Ut mere nurå!

Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Jag har supit bort kameran, så det blir nog svårt att få reda på vem som vann.
Ingen av oss kommer ihåg. Det blev lite blött inatt. Jag tror vi delade på en
flaska whisky igen.
Hm blev helt fel syftning där av mig. Jag menar såklart det ljud jag kunde leva lättast med, vilken anläggning det är skiter jag helt ilanda skrev:Alexi skrev:Intressant, jag brukar alltid rösta utifrån vilken anläggning jag helst skulle leva med.
Jag utgick ifrån den anläggning jag ansåg gav bäst ljud på nuvarande placering.
Alexi skrev:§1. Medlemskap
Medlemsantalet är för närvarande låst till 18 personer och dessa 18 platser upptas för närvarande i bokstavsordning av:
1. 2-ch, Utmanat.
2. agent_cooper79
3. Alexi
4. blixten_no1, Segrat 3X.
5. crion
6. Erik_AA
7. FBK
8. Jansson
9. KarlXII, Utmanat.
10. kasper
11. Komorok, Utmanat.
12. Kung
13. Landa
14. MagnusÖstberg
15. mrk
16. PeterSteindl
17. shifts
18. tobm
För att bli medlem krävs förutom att det ska finnas en ledig plats, att man visat sitt intresse och att man deltagit på minst ett administrativt möte och att man blivit rekommenderad av någon av de befintliga medlemmarna.
Utträde kan endast ske med godkännande av alla närvarande medlemmar vid ett administrativt möte.
§2. Tävlingsregler
1. Kombattanterna kan endast ställa upp i tävling med mjuk- och hårdvara som är i deras egen ägo och de får under ett och samma tävlingstillfälle bara använda en anläggning.
2. Tid, plats och samkväm:
a. Bestämmes av kombattanterna, även huruvida utmaningen börjar eller slutar hos utmanaren.
b. Lyssningen ska i möjligaste mån ske samma dag hos de båda kombattanterna.
c. Mat, dryck och dylikt serveras efter avslutad omröstning och alla deltagare ska i förväg betala in 50kr/person till värden för att täcka kostnaderna (om värden kommer att servera mat och dryck).
d. Det är inte obligatoriskt att någon av kombattanterna tar på sig att servera mat.
e. Sådant som kan tolkas som mutor eller bestickningar är ej tillåtet.
3. Musiken:
a. Formatet (CD/LP/BD etc.) på låtval (under tävlingen) ska vara accepterad av båda kombattanterna, så att utmaning kan ske på så lika villkor som möjligt. Men CD är alltid ett accepterat medium.
b. Låtlistan ska bestå av 5 låtar/kombattant, den ska i möjligaste mån hållas till en total speltid på max 20 minuter. Låtlistan ska vara komplett med format, artikelnummer och utgivningsår.
c. Musik som avses vara referensmaterial under själva utmaningen skall presenteras för kombattanterna senast en vecka före tävling och för övriga medlemmar senast 24h före utmaningen tar sin början.
4. Minst antal deltagare vid en utmaning är kombattanterna + tre röstberättigade.
a. Röstberättigade är de som har medlemskap se §1.
5. Röstning:
a. Varje röstberättigad har en och endast en röst, röster kan inte med fullmakt eller på annat sätt överlåtas på annan medlem.
b. Alla röstberättigade måste vid röstning ta ställning för antingen den ena eller andra kombattanten.
c. Omröstningen är sluten och därför får ingen deltagare uttala sitt omdöme innan röstningen avslutats.
d. Om röstningen utgår med oavgjort resultat, avgörs vinnaren med hjälp av lottdragning.
6. Ingen information från träffar, så som riktigt namn, adress, anläggning, foton etc. får publiceras publikt utan alla deltagares, framförallt värdarnas godkännande.
§3. Övrigt
Ändring eller tillägg till dessa regler kan endast göras vid administrativa möten.
Alexi skrev:Jag tycker det börjar bli dags för ett nytt administrativt möte!
profbd skrev:när man läser alexis sista inlägg så känns mina kamraters små sammankomster härligt befriade från stadgar och skit
vi träffas i all enkelhet och spisar lite musik och kör en rulle
helt utan regler och prestige
en forumist från götet sa en gång
"vi står inte ut med stockholmarnas byrokrati"
MagnusÖstberg skrev:profbd skrev:när man läser alexis sista inlägg så känns mina kamraters små sammankomster härligt befriade från stadgar och skit
vi träffas i all enkelhet och spisar lite musik och kör en rulle
helt utan regler och prestige
en forumist från götet sa en gång
"vi står inte ut med stockholmarnas byrokrati"
Du har väldigt mycket åsikter om sånt du inte är intresserad av. Har du för mycket fritid? Sätt igång med hallen!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster