LTS mätning av XTZ Class-AP100

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-04-29 16:42

NU kommenterar jag inte mer i tråden innan mätningen är publicerad i den.

Det är helt enkelt inte meningsfullt som synes. Därför kan man inte heller förvänta sig att jag besvarar inlägg riktade till mig innan mätningarna är på plats.

Mig gör det inget om det sker först efter midsommar.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Bonkas

Inläggav Bonkas » 2011-04-29 16:47

MagnusÖstberg skrev:
Bonkas skrev:
MagnusÖstberg skrev:
Bonkas skrev:Nu när läget är som det är..och det finns allmänt intresse av F/E-testet..
Vilken är den generella inställningen till var mätresultaten ska publiceras? Finns det fortfarande de som tycker att resultatet skall vara förbehållet MoLt?
Tidningen finns ju att läsa på bibliotek och är ju då alltså inte förbehållen medlemmar, så vad hindrar att det publiceras här?
Xtz måste ju hur eller hur få del av resultatet. Då kanske Xtz kan redogöra för resultatet om LTS väljer att inte göra det?

Hur ser opinionen ut?
För fan - ge dig nu! ;)

Jag rekommenderar dig att läsa tråden, men det verkar ju som om du läser Johan Lindroos inlägg jävligt selektivt.

Förstår fortfarande inte varför jag gör inlägg i den här mögeltråden.

Det är ju för att jag läser tråden frågan uppstår.
Johan L har skrivit att han för tydlighetens skull skall publicera det i tråden, och aldrig påstått annat.
Han skriver också att han håller sig ifrån tråden tills dess att han har mätresultat att diskutera vilket också klart indikerar att resultaten ska visas.
Samtidigt har andra, som t.ex Ingvar, skrivit att de bör publiceras i MoLt.
Så vad fan gäller?
Klart det är en mögeltråd när inlägg som ditt senaste finns här!

Ja??

Lider du av kraftig överskottsenergi?

Jag hoppas Johan är på nån AW och dricker en god öl i solen nu, eller så är han fortfarande på jobbet.

Har han sagt att den skall publiceras här så kommer det att göras - men när är en annan sak. LTS försökte invänta mätningarna innan publiceringen av testet, och nu kanske man vill publicera det i MoLT innan det publiceras här.

Ingenstans i ditt inlägg framgår det att Johan faktiskt sagt att det skall publiceras här! Tvärtom framstår det som om LTS minsann inte tänker publicera det någon annanstans än i MoLT och nu vill du veta "vad opinionen" tycker om det. Synnerliggen vilseledande formuleringar.

Det är sådan insinuerande skitinlägg från din sida som kommer hela tiden som gör det till en mögeltråd. Det här är inte det första.

Nu blir jag fan förbannad...

"Med anledning av ovanstående är jag smula rriterad övar att du, Morello, ett flertal gånger i denna tråd på ett syrligt sätt frågar vem som mätt på steget i fråga. Jag hade tänkt ringa dig och försöka reda ut detta när jag såg att denna tråd poppade upp, men jag har inte haft tid. Jag vill härmed offentligt be dig att utföra de mätningar på steget som du lovade att göra för något år sedan. Skriv mätrappporten så publicerar vi den i MoLt. För tydlighetens skull, kan vi publicera mätresultaten i denna tråd också. Efter det, kan jag via XTZ ordna en lapp som betalar portot så att du kan lämna apparaten på posten."

Så skrev Johan L i tråden och du har mage att påstå att JAG inte läser tråden ordentligt...

Samtidigt går LTS-folk ut i tråden och diskuterar vad de tycker om steget och frågan i allmänhet men nät det kommer till mätningarna är det helt plötsligt jävligt känsligt. Varför?

XTZ har ju själva sagt att de fått nys om tråden via mail (där jag är helt oskyldig, svär) så det finns ju ett allmänintresse. När tråden också BEVISLIGEN innehåller skilda uppgifter vad gäller publiceringen är det väl inte konstigt att man frågar vad fan som kommer att hända.
Jag insinuerar ingenting. Jag skulle, baserat på allt som händer, KUNNA, men jag gör det inte...ännu...

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2011-04-29 16:52

Bonkas skrev:...
Johan L har skrivit att han för tydlighetens skull skall publicera det i tråden, och aldrig påstått annat.
Han skriver också att han håller sig ifrån tråden tills dess att han har mätresultat att diskutera vilket också klart indikerar att resultaten ska visas.
Så vad fan gäller?

Du börjar övertyga mig att du antingen har svårt att förstå andra människor eller är ute efter att provocera.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Bonkas

Inläggav Bonkas » 2011-04-29 16:54

i skrev:
Så vad fan gäller?

Du börjar övertyga mig att du antingen har svårt att förstå andra människor eller är ute efter att provocera.

Jo, jag blir ju inte ett dugg provocerad....
Vad är sakfelet i vad jag skriver?

Användarvisningsbild
Bonkas

Inläggav Bonkas » 2011-04-29 17:02

Nu är jag uppretad nog att insinuera. Eller egentligen inte, jag misstänker inget foul play, men... Gör vad ni vill med funderingarna men läs dem och fundera innan ni skriver.

3 scenarier:

1: Steget mäter bra, inom sina specifikationer, men ändå inte så bra att det är rimligt med den enkla detektionen. Allt frid och fröjd!

2: Steget mäter mycket bra, så bra att det blir svårt att se hur det kan ha detekterats så enkelt. Kanske rent av lika bra som Emotiva som klarade sig med flying colors. Så hur kan det ha detekterats så enkelt? En frågeställning LTS inte vill ha?

3: Steget mäter inte alls som det är specifierat att göra och är alltså behäftat med fel! LTS har i det läget gått ut med slutsatser baserade på en test av ett trasigt slutsteg. Knappast ett drömscenario...

Att sedan Johan L inte ville att något skulle publiceras innan mätningarna fanns förändrar ju inte det faktum att det trots allt gjorde det. Detta är ju knappast någon klappjakt på Johan L ifrån min sida (eller en klappjakt överhuvudtaget)..

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2011-04-29 17:08

Äh, du är nog bara en Boxer, vilket tidigare påpekats, som
fått nys om ett par goa böxer . . . . . tat lugnt med Ardbegen
i kväller . . . :wink: :D
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
Bonkas

Inläggav Bonkas » 2011-04-29 17:09

Laila skrev:Äh, du är nog bara en Boxer, vilket tidigare påpekats, som
fått nys om ett par goa böxer . . . . . tat lugnt med Ardbegen
i kväller . . . :wink: :D

Den är redan påbörjad.. Det finns ett par lådor.. :wink:

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2011-04-29 17:10

Bonkas skrev:Nu blir jag fan förbannad...

Jag tycker du ska ta kontakt med JO, FN och Rädda Barnen och Jan Josefsson för att få stopp på detta fruktansvärda brott mot mänskligheten du nu lyft fram i dagsljuset. Jag slår vad om att det är LTS med sin otvättade byk som ligger bakom både Elvis död, Jimmy Hoffas försvinnande och -vågar jag säga det- dansbandsmusk.
Det finns två sorters personer:
1. De som kan extrapolera

Användarvisningsbild
Bonkas

Inläggav Bonkas » 2011-04-29 17:12

hevi skrev:

Jag tycker du ska ta kontakt med JO, FN och Rädda Barnen och Jan Josefsson för att få stopp på detta fruktansvärda brott mot mänskligheten du nu lyft fram i dagsljuset. Jag slår vad om att det är LTS med sin otvättade byk som ligger bakom både Elvis död, Jimmy Hoffas försvinnande och -vågar jag säga det- dansbandsmusk.

Det finns väl ingen anledning! Eller..menar du att du redan nu vet att LTS kommer att stoppa huvudet i sanden?

Jag poängterade att jag inte misstänker foul play men kommer de och påstår att jag insinuerar UTAN att jag insinuerar, och utan att kunna ge direkta exempel på att jag insinuerar (för att svartmåla inför dem som inte läser hela tråden??), då ska jag minsann insinuera!
Senast redigerad av Bonkas 2011-04-29 17:15, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-04-29 17:14

Bonkas skrev:3 scenarier:

Tvåan är inget problem, det är väl inom rimligheterna för upplösningen på F/E-lyssnandet.

Trean är en "shit happens".... har hänt andra tidningar tidigare, kommer hända igen.

Ett totalt-jasså-scenarie oavsett alltså. :wink:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-04-29 17:15

Bonkas skrev:Den är redan påbörjad.. Det finns ett par lådor.. :wink:

Av vilken utgåva? Gamla TEN eller nya?

Användarvisningsbild
Bonkas

Inläggav Bonkas » 2011-04-29 17:16

Nattlorden skrev:
Bonkas skrev:Den är redan påbörjad.. Det finns ett par lådor.. :wink:

Av vilken utgåva? Gamla TEN eller nya?

Gamla! Den är, i mitt tycke, betydligt bättre än den nya. Särskilt till kanelbulle.. :wink:

Användarvisningsbild
Bonkas

Inläggav Bonkas » 2011-04-29 17:18

Nattlorden skrev:
Bonkas skrev:3 scenarier:

Tvåan är inget problem, det är väl inom rimligheterna för upplösningen på F/E-lyssnandet.

Trean är en "shit happens".... har hänt andra tidningar tidigare, kommer hända igen.

Ett totalt-jasså-scenarie oavsett alltså. :wink:

Trean är en shit happens om man är tydlig med att den inträffat!
vad gäller tvåan kan du ha rätt. Vad vet jag. jag frågar ju bara!

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2011-04-29 17:24

Bonkas skrev:
i skrev:
Så vad fan gäller?

Det var en stor order som man säger...
(Att du själv blir provocerad är en sak i sig. Men alla provokationer börjar någonstans.)

Men i vilket fall så "tjafsar" du om saker som är, eller borde vara, helt okontroversiella respektive mycket enkla att förstå.

T ex:

- LTS (test) omdömen är deras omdömen. Acceptera dom eller strunta i dom.
- Om LTS skriver om "kvalificerad användning" så är det ganska självklart det är enligt enligt deras åsikt om kvalificerad användning. Och deras krav.
- Att LTS primära värdering när det gäller förstärkare att de ska färga så lite som möjligt är både känt och mycket lätt att sakligt förstå innebörden i.
- Att något detekterbart i F/E-lyssning är just bara att det är detekterbart. Omdömesmässigt säger detta för förstärkaren som helhet bara att den inte tillhör de allra bästa. (Alltid dagens läge.)
- Att LTS kritiserar förstärkaren är uppenbart baserat på hur de uppfattade förstärkaren under F/E-lyssningen och lyssning annars. Dvs utöver detektering.
- Var LTS väljer att publicera resultaten är helt upp till LTS.
- Om någon LTS-medlem vill publicera delar av resultaten i faktiskt är det helt dennes problem (internt LTS).
- Om någon LTS-medlem vill i första hand/alternativt endast publicera resulteten i MoLT är det dennes personliga åsikt. Skälen är dock väldigt lättförståeliga. (Att jag sedan inte ser något problem med att publicera de rena resultaten här en helt annan sak och min åsikt.)
- Om du tycker förstärkaren är bra - vad är problemet ?
- Om du tycker testen är felaktig på något sätt - exakt vad är fel ? Och motivera då det på ett sätt som är relevant för de som gjorde testen.
- Om du vill argumentera - visa då att du verkligen försökt förstå motargumenten.
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2011-04-29 18:50

Alexi skrev:Jag är helt säker på att det var i klass A läge, eftersom den lämnade lika mycket effekt i A läge som i AB. Det enda som skilde var tomgångsströmmen. Alla slutsteg stod på en bra stund (1-2 timmar) och var ordentligt uppvärmda innan lyssningen började.

Mätte ni alltså tomgångsströmmen?
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-04-29 18:51

Bonkas skrev:Gamla! Den är, i mitt tycke, betydligt bättre än den nya. Särskilt till kanelbulle.. :wink:

Agreed. Den har jag nog 1½ låda kvar av också. Däremot så tycker jag de flesta nya cask-varianterna har varit finfina.

Användarvisningsbild
Kimpost

Inläggav Kimpost » 2011-04-29 19:25

Morello skrev:
Alexi skrev:Jag är helt säker på att det var i klass A läge, eftersom den lämnade lika mycket effekt i A läge som i AB. Det enda som skilde var tomgångsströmmen. Alla slutsteg stod på en bra stund (1-2 timmar) och var ordentligt uppvärmda innan lyssningen började.

Varför frågar du? Vad har du upptäckt? Va? Va? Va?

:D

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2011-04-29 19:27

Kimpost skrev:
Morello skrev:

Varför frågar du? Vad har du upptäckt? Va? Va? Va?

:D

När Morello ställer denna fråga, så är det något som inte stämmer.
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2011-04-29 19:53

Det kan inte tänkas att Morellos fråga kanske
var en undran om hur Alexi kunde vara så säker
på att bara tomgångsströmmen var den enda
skillnaden mellan klass A o AB-läge . . . . om
man nu inte "mätt upp saken" . . . ? :)

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2011-04-29 20:00

Bonkas skrev:
hevi skrev:

Det finns väl ingen anledning! Eller..menar du att du redan nu vet att LTS kommer att stoppa huvudet i sanden?

Jag poängterade att jag inte misstänker foul play men kommer de och påstår att jag insinuerar UTAN att jag insinuerar, och utan att kunna ge direkta exempel på att jag insinuerar (för att svartmåla inför dem som inte läser hela tråden??), då ska jag minsann insinuera!

Jag tar det svaret som att du inte tillhör ironiska generatinen. Eller så är det precis det du gör... I vilket fall som helst så hoppas jag att LTS har stake nog att lämna tillbaka Jimmy Hoffas hjärna. Med eller utan dina påtryckningar.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-04-29 20:20

hevi skrev:Jag tar det svaret som att du inte tillhör ironiska generatinen. Eller så är det precis det du gör... I vilket fall som helst så hoppas jag att LTS har stake nog att lämna tillbaka Jimmy Hoffas hjärna. Med eller utan dina påtryckningar.

Fast inte innan jag fått ha den en stund också!! :mrgreen:

Användarvisningsbild
Kimpost

Inläggav Kimpost » 2011-04-29 20:32

Laila skrev:Det kan inte tänkas att Morellos fråga kanske

Jo, men det är kul att fåna sig lite. :)

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2011-04-29 20:43

Nattlorden skrev:
hevi skrev:Jag tar det svaret som att du inte tillhör ironiska generatinen. Eller så är det precis det du gör... I vilket fall som helst så hoppas jag att LTS har stake nog att lämna tillbaka Jimmy Hoffas hjärna. Med eller utan dina påtryckningar.

Fast inte innan jag fått ha den en stund också!! :mrgreen:

Då måste du först lova att frige Jim Morrison, OK? Vi snackar tummis, alltså -inga lekar med andra ord, capiche?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2011-04-29 20:47

hevi skrev:Då måste du först lova att frige Jim Morrison, OK? Vi snackar tummis, alltså -inga lekar med andra ord, capiche?

Ehh.... då kommer det liksom i ett annat läge.... får fund'ra på saken...

ThePreTor1aN

Inläggav ThePreTor1aN » 2011-04-29 21:10

i skrev:
Bonkas skrev:
i skrev:
Så vad fan gäller?

Det var en stor order som man säger...
(Att du själv blir provocerad är en sak i sig. Men alla provokationer börjar någonstans.)

Men i vilket fall så "tjafsar" du om saker som är, eller borde vara, helt okontroversiella respektive mycket enkla att förstå.

T ex:

- LTS (test) omdömen är deras omdömen. Acceptera dom eller strunta i dom.
- Om LTS skriver om "kvalificerad användning" så är det ganska självklart det är enligt enligt deras åsikt om kvalificerad användning. Och deras krav.
- Att LTS primära värdering när det gäller förstärkare att de ska färga så lite som möjligt är både känt och mycket lätt att sakligt förstå innebörden i.
- Att något detekterbart i F/E-lyssning är just bara att det är detekterbart. Omdömesmässigt säger detta för förstärkaren som helhet bara att den inte tillhör de allra bästa. (Alltid dagens läge.)
- Att LTS kritiserar förstärkaren är uppenbart baserat på hur de uppfattade förstärkaren under F/E-lyssningen och lyssning annars. Dvs utöver detektering.
- Var LTS väljer att publicera resultaten är helt upp till LTS.
- Om någon LTS-medlem vill publicera delar av resultaten i faktiskt är det helt dennes problem (internt LTS).
- Om någon LTS-medlem vill i första hand/alternativt endast publicera resulteten i MoLT är det dennes personliga åsikt. Skälen är dock väldigt lättförståeliga. (Att jag sedan inte ser något problem med att publicera de rena resultaten här en helt annan sak och min åsikt.)
- Om du tycker förstärkaren är bra - vad är problemet ?
- Om du tycker testen är felaktig på något sätt - exakt vad är fel ? Och motivera då det på ett sätt som är relevant för de som gjorde testen.
- Om du vill argumentera - visa då att du verkligen försökt förstå motargumenten.

+1
Jag har hittills inte sett en lika briljant nedvädering av LTS och F/E-lyssning som ovan.
Jag gjorde som vi gör för det mesta på Faktiskt.se, tog det helt ur luften bara.

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2011-04-29 21:27

Kimpost skrev:
Laila skrev:Det kan inte tänkas att Morellos fråga kanske

Jo, men det är kul att fåna sig lite. :)

You don´t say . . . :oops: :wink:

Användarvisningsbild
Bonkas

Inläggav Bonkas » 2011-04-29 21:52

hevi skrev:
Bonkas skrev:
hevi skrev:

Jag tar det svaret som att du inte tillhör ironiska generatinen. Eller så är det precis det du gör... I vilket fall som helst så hoppas jag att LTS har stake nog att lämna tillbaka Jimmy Hoffas hjärna. Med eller utan dina påtryckningar.

Jo, vi får väl hoppas det.. :wink:

Användarvisningsbild
Kimpost

Inläggav Kimpost » 2011-04-29 21:53

Bläddrar runt lite på LTS webb och noterar att mätrapporten ligger där, men att accessen är lösenordsskyddad. :)

http://www.lts.a.se/lts/artiklar

Användarvisningsbild
Bonkas

Inläggav Bonkas » 2011-04-29 22:00

Kimpost skrev:Bläddrar runt lite på LTS webb och noterar att mätrapporten ligger där, men att accessen är lösenordsskyddad. :)

Nån skön hacker på Faktiskt?? :lol:

Användarvisningsbild
Kimpost

Inläggav Kimpost » 2011-04-29 22:03

Bonkas skrev:
Kimpost skrev:Bläddrar runt lite på LTS webb och noterar att mätrapporten ligger där, men att accessen är lösenordsskyddad. :)

Nån skön hacker på Faktiskt?? :lol:

Den är allmänt tillgänglig nu.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi