Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Har inte varit där och lyssnat, men kikat på deras site dock.
Hur kan det alstras ljud i form av diskant och mellanregister ur denna teknik?
Hoppas att det är rätt högtalare.
bassman skrev:Jorå i höstas var jag dit och tillbringade drygt en timma med dessa MBL, matade dom med diverse olika genrer av musik.
bassman skrev:Jorå i höstas var jag dit och tillbringade drygt en timma med dessa MBL, matade dom med diverse olika genrer av musik.

Panelguy skrev:bassman skrev:Jorå i höstas var jag dit och tillbringade drygt en timma med dessa MBL, matade dom med diverse olika genrer av musik.
Det var nog de "små" 101e du hörde. X-Treme ser ut så här
Måste ta tillfället i akt och lyssna på de kostsamma pjäserna
101e
subjektivisten skrev:Hur låter 101 X-treme mot 101E? Främst högre SPL förmåga eller?
bassman skrev:Nä Panelguy, jag är säker på att det var 101E, basportarna syns dåligt på den svarta sockeln. Men nog fan var dom stooora eller iaf höga, jag är ganska lång och huvtoppen slutade vid hakan och jag är 1.90..
Ragnwald skrev:Nu är ju inte hur de återger bas det intressanta. Med sex vanliga tolvtummare i separata moduler (som bilden visar) presterar de naturligtvis där också, som system.
Vad som är kul och intressant att få veta mer om, är ju hur övre registret alstras genom dessa märkliga element och ljudkvalitén på just det.
KarlXII skrev: minns att jag vände mig om för att se varför de börjat släpa in ett trumset i lokalen - skulle de kanske ha ett liveframträdande?
Piotr skrev:JAG är kräkfärdig för jag ska jobba hela helgen!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster