subjektivisten skrev:Tror det är rätt få som driver pi60 med 100K steg och använder DSP.
På det stora hela är det rätt få som har pi60...
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Tror det är rätt få som driver pi60 med 100K steg och använder DSP.
zapanasta skrev:Lyssnar jag på pi60 hos en jag känner och sen åker hem och lyssnar på samma låtar med mina qrs, så förstår då inte jag vad pi60 gör så fantastiskt..
Bra högtalare är det,inget snack om det.
Men jag verkar ju ha tur för det finns ju annat som i mina öron låter lika bra fast mkt billigare på begagnatmarknaden
zapanasta skrev:Lyssnar jag på pi60 hos en jag känner och sen åker hem och lyssnar på samma låtar med mina qrs, så förstår då inte jag vad pi60 gör så fantastiskt..
Bra högtalare är det,inget snack om det.
Men jag verkar ju ha tur för det finns ju annat som i mina öron låter lika bra fast mkt billigare på begagnatmarknaden
Nattlorden skrev:Synd ni inte kan få höra dem någonstans där de är korrekt uppställda då, eller så är ni helt ointresserade av hyperexakt ljudbild.
boom skrev:Nu skall du inte måla fan på väggen jag har en hyper exat ljud bild med mina canton och jag behöver inte släcka ner eller dyl för att dom skall försvinna man kan inte höra vad dom står.
Nattlorden skrev:boom skrev:Nu skall du inte måla fan på väggen jag har en hyper exat ljud bild med mina canton och jag behöver inte släcka ner eller dyl för att dom skall försvinna man kan inte höra vad dom står.
Du, jag har ett par av de bästa högtalarna Canton någonsin byggt stående som piedestaler åt frugans änglar - de fick stoppas undan när piP kom i huset (och på den tiden visste jag inget om Ino - jag testade dem som en kul grej utan att ha varit i källaren eller något).... och sen från piP till i28 eller pi60 är det ytterligare steg uppåt i exakthet.
Sanjuro skrev:Boom: Canton RC-L har jag hört hos en kompis, inte det bästa rummet tyvärr (mindre etta). De lät bra, men lite för mycket högtalare för mig (återigen, kanske rummet?) och framförallt tyckte jag diskanten inte lät så naturlig på essiga ljud och basen är inte speciellt rapp på dem. Skönt gung och bra tryck, men inte så rappt. Han gillade blöt bas dock. Själv tycker jag de saknar en del i övre register men i övrigt en ovanligt bra högtalare. Han hade kvar dem för att han inte lyckats hitta mindre som han tycker är lika bra och han vill inte byta dem mot ett annat par stora. Det blir nog svårt att hitta väsentligt mindre för rimliga pengar som är lika bra enligt hans preferens. Elektroniken han spelar på kommer jag inte ihåg alls, jag var där för att snacka foto och stereon/högtalarna kom liksom i andra hand, men vi spisade musik förstås.
boom skrev:I28 kan jag tänka mig men pi60 har inte imponerat på mig och imponerar inte en högtalare på mig så kan det vara då låter till och med mina rc-l bättre.
Nattlorden skrev:boom skrev:I28 kan jag tänka mig men pi60 har inte imponerat på mig och imponerar inte en högtalare på mig så kan det vara då låter till och med mina rc-l bättre.
Inte vid rätt placering av pi60. RC-L hänger inte med mina Digital 1.1 och som sagt... redan piP är bättre än Digital 1.1 på det mesta (förutom i pumpkapacitet).
Cantons diskanter är mycket mycket vassare och låter skärande om man gasar på för mycket - det gör inte pi60/i28.
Nattlorden skrev:boom skrev:Nu skall du inte måla fan på väggen jag har en hyper exat ljud bild med mina canton och jag behöver inte släcka ner eller dyl för att dom skall försvinna man kan inte höra vad dom står.
Du, jag har ett par av de bästa högtalarna Canton någonsin byggt stående som piedestaler åt frugans änglar - de fick stoppas undan när piP kom i huset (och på den tiden visste jag inget om Ino - jag testade dem som en kul grej utan att ha varit i källaren eller något).... och sen från piP till i28 eller pi60 är det ytterligare steg uppåt i exakthet.
Goldfinger skrev:Som jag sagt tidigare så efterlyser jag någonting som stöder detta, subjektiva lyssningsintryck ÄR inte användbart för att kvalitetsbestämma i objektiv mening, och Ino är inget undantag, om de är så överlägsna som påstås är det förstås inga som helst problem att påvisa detta i tydligt redovisade mätresultat.
Fram till dess är det bara vanligt tyckande och inte mera värdefullt än någon annans tyckande.
Tengil skrev:
Bara en reflektion och en fråga, jag har sett dig tidigare prata om mätningar, vilka typer av mätningar skulle du vilja se, för att du skulle kunna bedöma om en högtalare var bra eller inte, iom att du inte litar på hörselintryck.
Av ren nyfikenhet bara, själv har jag svårt att se vad som är bra och dåligt baserat på mätningar gjorda i ex hifi&musik.
Goldfinger skrev:Tengil skrev:
Bara en reflektion och en fråga, jag har sett dig tidigare prata om mätningar, vilka typer av mätningar skulle du vilja se, för att du skulle kunna bedöma om en högtalare var bra eller inte, iom att du inte litar på hörselintryck.
Av ren nyfikenhet bara, själv har jag svårt att se vad som är bra och dåligt baserat på mätningar gjorda i ex hifi&musik.
Förutom frekvensgång så vore det intressant att se fas och impedansgång samt spridningsegenskaper, och hur uppför sig kabinetten resonansmässigt?
För att nämna några egenskaper att relatera till andra konstruktioner.
Tengil skrev:Goldfinger skrev:Tengil skrev:
Förutom frekvensgång så vore det intressant att se fas och impedansgång samt spridningsegenskaper, och hur uppför sig kabinetten resonansmässigt?
För att nämna några egenskaper att relatera till andra konstruktioner.
Får du verkligen en uppfattning om HUR högtalaren låter genom dessa mätningar.
Vh Christer
boom skrev:Nagrania skrev:Hur många studios använder Ino. Jag vet bara en, Studio Blue som egentligen mest håller på med att utbilda folk som drömmer om att få jobba i studiovärlden.
Finns en studio i huddinge som säljer sina pr60.
Goldfinger skrev:Som jag sagt tidigare så efterlyser jag någonting som stöder detta, subjektiva lyssningsintryck ÄR inte användbart för att kvalitetsbestämma i objektiv mening, och Ino är inget undantag, om de är så överlägsna som påstås är det förstås inga som helst problem att påvisa detta i tydligt redovisade mätresultat.
Nagrania skrev:Jaha då är det två. Men när dom i Huddinge har sålt då är det bara en som har Ino. Undrar hur många som har Genelec?
boom skrev:Nagrania skrev:Hur många studios använder Ino. Jag vet bara en, Studio Blue som egentligen mest håller på med att utbilda folk som drömmer om att få jobba i studiovärlden.
Finns en studio i huddinge som säljer sina pr60.
Tengil skrev:Får du verkligen en uppfattning om HUR högtalaren låter genom dessa mätningar, de sakerna du tar upp står i manifestet, jag är osäker resonanser dock, om du är intresserad på riktigt så kan nog Ingvar tala om hur hans egna konstruktioner mäter, han borde ha ganska mycket fakta, gå på en demo så kan du nog ställa alla frågor som du behöver ställa.
Nattlorden skrev:boom skrev:I28 kan jag tänka mig men pi60 har inte imponerat på mig och imponerar inte en högtalare på mig så kan det vara då låter till och med mina rc-l bättre.
Inte vid rätt placering av pi60. RC-L hänger inte med mina Digital 1.1 och som sagt... redan piP är bättre än Digital 1.1 på det mesta (förutom i pumpkapacitet).
Cantons diskanter är mycket mycket vassare och låter skärande om man gasar på för mycket - det gör inte pi60/i28.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 6 gäster