Moderator: Redaktörer
hevi skrev:Helt ärligt så kan jag inte fatta hur man kan lyssna sönder en diskantsäkring i ett par inosar med halvtaskiga inspelningar i ett normalstort rum.
Mina öron signalerar ett tydligt stopp långt innan några diskanter ens är inärheten av att brinna, inbildar jag mig...(men bara för att få vara med i klubben har jag idag installerat säkringar både för diskant och mellanregister).
bakerman22 skrev:Jag kom på att det inte är helt omöjligt att dB-mätaren står på A-vägning, och då var det kanske lite starkare än jag trodde...
100 dB på lyssningsplats är ju 112dB på en meter. 112dB kontinuerligt med taskig kvalitet.. Kanske inte så konstigt om det inte funkar.
Det blir ganska mycket effekt in i diskanten..
Det tråkiga var ju att jag inte tyckte att det var så starkt.
Jag ska byta säkringen och testa lite till ikväll, och försäkra mej om att dB-mätaren står på C-vägning.![]()
Återkommer...
hevi skrev:Mina öron signalerar ett tydligt stopp långt innan några diskanter ens är inärheten av att brinna, inbildar jag mig...(men bara för att få vara med i klubben har jag idag installerat säkringar både för diskant och mellanregister).
H
bakerman22 skrev:HUR I HELVETE KAN MAN SLÄPPA EN MUSIK-DVD DÄR 90% AV INFORMATIONEN I ENA KANALEN FÖRSVINNER I FEM SPÅR !!!!???
Hur många i56 har du monterat?DVD-ai skrev:Det ser riktigt ut
MagnusÖstberg skrev:Hur många i56 har du monterat?DVD-ai skrev:Det ser riktigt ut
MagnusÖstberg skrev:Hur många i56 har du monterat?DVD-ai skrev:Det ser riktigt ut
screen skrev:Hmm...skall spolarna verkligen alla ligga sådär?
Har för mig att det sagts att man skall låta någon/några fästas ståendes på kanterna (andra ledden) för att det kan störa varandra annars, men jag kan ha fel?
DVD-ai skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur många i56 har du monterat?DVD-ai skrev:Det ser riktigt ut
Just i56 ? = 0st
Men många andra Inosar så man vet hur "tänket går" och jag vet dessutom hur filtret är uppbyggt. Men annars har jag ritning till filtret på i56 att utgå från om något skulle vara oklart...
MagnusÖstberg skrev:DVD-ai skrev:MagnusÖstberg skrev:Hur många i56 har du monterat?DVD-ai skrev:Det ser riktigt ut
Just i56 ? = 0st
Men många andra Inosar så man vet hur "tänket går" och jag vet dessutom hur filtret är uppbyggt. Men annars har jag ritning till filtret på i56 att utgå från om något skulle vara oklart...
Hur kommer det sig att du har ritning till i56 filtret om du inte har köpt dem själv?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster