Moderator: Redaktörer
XTZ skrev:...Om LTS på fullt allvar menar att det är önskvärt med ännu lägre gränsfrekvens måste vi nog ifrågasätta trovärdigheten. I min värld ringer det varningsklockor för verklighetsfrämmande sektbetende med utopiska Kalle Anka-ideal.....
MagnusÖstberg skrev:Korrekt, det är ju bra att det blev klarlagt.
lech skrev:MagnusÖstberg skrev:Korrekt, det är ju bra att det blev klarlagt.
Magnus vad är det som är klarlagt ??
Nattlorden skrev:lech skrev:MagnusÖstberg skrev:Korrekt, det är ju bra att det blev klarlagt.
Magnus vad är det som är klarlagt ??
Att testrapporten inte blev som den blev pga ett defekt steg, utan att slutsatsen äger bärighet.
Tycker dock det är dåligt med citat på de positiva omdömena i artikeln - byggkvalitén t.ex.
Just den här "bilen" passar inte mig alls, men det är ju skönt att LTS rapport inte vilade på ett steg som inte levde upp till tillverkaren XTZs specifikationer.lech skrev:MagnusÖstberg skrev:Korrekt, det är ju bra att det blev klarlagt.
Magnus vad är det som är klarlagt ?? Köper du en bil bara för att generatorn funkar exemplariskt eller köper du den för att helheten "bilen" svarar upp mot dina förväntningar.
Om styrning, respons, pådrag, körglädje etc ...... I detta fall ljudupplevelsen du får hemma.
Brembo gör kanonbra broms ok men ingen köper en bil för det.
MVH
Lech
profbd skrev:skall du sälja bonkas?
MagnusÖstberg skrev:Just den här "bilen" passar inte mig alls, men det är ju skönt att LTS rapport inte vilade på ett steg som inte levde upp till tillverkaren XTZs specifikationer.lech skrev:MagnusÖstberg skrev:Korrekt, det är ju bra att det blev klarlagt.
Magnus vad är det som är klarlagt ?? Köper du en bil bara för att generatorn funkar exemplariskt eller köper du den för att helheten "bilen" svarar upp mot dina förväntningar.
Om styrning, respons, pådrag, körglädje etc ...... I detta fall ljudupplevelsen du får hemma.
Brembo gör kanonbra broms ok men ingen köper en bil för det.
MVH
Lech
lech skrev:profbd skrev:Just den här "bilen" passar inte mig alls
var den för dyr och exlclusive?
Nej generatorn gav bara 79 av utlovade 80 Ampere
MVH
Lech
DS skrev:Morello:
Med steget i din test bänk, vad skulle kunna vara orsaken till detektering som du ser det? Distorsionen vid högre frekvenser, frekvensgångsavikelser eller en överstyrning av steget under testförfarandet. Alla tre tillsammans kanske?
Morello skrev:DS skrev:Morello:
Med steget i din test bänk, vad skulle kunna vara orsaken till detektering som du ser det? Distorsionen vid högre frekvenser, frekvensgångsavikelser eller en överstyrning av steget under testförfarandet. Alla tre tillsammans kanske?
Jag har ingen uppfattning hur steget lät, så jag kan tyvärr inte säga något i frågan.
MagnusÖstberg skrev:lech skrev:profbd skrev:Just den här "bilen" passar inte mig alls
var den för dyr och exlclusive?
Nej generatorn gav bara 79 av utlovade 80 Ampere
MVH
Lech![]()
![]()
Tycker nog att den levererar det specen säger i klass AB, nu skall vi inte skriva sånt som kan missuppfattas
i skrev:ThePreTor1aN skrev:i skrev:...
- Om du vill argumentera - visa då att du verkligen försökt förstå motargumenten.
+1
Jag har hittills inte sett en lika briljant nedvädering av LTS och F/E-lyssning som ovan.
Du bekräftar vissa misstankar jag har haft om dig.
XTZ skrev:Frekvensgången överträffar specen rejält, och det är för mig en gåta hur man ens kan fråga efter en ännu lägre nedre gränsfrekvens än 2,5 Hz. Är det ett skämt eller? Det finns ju inga högtalare som kan återge sådana frekvenser, människor kan inte höra dem och framför allt skulle det bli problem med säkerheten, vem vill ha DC över högtalaren under så lång tid som en halvperiod varar? När ska man dra gränsen för skyddskretsarna vars uppgift är att detektera DC och koppla från högtalarna? 2,5 Hz motsvarar 0,4 sekunder för en period, där halva perioden medför DC med viss polaritet över högtalaren. Jag har då inte lust att utsätta mina högtalare för DC längre än 0,2 sekunder.
Om LTS på fullt allvar menar att det är önskvärt med ännu lägre gränsfrekvens måste vi nog ifrågasätta trovärdigheten. I min värld ringer det varningsklockor för verklighetsfrämmande sektbetende med utopiska Kalle Anka-ideal.....
lech skrev:Varför då försöka få oss att att ha "transparanta" företeelser som ytterligare en norm.Ger smak av "vi bestämmer vad som är bra" och den tiden trodde jag i min enfald var över. Muren föll 1989 i öst.
MVH
Lech
lech skrev:Varför då försöka få oss att att ha "transparanta" företeelser som ytterligare en norm.Ger smak av "vi bestämmer vad som är bra" och den tiden trodde jag i min enfald var över. Muren föll 1989 i öst.
subjektivisten skrev:XTZ skrev:Frekvensgången överträffar specen rejält, och det är för mig en gåta hur man ens kan fråga efter en ännu lägre nedre gränsfrekvens än 2,5 Hz. Är det ett skämt eller? Det finns ju inga högtalare som kan återge sådana frekvenser, människor kan inte höra dem och framför allt skulle det bli problem med säkerheten, vem vill ha DC över högtalaren under så lång tid som en halvperiod varar? När ska man dra gränsen för skyddskretsarna vars uppgift är att detektera DC och koppla från högtalarna? 2,5 Hz motsvarar 0,4 sekunder för en period, där halva perioden medför DC med viss polaritet över högtalaren. Jag har då inte lust att utsätta mina högtalare för DC längre än 0,2 sekunder.
Om LTS på fullt allvar menar att det är önskvärt med ännu lägre gränsfrekvens måste vi nog ifrågasätta trovärdigheten. I min värld ringer det varningsklockor för verklighetsfrämmande sektbetende med utopiska Kalle Anka-ideal.....
Ytterst oseriöst inlägg. Ett tips är att lära dig något istället för häva ur dig massa strunt, så framstår XTZ mer seriöst.
FBK skrev:subjektivisten skrev:XTZ skrev:Frekvensgången överträffar specen rejält, och det är för mig en gåta hur man ens kan fråga efter en ännu lägre nedre gränsfrekvens än 2,5 Hz. Är det ett skämt eller? Det finns ju inga högtalare som kan återge sådana frekvenser, människor kan inte höra dem och framför allt skulle det bli problem med säkerheten, vem vill ha DC över högtalaren under så lång tid som en halvperiod varar? När ska man dra gränsen för skyddskretsarna vars uppgift är att detektera DC och koppla från högtalarna? 2,5 Hz motsvarar 0,4 sekunder för en period, där halva perioden medför DC med viss polaritet över högtalaren. Jag har då inte lust att utsätta mina högtalare för DC längre än 0,2 sekunder.
Ytterst oseriöst inlägg. Ett tips är att lära dig något istället för häva ur dig massa strunt, så framstår XTZ mer seriöst.
Han kanske bara sade vad han tycker, du vet "rak och ärlig".
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster