Så nej jag menar inte att brist på Reflektion, Självdistans och Självinsikt är definitionen av ett Troll, däremot är det vitalt för en givande debatt att kombattanterna besitter dessa egenskaper i någon grad. Empati kan vi lägga till listan också

Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:MagnusÖstberg skrev:Ja, jag ser inget skäl till att du skall vara medlem här FBK (och vi har ju träffats) - gör du?FBK skrev:Alexi skrev:är dåligt.
Varför dåForumet är väl till för att alla ska kunna vädra sina åsikter, inom forumets regelverk förstås.
Sedan så tycker jag inte att det är passande med Troll påhopp, och absolut inte ifrån Admin![]()
Ps. Ett tips är att om vissa medlemmar är så oönskade pga oliktänkande så kasta ut dem så slipper du lägga tid på att mobba.
Instämmer helt.
Oliktänkande har inget med saken att göra, ett troll uttrycker inget tänkande.FBK skrev:om vissa medlemmar är så oönskade pga oliktänkande så kasta ut dem
Alexi skrev:Personer som uppvisar dessa brister i sitt skrivande på forum brukar sällan bli långvariga på forumen, utan snabbt kastas ut, förutom här på faktiskt.
Så nej jag menar inte att brist på Reflektion, Självdistans och Självinsikt är definitionen av ett Troll, däremot är det vitalt för en givande debatt att kombattanterna besitter dessa egenskaper i någon grad. Empati kan vi lägga till listan också
Ja, att använda troll som ett slagord i en debatt påvisar bristande debatteknik eftersom det inte går att debattera med ett troll. Man har per automatik förlorat debatten så fort man inte längre kan komma med sakliga argument utan istället tar till slagord. Så en väldigt kontraproduktiv härskarteknik isf.single_malt skrev:Alexi skrev:Personer som uppvisar dessa brister i sitt skrivande på forum brukar sällan bli långvariga på forumen, utan snabbt kastas ut, förutom här på faktiskt.
Ja och det är det som är så bra bra med faktiskt. Min strategi är att försöka anpassa mig efter mina diskussionspartners egenheter istället för att försöka utesluta eller göra om dom. Självklart är det inte säkert att jag lyckas eller inte blir väldigt frustrerad men det är det jag försöker göra.
Troll har jag också blivit kallad här fastän jag har haft en åsikt och diskuterat utifrån den. I dessa situationer har jag upplevt att epitetet troll har blivit förvandlats till ett verktyg man kan utöva härskarteknik med. I och med att begreppet är så missbrukat är det bäst att sluta använda det helt i debatter och istället skriva i klartext vad man anser vara dåligt med någons sätt att skriva tycker jag.
single_malt skrev:Jag vet TVÅ personer här på forumet dessa epitet stämmer till hundra% på.. Dessutom har jag för mig att dessa är de mest frekventa troll-utropare jag känner till.
På vilket sätt ser du att den diskussionen skulle kunna leda till något positivt?subjektivisten skrev:single_malt skrev:Jag vet TVÅ personer här på forumet dessa epitet stämmer till hundra% på.. Dessutom har jag för mig att dessa är de mest frekventa troll-utropare jag känner till.
Vilka två skulle det vara och hur har du kommit till den insikten?
subjektivisten skrev:single_malt skrev:Jag vet TVÅ personer här på forumet dessa epitet stämmer till hundra% på.. Dessutom har jag för mig att dessa är de mest frekventa troll-utropare jag känner till.
Vilka två skulle det vara och hur har du kommit till den insikten?
Nefilim skrev:Varför börja skitkasta mot specifika personer alls?
phloam skrev:Vad kallar man alla som bara sitter och väntar på att ett troll ska dyka upp så att de får en anledning att göra en heroeisk insats? Troll-troll?
single_malt skrev:Alexi skrev:De som uttrycker en annorlunda åsikt och är för troll? Är de sämre eller bättre om de startar egna trådar eller bumpar gamla?single_malt skrev:dom som kallar åsiktsmotståndare för troll.
Är det så du menar?
Åsiktsmotståndare är bra om de vill debattera eftersom det är en del av ett forums syfte och livskraft att det pågår aktiva diskussioner.
Sedan tycker jag det är intressant att alla tolkar mitt inlägg som riktat mot ThePreTor1aN, trotts att inlägget är riktat mot troll generellt och inlägget inte ligger precis efter just hans inlägg.
Varför är det ingen som tänkt att mitt inlägg kunde vara riktat till Ragnwald eller phon?
Det betyder att ni alla tycker att inlägget är av troll karaktär, även om ni är åsiktsmotståndare för troll.
Jag sa att jag tycker troll är dåligt, några av er säger nu att troll är bra, motivera!
Jag blir yr i bollen av att bara läsa det här inlägget. Om du vill ha ett svar av mig så skulle jag vilja att du skriver så att jag kan förstå. Det gäller både citeringsteknik, dina slutsatser samt ledande frågor du ställer på dessa.
Du skriver förresten att det är intressant att alla tolkar ditt inlägg på ett visst sätt. Du är nåt på spåret där tror jag!
IngOehman skrev:Så...ThePreTor1aN skrev:spikes är bra
På vilket sätt tycker du de är bra?
Vh, iö
Ragnwald skrev:Bill50x skrev:Ni är ju f-n inte kloka![]()
/ B
+1
Du menar inlägget han skrev för 2år sedan 3'300 inlägg innan ditt?ThePreTor1aN skrev:Jag refererar till Göran Rudlings tidigare inlägg som beskriver det väldigt bra.
ThePreTor1aN skrev:spikes är bra
IngOehman skrev:Men du har ju fått sakrespons på ditt inlägg, så
varför svarar du inte istället på...ThePreTor1aN skrev:spikes är bra
På vilket sätt tycker du de är bra?
Att referera till ett inlägg som är en illustration av
en missuppfattning om fysikens lagar och där det
hela dessutom är besvarat och utrett, och där det
även är så att han själv även till sist såg ljuset, blir
rätt så meningslöst om du inte vill berätta vad det
är i det han skrev som gör att DU tycker spikfötter
är bra.
För det är väl inte så att du tycker något på grund
av vad någon annan missförstått?
Du tycker väl det du tycker av något skäl som har
med dig att göra? (Dina erfarenheter, din kunskap
och/eller ditt förstånd.)
Vh, iö
IngOehman skrev:Att troll (människor som roar sig med att göra inlägg avsedda att för sitt
höga nöje provocera andra - kort sagt folk som fiskar efter reaktioner för
att underhålla sig själv) är ovälkomna på forum är väl ingen nyhet?
ThePreTor1aN skrev:Jag refererar till Göran Rudlings tidigare inlägg som beskriver det väldigt bra.
single_malt skrev:Det är du och Ingoehman jag tänker på.
phloam skrev:IngOehman skrev:Att troll (människor som roar sig med att göra inlägg avsedda att för sitt
höga nöje provocera andra - kort sagt folk som fiskar efter reaktioner för
att underhålla sig själv) är ovälkomna på forum är väl ingen nyhet?
Det är svårt att definiera trollande. Anser du t.ex. att det inte är trollande att - i en tråd avsedd att starta ett korplag - jämföra fotboll med krigshandlingar?
Nu kanske de flesta missat detta eftersom vi inte sett nån troll-skylt i den tråden, men vad anser du själv? Vad skiljer ditt skrivande från ThePreTor1ans? Ädlare syfte? Bättre argument?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster