Ragnwald skrev:Jättefina bilder Peter, du måste haft en underbar tid i Hongkong.
Tyckte först att gitarren såg väldigt liten ut jämfört med CD-skivorna i hyllorna, men vad är det i hyllorna egentligen?
LP-skivor.
Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Jättefina bilder Peter, du måste haft en underbar tid i Hongkong.
Tyckte först att gitarren såg väldigt liten ut jämfört med CD-skivorna i hyllorna, men vad är det i hyllorna egentligen?
Nattlorden skrev:![]()
![]()
Det är sådana där bilder som brukar hamna på nätet med stämpel "Fail" eller t.o.m. "Epic fail"...
"Happy-go-lucky" heter det ju om inte alla är med på det.
Ragnwald skrev:Jag reagerade på att du ser ut som en jätte bland dessa kineser.![]()
Sedan reagerade jag på bilden där dina högtalare var uppsatta för lyssning. Är det den beryktade centern som syns på kortväggen?
sportbilsentusiasten skrev:Du hade det trevligt ser jag!!
Lite payback på allt slit du lagt ned, välförtjänt![]()
Men ekade det inte i lyssningsrummet hos honom?
Kalt golv och inte mycket dämp på väggarna...
sportbilsentusiasten skrev:det största med LPhyllor på sidorna, men alla var väl rätt kala...
Lycka till med förhandlingarna, hur många tusen ska han ha?
Är ju en jättemarknad där nere![]()
Såg jag rätt, stod äggen på stativ?
Jag tror faktiskt att jag aldrig hört en basåtergivning så välartikulerad och bastant som i detta rum.
StefanH skrev:Håller med alla, om att ditt reportage var en mycket trevlig läsning. Kul att du delar med dig så förhållningslöst.
Vad gäller din kommentar nedan, så är jag inte ett dugg förvånad om du avser äggen, då jag har ett par basar av ditt signum och kan skriva under på detta. Njuter av återgivningen var och varannan dag.Jag tror faktiskt att jag aldrig hört en basåtergivning så välartikulerad och bastant som i detta rum.
Men du demade utan center? Faller inte då ditt koncept till stor del vad gäller den extraordinära ljudåtergivningen?
Har du någon gång gjort en studie om fördelningen av hur många hushåll som klarar att ha högtalarna på rummets långsidor, vilket väl var att föredra med dina ägg och centern?
Där är det också så att de flesta lägenheter har ena väggen som fönstervägg och en av väggarna är en bokhylla som går från golv till tak och täcker hela väggen.
screen skrev:Peter Steindl skrev:Där är det också så att de flesta lägenheter har ena väggen som fönstervägg och en av väggarna är en bokhylla som går från golv till tak och täcker hela väggen.
Men det har väl också att göra med vilket klientel vi pratar om, dom flesta har väl (fortfarande?) inte råd att spendera sådana pengar på dina högtalare om dom bor på det viset?
Tack för ett fint reportage annars Peter, måste ha varit vädigt roligt för dig att bevista dessa nejder!
petersteindl skrev:Har ni sett det här?Kolla in videon högst upp. Tryck på play. Material som är hårdare än diamant och förhållandevist billigt att tillverka.
http://svt.se/2.108068/1.2416055/varldens_hardaste_glas
Det är bra att misslyckas ibland![]()
Undrar om man kan göra högtalarmembran i detta material med integrerad talspolebobin? Kanske användbart.
MvH
Peter
i skrev:Hittade en länk till en pdf med titeln "Nitrogen-rich La–Si–Al–O–N oxynitride glass structures probed
by solid state NMR" med bl a Saeid.
SVT skrev:Ibland kan ett misslyckat experiment bli väldigt lyckat. I ett laboratorium på Stockholms universitet lyckades en forskare, av misstag, tillverka ett helt nytt glas - som till och med är starkare än diamant.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster