev:
Richard skrev:
Tengil skrev:
doze84 skrev:Så vida du inte hör till den lill procenten av hifi folket som aldrig kommer att förstå.

Hej, jag råkar ha en 668 bland andra som kan spela cd´s, om du råkar vara i närheten av jönköping, så får du gärna komma förbi och lyssna, du får gärna ta med dig egen cd-apparat om du vill poängtera något.
Mitt rum är anpassat för musik och film, så eventuella skillnader torde vara extra lätt att höra.
Framförallt om din apparat är extra musikalisk.

Vh Christer

Jag tror inte doze 84 är intresserad alls av att göra något blindtest. :?

Jag tänkte snarare i termerna, jag har ett akustikreglerat rum och en väldigt låg störnivå, jag tror att de sakerna har större utslag på totalintrycket än olika cd-spelare, jag fick själv en smärre chock första gången som jag lyssnade i ett akustikreglerat rum. Därmed inte sagt att doze84 inte har haft den möjligheten.

Vh Christer

Hej Christer!

med vänliga hälsningar

Jag har skickat ett pm till dig :)
" Det är valfritt, som i vättern"

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2011-04-13 22:27

Jag har väl några gånger sagt att det finns en "viss" brist på ödmjukhet bland en del på detta forum... Men fortsätt gärna diskussionen, det är stor underhållning att se hur allt är svart eller vitt för en del.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-04-13 22:36

FBK skrev:Jag har väl några gånger sagt att det finns en "viss" brist på ödmjukhet bland en del på detta forum... Men fortsätt gärna diskussionen, det är stor underhållning att se hur allt är svart eller vitt för en del.
Korrekt. Det har du.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

ThePreTor1aN

Inläggav ThePreTor1aN » 2011-04-13 22:42

Ja, det finns ju en å en annan som inte är helt nyktra av inläggen att bedöma :mrgreen:
Jag gjorde som vi gör för det mesta på Faktiskt.se, tog det helt ur luften bara.

Användarvisningsbild
Mats

Inläggav Mats » 2011-04-13 22:47

ThePreTor1aN skrev:Ja, det finns ju en å en annan som inte är helt nyktra av inläggen att bedöma :mrgreen:
Underligt, jag gjorde exakt samma reflexion själv alldeles nyss, du hann få till det i skrift först dock... ;-)

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2011-04-13 22:47

MagnusÖstberg skrev:
FBK skrev:Jag har väl några gånger sagt att det finns en "viss" brist på ödmjukhet bland en del på detta forum... Men fortsätt gärna diskussionen, det är stor underhållning att se hur allt är svart eller vitt för en del.
Brukar du bidra med något annat än just sådan improduktiv information?

Jag kommer fortsätta att skriva precis vad jag vill då det håller sig inom Faktiskt.se regelverk, oavsett om du gillar det eller ej. Och en viss ödmjukhet har ingen dött av och den här "jag vet bäst" mentaliteten ger jag inget alls för!

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-04-13 22:51

FBK skrev:
MagnusÖstberg skrev:

Jag kommer fortsätta att skriva precis vad jag vill då det håller sig inom Faktiskt.se regelverk, oavsett om du gillar det eller ej. Och en viss ödmjukhet har ingen dött av och den här "jag vet bäst" mentaliteten ger jag inget alls för!
Ja, kör det.

Titta även ovan så ser du att jag mildrade det jag skrev innan det här publicerades av dig.

Men visst fan skulle det vara kul om du bidrog med något mer än gnäll och skitsnack hela tiden. Iallafall 1/20 inlägg i positiv anda skulle vara ett fall framåt.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2011-04-13 22:53

Tengil skrev:
Jansson skrev:
Tengil skrev:
Richard skrev:
Tengil skrev:
doze84 skrev:Så vida du inte hör till den lill procenten av hifi folket som aldrig kommer att förstå.

Hej, jag råkar ha en 668 bland andra som kan spela cd´s, om du råkar vara i närheten av jönköping, så får du gärna komma förbi och lyssna, du får gärna ta med dig egen cd-apparat om du vill poängtera något.
Mitt rum är anpassat för musik och film, så eventuella skillnader torde vara extra lätt att höra.
Framförallt om din apparat är extra musikalisk.

Vh Christer

Jag tror inte doze 84 är intresserad alls av att göra något blindtest. :?

Jag tänkte snarare i termerna, jag har ett akustikreglerat rum och en väldigt låg störnivå, jag tror att de sakerna har större utslag på totalintrycket än olika cd-spelare, jag fick själv en smärre chock första gången som jag lyssnade i ett akustikreglerat rum. Därmed inte sagt att doze84 inte har haft den möjligheten.

Vh Christer

Hej Christer!

med vänliga hälsningar

Jag har skickat ett pm till dig :)

Tack!
PM till dig.

:)
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2011-04-13 22:55

Jansson skrev:
Tengil skrev:Jag har skickat ett pm till dig :)

Tack!
PM till dig.

You're in for a treat. :)
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Jansson
Tänk på livet

Inläggav Jansson » 2011-04-13 22:56

Almen skrev:
Jansson skrev:
Tengil skrev:Jag har skickat ett pm till dig :)

Tack!
PM till dig.

You're in for a treat. :)

Kan just tänka mig det.

Ps Kul att du är tillbaka Almen.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2011-04-13 23:08

MagnusÖstberg skrev:
FBK skrev:
MagnusÖstberg skrev:

Ja, kör det.

Titta även ovan så ser du att jag mildrade det jag skrev innan det här publicerades av dig.

Men visst fan skulle det vara kul om du bidrog med något mer än gnäll och skitsnack hela tiden. Iallafall 1/20 inlägg i positiv anda skulle vara ett fall framåt.

Såg inte det då jag skrev (gjorde lite annat samtidigt) så inlägget blev :x då jag surnade till, men ser nu att jag överreagerade :oops:
Sedan så bör du läsa mina inlägg lite oftare så ser du att det finns inlägg i mer positiva anda, (vad det nu egentligen är) de få gånger som jag skriver.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2011-04-13 23:10

Jansson skrev:
Almen skrev:You're in for a treat. :)

Kan just tänka mig det.

Ps Kul att du är tillbaka Almen.

Tack! :D
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
doze84

Inläggav doze84 » 2011-04-13 23:19

Jag är visst intresserad av att dubbelblindtesta, om någon har en 668 i Östersund och inte i Jönköping:D
Jag ska utsätta min polare för det hela också:)
Hifi-djungels viktigaste kompass heter "tune dem". Utan "tune dem" är du dömd till att bränna pengar för resten av ditt liv utan att komma fram.

Användarvisningsbild
doze84

Inläggav doze84 » 2011-04-13 23:25

Nattlorden skrev:
doze84 skrev:När ni pratar om transparens så pratar ni bara om ljudaspekter. Hur kan 688 vara transparent när den återger mindre av fonogrammets sväng en mimik?

Hur svårt skall det vara att knö hjärnan runt att "svänget" i mimik är genererat - det kommer inte från fonogrammet. Det är inte "återgivning" - det är skapade bi-ljud. Övertoner, dist och eventuellt går den något för fort. Prova att klocka en hel skiva från start till stopp och se om den går klart något innan - något snabbare ger ju alltid upplevelsen av mer sväng.
Precis som något högre output i princip alltid vinner - så om man jämför så måste outputnivåerna kalibreras, det går inte bara att koppla in och byta fram och tillbaka. :lol:

Hehe, ja det är fascinerande hur ett par högtalare som svänger mer kan få cd-spelaren att snurra snabbare:)

Den som inte tror på att sväng kan dödas i elektroniken, är enligt mig lite okunnig.
Det är bara att köpa ett par AKG k518DJ och jämföra med ett par akg k420p. Där den första nog är den mest musikfärgande jag hört, och k420 är en av dom minst musikfärgande och bästa jag hört. Trots att dom lanserades av samma företag samma år:) Go listen!
Hifi-djungels viktigaste kompass heter "tune dem". Utan "tune dem" är du dömd till att bränna pengar för resten av ditt liv utan att komma fram.

Användarvisningsbild
ivor-isobarik

Inläggav ivor-isobarik » 2011-04-14 04:03

Summering efter provlyssning hos: prometevs,Stefanw,bassman,pekka71,järnet,golvtonka,Boris b,undertecknad och linngurun andkan samt pi60'mannen så måste jag erkänna att det finns till dags dato inget som klår keltiksystemet i happis,linnkompis herrjanzon med lånade Sonus faber lät skokartong i jämförelse. Ren magi eller inte,sådana högtalare ska jag ha!
Drag èm in through the telephone

Make the customer a Linnie

Linn-music for life

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2011-04-14 05:39

prolinn skrev:
Nattlorden skrev:
prolinn skrev:Om nu de för Linn-förespråkare bästa apparaterna var de som tweakade (annat ord för färgning) ljudet mest så borde det ju betyda att de är de sämsta ur transparenssynvinkel, men så är det ju inte. T.ex. hade visst IÖ uttalat sig om att CD12 (som ju är den bästa av Linn:s konventionella CD-spelare) var en utmärkt konstruktion.

Hmm... så då är Mimik bättre än CD12, eftersom den påstås överlägsen 668 och CD12 är ungefär som 668. Hur passade det in i Linn-filosofin?

Eller har man bara inte berättat för folk att extrasvänget saknas i CD12 och ingen har märkt det? :mrgreen:

CD12 är bra, men DS-spelarna ännu ett bra snäpp bättre. Mimik är rätt långt efter dagens Linn-spelare.

Dessutom är Richard helt fel ute när han hänvisar till att Linn skulle handla om systemmatchning. Peta in en Klimax DS i vilken gammal Linn-rigg som helst och den svarar direkt på förbättringen. Inte riktigt lika mycket som dagens toppsystem, men det beror ju bara på att det bästa Linn gör idag är bättre än det bästa de gjorde förr. Samma sak gäller samtliga av dagens
topprodukter och merparten av hela sortimentet. Bortsett från att t.ex.
instegsslutsteget Majik 2100 är svagare än Klout så är de ungefär i samma kvalitetsnivå, musikförmedlingsmässigt. Faktum är att Linn-produkter från olika generationer kan ha relativt olika ljudmässig karaktär och den gemensamma nämnaren är alltid att de stått ut just i det att de varit utmärkta ur ett musikåtergivningsperspektiv. Man får helt enkelt bättre grejer idag och billigare.

Prolinn:

"faktum är att Linn- produkter från olika generationer kan ha relativt olika ljudmässig karaktär" skriver du.

Håller med dig helt !

Detta visar med frapperande självklarhet att apparaterna inte bevisligen är transparenta- utan istället olikljudande och därmed färgande.

De är konstruerade att passa in i ett komplett system.

Det är därför Keltik låter så bra med kloutar, kairn samt Ikemi som källa.
Lika bra ( eller bättre ) som många av de nya systemen.

Inser du att apparater som är relativt transparenta låter i praktiken ofta precis likadant? Oavsett om du lyssnar med tune- method eller traditionell hifi- lyssning ?
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2011-04-14 06:19

Medhåll. Med ödmjukhet följer en bättre diskussionston. Man behöver ju inte vara överens för det. Men man behöver inte vara ovänner heller bara för att man inte är överens!!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
prolinn

Inläggav prolinn » 2011-04-14 06:44

Richard skrev:"faktum är att Linn- produkter från olika generationer kan ha relativt olika ljudmässig karaktär" skriver du.

Håller med dig helt !

Detta visar med frapperande självklarhet att apparaterna inte bevisligen är transparenta- utan istället olikljudande och därmed färgande.

Jag har hittills aldrig hört en apparat som inte påverkar musiken negativt d.v.s. har aldrig hört nåpgon transparent apparat. Dagens Linn-elektronik är säkerligen mer transparenta än gårdagens, eftersom de är bättre. Som många vittnar om så står sig även äldre Linn-elektronik väl gentemot t.ex. Pioneer 668, NAD 208 etc. Det enda det bevisar är väl att inte heller Pioneer 668 eller NAD 208 är speciellt transparenta trots att man funnit detta i F/E-test. Vad säger det om dessa F/E-test?

Richard skrev:De är konstruerade att passa in i ett komplett system.

Säger du ja. Jag vågar påstå att Keltik med dagens toppelektronik utskåpar det äldre systemet med hästlängder.

Richard skrev:Inser du att apparater som är relativt transparenta låter i praktiken ofta precis likadant? Oavsett om du lyssnar med tune- method eller traditionell hifi- lyssning ?

Ja, om det funnits transparenta apparater så...

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-04-14 08:34

Mats skrev:
ThePreTor1aN skrev:Ja, det finns ju en å en annan som inte är helt nyktra av inläggen att bedöma :mrgreen:
Underligt, jag gjorde exakt samma reflexion själv alldeles nyss, du hann få till det i skrift först dock... ;-)

Intressant att få reda på vem av dem jag diskutterade med igår som ni ansåg onykter, får anta ni menar Bill eller prolinn då, med tanke på att jag var inte druckit en droppe innan jag stängde av - skulle hämta frun från jobbet då.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-04-14 08:35

doze84 skrev:Hehe, ja det är fascinerande hur ett par högtalare som svänger mer kan få cd-spelaren att snurra snabbare:)

Mimik är väl ingen högtalare?

Användarvisningsbild
doze84

Inläggav doze84 » 2011-04-14 08:35

Richard skrev:
prolinn skrev:
Nattlorden skrev:
prolinn skrev:Om nu de för Linn-förespråkare bästa apparaterna var de som tweakade (annat ord för färgning) ljudet mest så borde det ju betyda att de är de sämsta ur transparenssynvinkel, men så är det ju inte. T.ex. hade visst IÖ uttalat sig om att CD12 (som ju är den bästa av Linn:s konventionella CD-spelare) var en utmärkt konstruktion.

Hmm... så då är Mimik bättre än CD12, eftersom den påstås överlägsen 668 och CD12 är ungefär som 668. Hur passade det in i Linn-filosofin?

Eller har man bara inte berättat för folk att extrasvänget saknas i CD12 och ingen har märkt det? :mrgreen:

CD12 är bra, men DS-spelarna ännu ett bra snäpp bättre. Mimik är rätt långt efter dagens Linn-spelare.

Dessutom är Richard helt fel ute när han hänvisar till att Linn skulle handla om systemmatchning. Peta in en Klimax DS i vilken gammal Linn-rigg som helst och den svarar direkt på förbättringen. Inte riktigt lika mycket som dagens toppsystem, men det beror ju bara på att det bästa Linn gör idag är bättre än det bästa de gjorde förr. Samma sak gäller samtliga av dagens
instegsslutsteget Majik 2100 är svagare än Klout så är de ungefär i samma kvalitetsnivå, musikförmedlingsmässigt. Faktum är att Linn-produkter från olika generationer kan ha relativt olika ljudmässig karaktär och den gemensamma nämnaren är alltid att de stått ut just i det att de varit utmärkta ur ett musikåtergivningsperspektiv. Man får helt enkelt bättre grejer idag och billigare.

Prolinn:

"faktum är att Linn- produkter från olika generationer kan ha relativt olika ljudmässig karaktär" skriver du.

Håller med dig helt !

Inser du att apparater som är relativt transparenta låter i praktiken ofta precis likadant? Oavsett om du lyssnar med tune- method eller traditionell hifi- lyssning ?

Inser du Richard att en apparat kan ha låg färgning av timingen, med lite högre färg av klangen. Dom äldre linn apparaterna kanske färgade klangen på olika sätt, men var desto mindre timingpåverkande.

Dom apparater du kallar för transparenta kanske är transparenta rent ljudmässigt, men inte musikmässigt, alltså är dom inte transparenta..

Åter igen, vi fokuserar på olika färgningar. Vi erkänner att vi inte är så supernoga med linjäreitet och klangfärgningar, jämfört med hur noga vi är med att få bort timingfärgningar.

Ni däremot, erkänner inte att ni inte bryr er så mycket om timing. För ni hör ingen skillnad:)

Richard, "tune dem" handlar inte bara om hur tydligt man hör en melodi. (Alltså ljud) Utan det handlar om att man hör melodin tydligt för att den backas upp av att övriga instrument spelar i takt. Det är skillnad. Det handlar om att alla instrument ska bli tydligare på samma gång. Inte bara flöjten:)
Senast redigerad av doze84 2011-04-14 08:42, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-04-14 08:39

doze84 skrev:Inser du Richard att en apparat kan ha låg färgning av timingen, med lite högre färg av klangen. Dom äldre linn apparaterna kanske färgade klangen på olika sätt, men var desto mindre timingpåverkande.

Jag väntar på en teknisk förklaring på hur timingpåverkan görs av passiva komponenter. *tar fram popcorn, för det lär bli lång väntan*

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-04-14 08:45

doze84 skrev:
Richard skrev:
prolinn skrev:
Nattlorden skrev:

Prolinn:

Håller med dig helt !

Inser du Richard att en apparat kan ha låg färgning av timingen, med lite högre färg av klangen. Dom äldre linn apparaterna kanske färgade klangen på olika sätt, men var desto mindre timingpåverkande.

Jag måste erkänna att jag inte förstår detta alls. Skulle du vilja förklara för mig hur det kan vara så? Du kanske tom kan förenkla resonemanget till bara en sinus-ton eller nåt så jag säkert hänger med?
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2011-04-14 08:47

Nattlorden skrev:
Bill50x skrev:
Nattlorden skrev:* hur stor sannolikhet är det att bara Linn skulle få detta rätt?

Det är inte bara Linn som får detta rätt. Eller rättare, lyckas något bättre än många andra. Men det är Linn, Naim och några till som driver detta som sitt eget, som marknadsför sig med begreppet. Ungefär som Volvo som är kända för sin säkerhet, men varken är bäst eller ensam herre på täppan.

Petitess, du gav dig ändå an vad jag skrev från fel håll. Det gällde huruvida så många andra har medvetet valt att plocka bort svänget, då det är det du hävdar.

En Nattstånden kommentar inte värdig dig. Jag har aldrig skrivit att man medvetet valt att plocka bort svänget. Var har du fått det ifrån?

Jag tror att det är så att man helt enkelt inte bedömer ljudet ur den synvinkeln. Men anlägger istället en teknisk syn på saken där man isolerar varje egenskap för sig och sedan försöker koppla denna egenskap till hur ljudet påverkas. Troligen också åt andra hållet, typ "det låter orent vad kan det bero på?"

Man kanske ser annorlunda på det hela om man istället frågar sig "varför låter det som om musikerna inte är riktigt samspelta?".

/ B

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi