Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Bonkas skrev:MagnusÖstberg skrev:För fan - ge dig nu!Bonkas skrev:Nu när läget är som det är..och det finns allmänt intresse av F/E-testet..
Vilken är den generella inställningen till var mätresultaten ska publiceras? Finns det fortfarande de som tycker att resultatet skall vara förbehållet MoLt?
Tidningen finns ju att läsa på bibliotek och är ju då alltså inte förbehållen medlemmar, så vad hindrar att det publiceras här?
Xtz måste ju hur eller hur få del av resultatet. Då kanske Xtz kan redogöra för resultatet om LTS väljer att inte göra det?
Hur ser opinionen ut?
Jag rekommenderar dig att läsa tråden, men det verkar ju som om du läser Johan Lindroos inlägg jävligt selektivt.
Förstår fortfarande inte varför jag gör inlägg i den här mögeltråden.
Det är ju för att jag läser tråden frågan uppstår.
Johan L har skrivit att han för tydlighetens skull skall publicera det i tråden, och aldrig påstått annat.
Han skriver också att han håller sig ifrån tråden tills dess att han har mätresultat att diskutera vilket också klart indikerar att resultaten ska visas.
Samtidigt har andra, som t.ex Ingvar, skrivit att de bör publiceras i MoLt.
Så vad fan gäller?
Klart det är en mögeltråd när inlägg som ditt senaste finns här!
Ja??
Lider du av kraftig överskottsenergi?
Jag hoppas Johan är på nån AW och dricker en god öl i solen nu, eller så är han fortfarande på jobbet.
Har han sagt att den skall publiceras här så kommer det att göras - men när är en annan sak. LTS försökte invänta mätningarna innan publiceringen av testet, och nu kanske man vill publicera det i MoLT innan det publiceras här.
Ingenstans i ditt inlägg framgår det att Johan faktiskt sagt att det skall publiceras här! Tvärtom framstår det som om LTS minsann inte tänker publicera det någon annanstans än i MoLT och nu vill du veta "vad opinionen" tycker om det. Synnerliggen vilseledande formuleringar.
Det är sådan insinuerande skitinlägg från din sida som kommer hela tiden som gör det till en mögeltråd. Det här är inte det första.
Bonkas skrev:...
Johan L har skrivit att han för tydlighetens skull skall publicera det i tråden, och aldrig påstått annat.
Han skriver också att han håller sig ifrån tråden tills dess att han har mätresultat att diskutera vilket också klart indikerar att resultaten ska visas.
Så vad fan gäller?
i skrev:Bonkas skrev:...
Så vad fan gäller?
Du börjar övertyga mig att du antingen har svårt att förstå andra människor eller är ute efter att provocera.
Bonkas skrev:Nu blir jag fan förbannad...
hevi skrev:Bonkas skrev:Nu blir jag fan förbannad...
Jag tycker du ska ta kontakt med JO, FN och Rädda Barnen och Jan Josefsson för att få stopp på detta fruktansvärda brott mot mänskligheten du nu lyft fram i dagsljuset. Jag slår vad om att det är LTS med sin otvättade byk som ligger bakom både Elvis död, Jimmy Hoffas försvinnande och -vågar jag säga det- dansbandsmusk.
Bonkas skrev:3 scenarier:
Bonkas skrev:Den är redan påbörjad.. Det finns ett par lådor..
Nattlorden skrev:Bonkas skrev:3 scenarier:
Tvåan är inget problem, det är väl inom rimligheterna för upplösningen på F/E-lyssnandet.
Trean är en "shit happens".... har hänt andra tidningar tidigare, kommer hända igen.
Ett totalt-jasså-scenarie oavsett alltså.
Bonkas skrev:i skrev:Bonkas skrev:...
Så vad fan gäller?
Du börjar övertyga mig att du antingen har svårt att förstå andra människor eller är ute efter att provocera.
Jo, jag blir ju inte ett dugg provocerad....
Vad är sakfelet i vad jag skriver?
Alexi skrev:Jag är helt säker på att det var i klass A läge, eftersom den lämnade lika mycket effekt i A läge som i AB. Det enda som skilde var tomgångsströmmen. Alla slutsteg stod på en bra stund (1-2 timmar) och var ordentligt uppvärmda innan lyssningen började.
Bonkas skrev:Gamla! Den är, i mitt tycke, betydligt bättre än den nya. Särskilt till kanelbulle..
Morello skrev:Alexi skrev:Jag är helt säker på att det var i klass A läge, eftersom den lämnade lika mycket effekt i A läge som i AB. Det enda som skilde var tomgångsströmmen. Alla slutsteg stod på en bra stund (1-2 timmar) och var ordentligt uppvärmda innan lyssningen började.
Mätte ni alltså tomgångsströmmen?
Kimpost skrev:Morello skrev:Alexi skrev:Jag är helt säker på att det var i klass A läge, eftersom den lämnade lika mycket effekt i A läge som i AB. Det enda som skilde var tomgångsströmmen. Alla slutsteg stod på en bra stund (1-2 timmar) och var ordentligt uppvärmda innan lyssningen började.
Mätte ni alltså tomgångsströmmen?
Varför frågar du? Vad har du upptäckt? Va? Va? Va?
Bonkas skrev:hevi skrev:Bonkas skrev:Nu blir jag fan förbannad...
Jag tycker du ska ta kontakt med JO, FN och Rädda Barnen och Jan Josefsson för att få stopp på detta fruktansvärda brott mot mänskligheten du nu lyft fram i dagsljuset. Jag slår vad om att det är LTS med sin otvättade byk som ligger bakom både Elvis död, Jimmy Hoffas försvinnande och -vågar jag säga det- dansbandsmusk.
Det finns väl ingen anledning! Eller..menar du att du redan nu vet att LTS kommer att stoppa huvudet i sanden?
Jag poängterade att jag inte misstänker foul play men kommer de och påstår att jag insinuerar UTAN att jag insinuerar, och utan att kunna ge direkta exempel på att jag insinuerar (för att svartmåla inför dem som inte läser hela tråden??), då ska jag minsann insinuera!
hevi skrev:Jag tar det svaret som att du inte tillhör ironiska generatinen. Eller så är det precis det du gör... I vilket fall som helst så hoppas jag att LTS har stake nog att lämna tillbaka Jimmy Hoffas hjärna. Med eller utan dina påtryckningar.
Laila skrev:Det kan inte tänkas att Morellos fråga kanske
var en undran om hur Alexi kunde vara så säker
på att bara tomgångsströmmen var den enda
skillnaden mellan klass A o AB-läge . . . . om
man nu inte "mätt upp saken" . . . ?
Nattlorden skrev:hevi skrev:Jag tar det svaret som att du inte tillhör ironiska generatinen. Eller så är det precis det du gör... I vilket fall som helst så hoppas jag att LTS har stake nog att lämna tillbaka Jimmy Hoffas hjärna. Med eller utan dina påtryckningar.
Fast inte innan jag fått ha den en stund också!!
hevi skrev:Då måste du först lova att frige Jim Morrison, OK? Vi snackar tummis, alltså -inga lekar med andra ord, capiche?
i skrev:Bonkas skrev:i skrev:Bonkas skrev:...
Så vad fan gäller?
Jo, jag blir ju inte ett dugg provocerad....
Vad är sakfelet i vad jag skriver?
Det var en stor order som man säger...
(Att du själv blir provocerad är en sak i sig. Men alla provokationer börjar någonstans.)
Men i vilket fall så "tjafsar" du om saker som är, eller borde vara, helt okontroversiella respektive mycket enkla att förstå.
T ex:
- LTS (test) omdömen är deras omdömen. Acceptera dom eller strunta i dom.
- Om LTS skriver om "kvalificerad användning" så är det ganska självklart det är enligt enligt deras åsikt om kvalificerad användning. Och deras krav.
- Att LTS primära värdering när det gäller förstärkare att de ska färga så lite som möjligt är både känt och mycket lätt att sakligt förstå innebörden i.
- Att något detekterbart i F/E-lyssning är just bara att det är detekterbart. Omdömesmässigt säger detta för förstärkaren som helhet bara att den inte tillhör de allra bästa. (Alltid dagens läge.)
- Att LTS kritiserar förstärkaren är uppenbart baserat på hur de uppfattade förstärkaren under F/E-lyssningen och lyssning annars. Dvs utöver detektering.
- Var LTS väljer att publicera resultaten är helt upp till LTS.
- Om någon LTS-medlem vill publicera delar av resultaten i faktiskt är det helt dennes problem (internt LTS).
- Om någon LTS-medlem vill i första hand/alternativt endast publicera resulteten i MoLT är det dennes personliga åsikt. Skälen är dock väldigt lättförståeliga. (Att jag sedan inte ser något problem med att publicera de rena resultaten här en helt annan sak och min åsikt.)
- Om du tycker förstärkaren är bra - vad är problemet ?
- Om du tycker testen är felaktig på något sätt - exakt vad är fel ? Och motivera då det på ett sätt som är relevant för de som gjorde testen.
- Om du vill argumentera - visa då att du verkligen försökt förstå motargumenten.
Kimpost skrev:Laila skrev:Det kan inte tänkas att Morellos fråga kanske
var en undran om hur Alexi kunde vara så säker
på att bara tomgångsströmmen var den enda
skillnaden mellan klass A o AB-läge . . . . om
man nu inte "mätt upp saken" . . . ?
Jo, men det är kul att fåna sig lite.
hevi skrev:Bonkas skrev:hevi skrev:Bonkas skrev:Nu blir jag fan förbannad...
Det finns väl ingen anledning! Eller..menar du att du redan nu vet att LTS kommer att stoppa huvudet i sanden?
Jag poängterade att jag inte misstänker foul play men kommer de och påstår att jag insinuerar UTAN att jag insinuerar, och utan att kunna ge direkta exempel på att jag insinuerar (för att svartmåla inför dem som inte läser hela tråden??), då ska jag minsann insinuera!
Jag tar det svaret som att du inte tillhör ironiska generatinen. Eller så är det precis det du gör... I vilket fall som helst så hoppas jag att LTS har stake nog att lämna tillbaka Jimmy Hoffas hjärna. Med eller utan dina påtryckningar.
Kimpost skrev:Bläddrar runt lite på LTS webb och noterar att mätrapporten ligger där, men att accessen är lösenordsskyddad.
http://www.lts.a.se/lts/artiklar
Bonkas skrev:Kimpost skrev:Bläddrar runt lite på LTS webb och noterar att mätrapporten ligger där, men att accessen är lösenordsskyddad.
http://www.lts.a.se/lts/artiklar
Nån skön hacker på Faktiskt??
Användare som besöker denna kategori: Daad och 16 gäster