_Fredrik_ skrev:Sluta upp med limericks ögonblickligen och återgå till trådämnet.
jag gillar inte heller limerickar, det är jättestor gubbvarning på sådan text, men jag läste en gång om en stjärt som jag gillade
Moderator: Redaktörer
celef skrev:jag gillar inte heller limerickar, det är jättestor gubbvarning
på sådan text, men jag läste en gång om en stjärt som jag gillade
zapanasta skrev:Lyssnar jag på pi60 hos en jag känner och sen åker hem och lyssnar på samma låtar med mina qrs, så förstår då inte jag vad pi60 gör så fantastiskt..
Bra högtalare är det,inget snack om det.
Men jag verkar ju ha tur för det finns ju annat som i mina öron låter lika bra fast mkt billigare på begagnatmarknaden
sprudel skrev:zapanasta skrev:Lyssnar jag på pi60 hos en jag känner och sen åker hem och lyssnar på samma låtar med mina qrs, så förstår då inte jag vad pi60 gör så fantastiskt..
Men jag verkar ju ha tur för det finns ju annat som i mina öron låter lika bra fast mkt billigare på begagnatmarknaden
I så fall är du helt tondöv fattar du väl!
zapanasta skrev:Lyssnar jag på pi60 hos en jag känner och sen åker hem och lyssnar på samma låtar med mina qrs, så förstår då inte jag vad pi60 gör så fantastiskt..
celef skrev::D ja den tyckte jag om
zapanasta skrev:Mkt möjligt att jag skulle gilla dom jättemycket (pi60) om jag fick ha ett par här nån vecka och verkligen lyssna på dom.
Sanjuro skrev:Utan att lägga några som helst värderingar i det från min sida skulle jag vilja veta vad folk tycker att det finns för högtalare som är lika bra - eller bättre - än Ino fullregister, t ex pi60/pi60s.
JanBanan skrev:Sanjuro skrev:Utan att lägga några som helst värderingar i det från min sida skulle jag vilja veta vad folk tycker att det finns för högtalare som är lika bra - eller bättre - än Ino fullregister, t ex pi60/pi60s.
Guru, kanske?
Sanjuro skrev:JanBanan skrev:Sanjuro skrev:Utan att lägga några som helst värderingar i det från min sida skulle jag vilja veta vad folk tycker att det finns för högtalare som är lika bra - eller bättre - än Ino fullregister, t ex pi60/pi60s.
Guru, kanske?
Nä, nu är du ju och trålar efter gräl - kom med ett vettigt förslag istället. Vad tycker DU om som du kan rekommendera? Jag vill veta, jag tycker jag fått en del bra rekommendationer men det finns plats för en till.
Nagrania skrev:FBK jag har hört Genelec 8260A som för mig tveklöst är den bästa stativaren som jag hittills hört och som dessutom låter bra i basen så att det inte känns helt nödvändigt med en subwoofer. Den kostar knappt 40 papp vilket är billigt med tanke på vad man får. Den innehåller tre elektroniskt delade slutsteg med DSP för rumskorrigering. Den kan anslutas analogt eller digitalt 32-192KHz/24bit. En annan sak som är bra och ovanligt för högtalare är att mellanregister/diskant är av koaxialtyp, alltså samma som TAD R1. Den här godbiten kommer i.a.f bli mitt nästa projekt.
Ragnwald skrev:8260A ser ju ut som en liten tvåvägare, men den vann en studiomonitor tävling.
http://www.youtube.com/watch?v=oHpa7HXJc0U
Ragnwald skrev:8260A ser ju ut som en liten tvåvägare, men den vann en studiomonitor tävling.
http://www.youtube.com/watch?v=oHpa7HXJc0U
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster