Okej Grabbar, här kommer förtsättningen:
Tätningslist isatt:
Borrat hål fär skruv som skall hålla botten:
Fräst så att locket blir plant med tätningslisten på plats:
Basreflexrören kapade och färdiga att monteras:
Diskanterna på plats:
Så här ser det ut framifrån:
Basarna på plats med stagen:
Nu börjar det likna nått:
Delningsfilter monterat och lött:
Isotermisering och basrör isatt:
Lödning av element + matningskablage på filter:
Ihopmonterade och färdiga för provspelning:
Här spelar dom och dom lät först lite "trötta och ihåliga", men när jag spelat en stund med allehanda musik så började dom att lossna och det rejält. Vafan!

Det lirar ju BAS!!! Va läckert
Dom tålde Yello rätt bra efter ett tag och spelar med bra övertygelse basmässigt. Dom klarar inte att återge en stor puka typ Grand Casa eller extremdjup syntbas. Men dom spelar elbasens alla strängar med mycket övertygande bravur. För att inte tala om "Diskodunk"
Den lilla söta NT1:an glittrar fint och har en alldeles fantastiskt klart diskant-ljud utan att sticka eller låta överdriven. Jag måste också säja att delningen vid 6kHz var mycket lyckad. Det märks ingen övergång eller att det missas något, helt fantastiskt! Röster, asså rösterna är nog det som är mest fantastiskt, helt klara och med övertygelse om riktighet.
Ähh...allt blev förbannat bra och jag hade svårt att slita mig med att bara byta till nästa skiva och lyssna på nästa låt också...o.s.v.
Jag tror (tamefan) att jag kanske bygger ett par till sånna här eller liknande. Det är gynnsamt att ha två NS3:or i samma låda ihop med den fina diskanten. Det blir verkligen komplett och robust i ljudet, jag känner inte att det fattas något i.a.f.
Bara som en liknelse, så kan jag säja att dessa spelar bredare, djupare än Ino a3 som jag hade spelandes paralellt i rumet bredvid och där jag bytte skivor. Jag kan säja att jag milt sagt blev förvånad.
Nu skall dessa få spela in sig ett tag till och jag ger mig f_n på att jag har mer att vänta av dessa. Jag har ju bara spelat en dryg timme på dom och dom lossnar mer och mer. Skitkul, förfan bygg nu grabbar, det här blir skitbra helt enkelt!