Bonkas.
Jag tycker du ska acceptera att testet är för dom som värdesätter transparens och vill verkligen pressa apparaterna mycket hårt. Man vill se om det går att tvinga fram någon färgning och ju mindre apparaten färgar vid denna last ju "bättre".
Ska ge min syn på saken:
jag anser att det som jag tycker låter bra är det som är rätt för mig, oavsett om det anses vara transparent eller inte...
Men det jag däremot har märkt är att jag oftast tyckts uppskatta apparater som just är transparenta, även utan att jag egentligen bryr mig det minsta om hur vida dom är det eller inte
Alltså är transparens inte något självändamål för mig utan mer en "bieffekt"...
Det är upp till var och en att tycka vad man vill om F/E testerna, men man bör förstå dom först innan man tycker något om dom. det gäller allt, man bör veta vad det är som man har ett tyckande om...
Och JAG tycker att F/E test är en helt suverän grej för att ta reda på om något färgar, hur det gör det och hur mycket. Men samtidigt så (anser jag!) att det inte är helt jätte intressant heller då just denna färgning mellan olika bra steg är så pass liten att det mesta gör större skillnad och dessutom så är jag inte säker på att just det steg med minst färgning nödvändigtvis är bäst... ?!
Jag köpte mitt Emotiva XPA-2 innan jag läsat något om LTS test om det, och jag köpte det på grund av priset vs prestanda och att det sedan också visade sig vara typ LÖJLIGT BRA i LTS testet är ju bara en bonus.
Jag hade innan ett Meridin G55, och jag har ingen aning om hur den hade presterat i ett F/E test...
Jag tycker att DU ska ta och skita i vad LTS tycker om steget och lägga mer värde till vad DU själv tycker om steget.
Gillar du färgningen som detekterades i F/E testet så är det ju lätte bra, alltså har LTS rätt om att det finns en färgning men denna färgning är inte nödvändigtvis en dålig grej.
Jag ser det mer som tycke och smak, jag föredrar (tydligen...) transpareta/ ofärgade prylar för det mesta... medan absolut inte alla gör det, inte något märkligt med det alls...
Och det är egentligen vad F/E testet går ut på, att för dom som värdesätter transparens (i första hand?!) ge information om just hur transparent något är. Är man inte intreserad av transparens så vinner man ju inget på att bry sig om deras tester...
Jag läser inte så mycket från LTS, fast att jag antagligen "borde" då jag ändå, som det visat sig, gillar just transparent återgivning...
Men ändå så har jag svårt med själva grejen att Transparens känns som något slags självändamål, jag får den kännslan och det känns knasigt...

Jag vill ju att musiken ska komma mig nära och vara i centrum.
Men sedan e jag ju lite knasig själv också så någon får gärna banka mig i skallen så det ordnar upp sig...
Kanske är transparent den enda rätt vägen ?!