Imidor skrev:Vad kommer härnäst, ska vi posta bilder på unga flickor i sina bästa år och fälla grabbiga kommentarer?
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=18521

Moderator: Redaktörer
Imidor skrev:Vad kommer härnäst, ska vi posta bilder på unga flickor i sina bästa år och fälla grabbiga kommentarer?

Laila skrev:Bill50x skrev:Laila skrev:Härligt att inse i vilken "liga" du placerar både dig själv o Bill50x . . .![]()
Men hallå! Jag har inte satt mig i någon "liga" och vill inte heller bli placerad i någon sådan. Jag "bara" argumenterar för något som jag tror på. Om du, och andra, tycker det är tråkigt får jag väl sluta.
*poof*
Har inte med ett ord kommenterat dina inlägg i det ovanstående . .
så,*poof* på dig själver !![]()
Bill50x skrev:Laila skrev:Härligt att inse i vilken "liga" du placerar både dig själv o Bill50x . . .![]()
Men hallå! Jag har inte satt mig i någon "liga" och vill inte heller bli placerad i någon sådan. Jag "bara" argumenterar för något som jag tror på. Om du, och andra, tycker det är tråkigt får jag väl sluta.
*poof*
/ B
Magnuz skrev:Imidor skrev:Vad kommer härnäst, ska vi posta bilder på unga flickor i sina bästa år och fälla grabbiga kommentarer?
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=18521
Nattlorden skrev:Niels Bohr och Albert Einstein "bråkade" också. Det måste man ibland göra för att försöka nå konsensus. Men det är klart att de finns de på sidlinjen som blir antingen roade, oroade eller inte fattar något alls.
Imidor skrev:totalsabbad
---
tjafsar som kvinns... ... barnsligheter och fåntrattars ordbajseri
---
värdelöst dravel
---
...ordbajsa och hänvisa till mätningar osv är väl mer vad en del individer sysslar med. Att sätta sig och lyssna ordentligt på nyare prylar är det ingen som ägnar sig åt. Mao är deras insikter totalt värdelösa i dags dato. Om jag var intresserad av en debatt, verkligen intresserad! då skulle jag se till att provlyssna varenda pryl så jag har ordentligt underlag för debatten så jag vet att jag inte står och kissar i motvind helt plötsligt då det är en smula obehagligt att råka kissa på sig själv. Saker och ting förändras med tiden och det gäller även Linn såväl som alla andra tillverkare av hifiprylar. Många verkar tro att man kan komma undan kisset genom att skutta undan lite snyggt men faktum är att kiss som sprids för vinden sprids ganska ordentligt i motvind och det är väldigt svårt att skutta undan hur snabb man än är och kisset råkar oftast träffa en själv. Då är det bättre att kissa i medvind, då vet man med säkerhet var kisset far och man kan lätt undvika att det blir en jädra soppa och en pinsam situation av det hela. Jag har sett en del kiss i motvind redan i denna tråd men det märkliga är att en del tycks trivas i kiss och det verkar inte ens bekomma dom. En del är bara konstiga i mina ögon. Nåväl, nog om kiss.
Fråga dig själv sedan dessa frågor:
a) Kan jag vinna denna "debatt"?
b) Är andra sidan ens intresserad av att verkligen "debattera"?
jag har inga problem med att ta kritik.
subjektivisten skrev:Vad ska man säga?![]()
Jag förstår inte varför man lägger så mycket trovärdighet i upplevelser från öppna tester. Det sk "sväng" som Linn skall ha kommer försvinna i ett blindtest. Den som påstår annat, lets prove it!
Birger skrev:Trådskaparens sköna trådar och inlägg vill jag trots det ha mera av. Han pratar SIN upplevelse och inte om sin sanning så att säga.
Imidor skrev:Bill50x skrev:Laila skrev:Härligt att inse i vilken "liga" du placerar både dig själv o Bill50x . . .![]()
*poof*
/ B
Bill, dunka inte pannan mot en tegelvägg. Det är en dålig ide och det gör mer skada på pannan än tegelväggen. Jag skulle nog säga att det inte är riktigt värt det. Läs igenom tråden och begrunda vad det är för slags debatt du egentligen för.
Fråga dig själv sedan dessa frågor:
a) Kan jag vinna denna "debatt"?
b) Är andra sidan ens intresserad av att verkligen "debattera"?
c) Är det här verkligen en debatt eller är det dubbla simultana monologer?
På fråga a) svarar jag nope. Det finns inget slut på eländet.
På fråga b) svarar jag näe, ordbajsa och hänvisa till mätningar osv är väl mer vad en del individer sysslar med. Att sätta sig och lyssna ordentligt på nyare prylar är det ingen som ägnar sig åt. Mao är deras insikter totalt värdelösa i dags dato. Om jag var intresserad av en debatt, verkligen intresserad! då skulle jag se till att provlyssna varenda pryl så jag har ordentligt underlag för debatten så jag vet att jag inte står och kissar i motvind helt plötsligt då det är en smula obehagligt att råka kissa på sig själv. Saker och ting förändras med tiden och det gäller även Linn såväl som alla andra tillverkare av hifiprylar. Många verkar tro att man kan komma undan kisset genom att skutta undan lite snyggt men faktum är att kiss som sprids för vinden sprids ganska ordentligt i motvind och det är väldigt svårt att skutta undan hur snabb man än är och kisset råkar oftast träffa en själv. Då är det bättre att kissa i medvind, då vet man med säkerhet var kisset far och man kan lätt undvika att det blir en jädra soppa och en pinsam situation av det hela. Jag har sett en del kiss i motvind redan i denna tråd men det märkliga är att en del tycks trivas i kiss och det verkar inte ens bekomma dom. En del är bara konstiga i mina ögon. Nåväl, nog om kiss.
På fråga c) svarar jag naturligtvis dubbla simultana monologer.
Är det något du inte håller med om? Rätta mig gärna om jag har tokfel, jag har inga problem med att ta kritik.
subjektivisten skrev:Vad ska man säga?![]()
Jag förstår inte varför man lägger så mycket trovärdighet i upplevelser från öppna tester. Det sk "sväng" som Linn skall ha kommer försvinna i ett blindtest. Den som påstår annat, lets prove it!
Nattlorden skrev:(Tar mig friheten att klippa ned lite)~Bill50x skrev:Alla apparater försämrar ljudet. Mer eller mindre och inom olika områden. Ibland blir det bara taffligt, dvs riktigt dåligt med vare sig ett tilltalande ljud eller musikalisk upplevelse. Ibland blir det lite mer av det ena eller det andra - eller i lyckliga fall så blir det rejält av båda!
Summerat: I lyckliga fall tilltalar försämringarna. Ja, det är ju det jag försökt säga dig länge nu. Kan du inte bara vara nöjd med det?
Richard skrev:subjektivisten skrev:Vad ska man säga?![]()
Precis.
Framförallt om man använder apparater som kringutrustning som är av olika märke i hela kedjan.
Tyvärr vill alla de som påstår att det finns "musikaliskt överlägsna" apparater aldrig, säger aldrig, - testa nivåmatchat blint.
Risken för en prestige-förlust är alltför stor.![]()
Bill 50x och Prolinn är inga undantag.
Eller har jag fel ?
Bevisa det .
![]()
sprudel skrev:Vill du verkligen det?
sprudel skrev:Men, om vissa upplever det som en förbättring tror jag inte de accepterar ordvalet försämring. Det tror inte jag att du gör heller, egentligen. Att använda försämring här är lite av en provokation, eller?
Förändring av signalen hade nog varit adekvatare?
Nattlorden skrev: . . . . Om man inte tycker att minskad ursprungstrohet är ett problem är man inte värst intresserad av hifi, däremot säkert lika intresserad av något annat som jag inte har ett ord för.
subjektivisten skrev:sprudel skrev:Vill du verkligen det?
Vill du veta det? Med tanke på det jag läst om F/E lyssningen i gbg.
Laila skrev:Nattlorden skrev: . . . . Om man inte tycker att minskad ursprungstrohet är ett problem är man inte värst intresserad av hifi, däremot säkert lika intresserad av något annat som jag inte har ett ord för.
Få se nu . . . hmmm . .. . . musik kanske . . .
![]()
profbd skrev:det finns ju de gånger verkligheten blir bättre av dålig upplösning
ta ett fota av mona sahlin som ex
ju suddigare desto bättre
eller en sång av bröderna djup
där 100% dist gör den uthärdelig
Nattlorden skrev:sprudel skrev:Men, om vissa upplever det som en förbättring tror jag inte de accepterar ordvalet försämring. Det tror inte jag att du gör heller, egentligen. Att använda försämring här är lite av en provokation, eller?
Förändring av signalen hade nog varit adekvatare?
Nej, det är du som låter dig provoceras. För min del är det en tekniskt konstaterande att signalen degraderas i förhållande till ursprunget. Huruvida någon föredrar den eller ej får stå för dem. Om man inte tycker att minskad ursprungstrohet är ett problem är man inte värst intresserad av hifi, däremot säkert lika intresserad av något annat som jag inte har ett ord för.
sprudel skrev:Vem avgör om det är provokativt, avsändaren, eller mottagaren?
För din del har signalen degraderats i förhållande till ursprunget, säger du. Så får du väl tycka om du vill.
Det är ett värdeomdöme du ger av förändringen när du använder begreppet degradera.
Andra kan uppleva förändringen som positiv i lyssningssituationen, då lägger man värdeomdömet förbättring i förändringen.
Jovisst - men hade du velat kalla det för "hög trovärdhet" ?
profbd skrev:Jovisst - men hade du velat kalla det för "hög trovärdhet" ?
nej![]()
fast nu kanske problemen som linnprylarna lägger till eller drar ifrån en väldigt liten del av de fel som blir i hela avspelningskedjan
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster