Kimpost skrev:Bläddrar runt lite på LTS webb och noterar att mätrapporten ligger där, men att accessen är lösenordsskyddad.
http://www.lts.a.se/lts/artiklar
Skyddad? det var väl bara å klicka på den!? eller vad var det jag gick in å läste på?
Moderator: Redaktörer
Kimpost skrev:Bläddrar runt lite på LTS webb och noterar att mätrapporten ligger där, men att accessen är lösenordsskyddad.
Raukman skrev:Kimpost skrev:Bläddrar runt lite på LTS webb och noterar att mätrapporten ligger där, men att accessen är lösenordsskyddad.
Skyddad? det var väl bara å klicka på den!? eller vad var det jag gick in å läste på?
Laila skrev:Tack Johan !
När är det tänkt att distribuera nr 1 2011 ?![]()
![]()
lech skrev:Om tulpanerna på bordet någonstans i lyssningsrummet blommat ut eller vissnat så hade säkert resultatet blivit annorlunda![]()
MVH
Lech
PekkaJohansson skrev:Laila skrev:Tack Johan !
När är det tänkt att distribuera nr 1 2011 ?![]()
![]()
Inom en vecka, räknar jag med.
Med vänlig hälsning
Pekka
steveo1234 skrev:Storm i ett vattenglas? Steget mäter ju utmärkt. Det måhända att det finns andra steg som mäter bättre, men, det lär ingen höra i vanlig lyssning utanför ett F/E-test i alla fall.
Bonkas skrev:Var det allt? En effekt/distmätning?
En övre och undre gränsfrekvens men inget om frekvensgången?
Är den +-0.3db, 0,1db eller 2db?
Fasvridningar? . . .
lech skrev:Soundet var vi dock inte lika överens om. Vi testade en tes om att grus färgar grått. ( den kvarstår för vissa av oss )
Lech
Laila skrev:lech skrev:Soundet var vi dock inte lika överens om. Vi testade en tes om att grus färgar grått. ( den kvarstår för vissa av oss )
Lech
Med all respekt Lech, ni hörde ju, av vad jag förstår
ingen skillnad, när "gruset" kopplades in/var med i
kedjan eller . . . ?
petersteindl skrev:Laila skrev:lech skrev:Soundet var vi dock inte lika överens om. Vi testade en tes om att grus färgar grått. ( den kvarstår för vissa av oss )
Lech
kedjan eller . . . ?
Precis, det betyder att just då, just där, med just de subjekten detekterades det ingen skillnad. Det betyder inget mer än så. Det skulle kunna vara så att vid nästkommande 100 testerna så detekteras det skillnad i samtliga. Det vet ingen något om.
MvH
Peter
Laila skrev:lech skrev:Soundet var vi dock inte lika överens om. Vi testade en tes om att grus färgar grått. ( den kvarstår för vissa av oss )
Lech
kedjan eller . . . ?
Bonkas skrev:lech skrev:Om tulpanerna på bordet någonstans i lyssningsrummet blommat ut eller vissnat så hade säkert resultatet blivit annorlunda![]()
MVH
Lech
Var det allt? En effekt/distmätning?
En övre och undre gränsfrekvens men inget om frekvensgången?
Är den +-0.3db, 0,1db eller 2db?
Fasvridningar?
Har XTZ någon kommentar? Class A i de specade effekterna verkar det ju inte vara..
Men var som sagt detta allt?
Tydligen var i alla fall det som mättes helt ok!
Vilka är då de faktorer som hos en apparat som mäter bra skapar en enkel detektion?
Laila skrev:petersteindl skrev:Laila skrev:lech skrev:Soundet var vi dock inte lika överens om. Vi testade en tes om att grus färgar grått. ( den kvarstår för vissa av oss )
Lech
kedjan eller . . . ?
Precis, det betyder att just då, just där, med just de subjekten detekterades det ingen skillnad. Det betyder inget mer än så. Det skulle kunna vara så att vid nästkommande 100 testerna så detekteras det skillnad i samtliga. Det vet ingen något om.
MvH
Peter
Det har du ju alldeles rätt i Peter . .![]()
En hypotetisk fråga: Tror du att lyssningen skulle
ha utfallit annorlunda om du själv skulle varit ett av
"lyssningssubjekten" ?
XTZ skrev:...Om LTS på fullt allvar menar att det är önskvärt med ännu lägre gränsfrekvens måste vi nog ifrågasätta trovärdigheten. I min värld ringer det varningsklockor för verklighetsfrämmande sektbetende med utopiska Kalle Anka-ideal.....
petersteindl skrev:det finns även anledningar som innebär att E skulle kunna vara transparantare än F.
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:det finns även anledningar som innebär att E skulle kunna vara transparantare än F.
Nu är det ju F som är jämförelseobjektet. Och F jämfört med F är identiskt, sålunda fullständigt transparent.
Om du skall kunna hävda det du skrev få är ditt jämförelseobjekt något annat än F, och således inte ett F/E-test/lyssning - utan något annat.
petersteindl skrev:XTZ skrev:...Om LTS på fullt allvar menar att det är önskvärt med ännu lägre gränsfrekvens måste vi nog ifrågasätta trovärdigheten. I min värld ringer det varningsklockor för verklighetsfrämmande sektbetende med utopiska Kalle Anka-ideal.....
![]()
MvH
Peter
ThePreTor1aN skrev:i skrev:...
- Om du vill argumentera - visa då att du verkligen försökt förstå motargumenten.
+1
Jag har hittills inte sett en lika briljant nedvädering av LTS och F/E-lyssning som ovan.
Johan_Lindroos skrev:petersteindl skrev:XTZ skrev:...Om LTS på fullt allvar menar att det är önskvärt med ännu lägre gränsfrekvens måste vi nog ifrågasätta trovärdigheten. I min värld ringer det varningsklockor för verklighetsfrämmande sektbetende med utopiska Kalle Anka-ideal.....
![]()
MvH
Peter
Peter, med sådana där inlägg tillför du inget av värde. Totalt nonsens i mina ögon, mitt förtroende för dig dalar. Tala ur skägget! Vad anser DU?
XTZ:s inlägg ser jag inget fel med, de baserar sitt inlägg utifrån deras åsikter. Rikard på XTZ har skrivit betydligt mer sakligt om saken med vissa argument. Du bara du drar en mening ur sammanhanget, vilket jag tycker var oseriöst av dig.