Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:jag hittar då inga fullständiga t/s för lms ultra 5400. nån kanske kan länka?
Kraniet skrev:skillnaden är ju att det behövs ca 540W till varje bas vilket är rätt så mycket effekt att hantera och en väldig värme att kyla av.
steveo1234 skrev:Kraniet skrev:16 sb12 har nästan dubbelt så stor konarea som 4 lms5400, 8128cm2 mot 4800, vilket också kommer påverka hur ljudet upplevs. S
/quote]
Hur menar du att det upplevs olika?
Kitchenmaster skrev:Kanske ngn som är insatt har tid att bekräfta mina beräkningar för skatt, extra avgifter, etc? Stämmer nedanstående? (tänker främst på skatten för USA-beställningar)
LMS-5400
* För 4 st får jag betala totalt $3416 enligt Parts Express.
* Frakten kostar $835. (De skickar enligt dem själva endast med FedEx)
* 25 % skatt på $3416 = $4271.
* $4271 + $835 = 5106 * 6,1 kr = Ca 31 145 SEK.
Tempest-X2
* För 8 st får jag betala £2400 inkl frakt och alla andra utgifter, enligt Speakerworld.nl.
* £2400 * 9 kr = 21 600 SEK.
----
Om jag har räknat rätt för ovanstående så blev Tempest-X2 helt plötsligt rätt intressanta igen.Nu blir det till att Googla efter distmätningar på XBL2-basar.
johaneriksson skrev:Kitchenmaster skrev:Kanske ngn som är insatt har tid att bekräfta mina beräkningar för skatt, extra avgifter, etc? Stämmer nedanstående? (tänker främst på skatten för USA-beställningar)
LMS-5400
* För 4 st får jag betala totalt $3416 enligt Parts Express.
* Frakten kostar $835. (De skickar enligt dem själva endast med FedEx)
* 25 % skatt på $3416 = $4271.
* $4271 + $835 = 5106 * 6,1 kr = Ca 31 145 SEK.
Tempest-X2
* För 8 st får jag betala £2400 inkl frakt och alla andra utgifter, enligt Speakerworld.nl.
* £2400 * 9 kr = 21 600 SEK.
----
Om jag har räknat rätt för ovanstående så blev Tempest-X2 helt plötsligt rätt intressanta igen.Nu blir det till att Googla efter distmätningar på XBL2-basar.
Jag har för mig att det tillkommer moms på frakten också. Sen har du ytterligare nån enstaka procent tull på hela värdet.
Hjälper ju bara skrän ingen, elementen måste ju svälja effekten likaväl.Nattlorden skrev:Kraniet skrev:skillnaden är ju att det behövs ca 540W till varje bas vilket är rätt så mycket effekt att hantera och en väldig värme att kyla av.
Låter som klass-D skulle kunna fylla funktion där...
MagnusÖstberg skrev:Hjälper ju bara skrän ingen, elementen måste ju svälja effekten likaväl.Nattlorden skrev:Kraniet skrev:skillnaden är ju att det behövs ca 540W till varje bas vilket är rätt så mycket effekt att hantera och en väldig värme att kyla av.
Jag är definitivt övertygad om att jag alla dagar i veckan skulle välja de mindre elementen. Det blir sjukt häftig koppling till luften dessutom och det tycker jag är häftigare än det coola med LMS!!
MagnusÖstberg skrev:Hjälper ju bara skrän ingen, elementen måste ju svälja effekten likaväl.Nattlorden skrev:Kraniet skrev:skillnaden är ju att det behövs ca 540W till varje bas vilket är rätt så mycket effekt att hantera och en väldig värme att kyla av.
Jag är definitivt övertygad om att jag alla dagar i veckan skulle välja de mindre elementen. Det blir sjukt häftig koppling till luften dessutom och det tycker jag är häftigare än det coola med LMS!!
boom skrev:Måste vara häftigare med volymer på lådor runt 400 liter i stället för en volym på 2660 liter sen inte att förglöma hur blir hållfastigheten på ett golv med den vikten
Kitchenmaster skrev:boom skrev:Måste vara häftigare med volymer på lådor runt 400 liter i stället för en volym på 2660 liter sen inte att förglöma hur blir hållfastigheten på ett golv med den vikten
På ett vanligt träbjälklag håller jag med om att vikten skulle kunna bli ett problem. På golvet jag skall använda (se nedan) skall det till riktigt tunga lådor innan golvet börjar svikta.![]()
Nattlorden skrev:Jag som trodder det var baslådan som byggdes...
Kitchenmaster skrev:Nattlorden skrev:Jag som trodder det var baslådan som byggdes...
----
Ragnwald: Måtten för hemmabion blir 4,5*5,4 m. Om jag gör lådorna (oavsett vilka lådor det blir) så grunda som möjligt tror jag inte det kommer se sååå* konstigt ut.
* Nåja, allt är ju relativt.
Kitchenmaster skrev:Ragnwald: Måtten för hemmabion blir 4,5*5,4 m. Om jag gör lådorna (oavsett vilka lådor det blir) så grunda som möjligt tror jag inte det kommer se sååå* konstigt ut.
spuj skrev:Vad säger ni mer kunniga om elementet Lambda SBP12 (SB12 med kon i papper istället för poly)?
Pris $249, kan ev fås ned till $200 vid kvantiteter om 16-20st eller mer.
Kan man uppskatta hur många element med lämpliga lådor som skulle behövas för att matcha Ino Infra Y-12 som ex.?
Alexi skrev:12st blir ett fint infra system. Men välj att betala extra för Apollomotorn så du får ultra låg dist
lms-mannen skrev:Har inte dom gått upp i rök se på sidan som är i från 2002
spuj skrev:Alexi skrev:12st blir ett fint infra system. Men välj att betala extra för Apollomotorn så du får ultra låg dist
Kan skicka en prisförfågan på detta, men priset lär öka ganska rejält.lms-mannen skrev:Har inte dom gått upp i rök se på sidan som är i från 2002
De kan beställas ifrån John Stryke på AESpeakers som även bygger dom.
spuj skrev:John Stryke skrev:Also Xmax there is rated at 10mm which is the physical overhang. Based on the Bl curve, which is more accurate, Xmax is actually 14mm on all the Lambda woofers.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], smile och 16 gäster