Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:9000:- SKR och en dag kvar. För både försteg och slutsteg.
När återkommer ett sånt tillfälle?
2-ch skrev:Ragnwald skrev:9000:- SKR och en dag kvar. För både försteg och slutsteg.
När återkommer ett sånt tillfälle?
Kombon gick för 4800 dollares. Nej, det var inte jag
thombjon skrev:Nja...högsta budet blev $4800 men det fanns tydligen ett högre reservationspris så den bytte inte ägare, inte just nu i alla fall.
MagnusÖstberg skrev:schmutziger skrev:Högre vill-ha-faktor på dessa två än HA pre25+Rotel 1090 alla dar i veckan!
Jäkla massa plus på det
Fjonkalicious skrev:SA-1000 verkar sjukt ovanlig. Någon som sett någon på annat håll någon gång?
Fjonkalicious skrev:Varför har man då 3 st oöppnade i kartong?
heliac skrev:Ragnwald skrev:Tja varför ska han öppna kartongerna, om det bara är skit i dem?
Haha...
Faktum är att jag kan tänka mig att ge ett seriöst bud. Vore fint att öppna lådan om 14 år när man fyller 50!
heliac skrev:Finns en herre i Sverige som sitter på 3 nya SX-1980, i oöppnade kartonger. Har talat med honom i telefon. Mycket svår person. Han tyckte det mesta i förstärkarväg från den tiden var skit.
thombjon skrev:Här är en till technics sa-1000
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWAX:IT
Jag har inte gjort någon vetenskaplig utvärdering och samlat statistik om vilken som är vanlig eller ovanlig. Privatannonser är ju bara mellan 1 och 2 veckor och jag är absolut inte inne och söker så ofta, kanske 1 gång varannan månad eller ibland varje månad, men det är ju stor risk att jag missar en del. Marantz brukar jag inte söka så ofta på heller för jag är inte så intresserad av dom. Det är mer en känsla jag har fått att jag har sett fler av vissa maskiner. Alla dom här +200 watt är ju så pass ovanliga att man får titta i flera år för att få någon uppfattning om hur vanliga dom är. Eftersom jag inte har fört någon statistik och inte söker tillräckligt ofta så kanske jag har fel. Det kanske finns någon annan som har mer koll?
Thomas
thombjon skrev:Jag har kollat lite mer och du har nog rätt med att Technics SA-1000 är mer ovanlig om man ska ha en 220V version, då verkar det väldigt besvärligt. Sansui har ju den fördelen att det verkar som alla såldes med transformator för både 110V och 220V även i USA.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster