XTZ skrev:Vi har återförsäljare i Luleå, Lilla Edet samt i Stockholm.
Var är de? Hittar inte dem på er hemsida.
Moderator: Redaktörer
XTZ skrev:Vi har återförsäljare i Luleå, Lilla Edet samt i Stockholm.
nadifierad skrev:RogerGustavsson skrev:nadifierad skrev:Tack!![]()
Det skulle likväl vara intressant med en separat subamp baserat på ICE slutsteget...
Finns ju Ezon, http://www.ezonaudio.se/Poweramp.html men då får man skaffa ett delningsfilter också.
Tack för tipset!
Jag tänkte nog mer på något som var prissatt som XTZ`s produkter![]()
kodapa skrev:Nattlorden skrev:Nu kommer du snart att få en fråga på hur man kopplar bort limitern, skulle jag gissa.
Kan man koppla bort limitern? Om man t.ex slaktar en sub och använder steget till att driva ett antal element? Vad är lägsta frekvens för steget? Om man skulle får för sig att bygga en Infralösning...
Tresor skrev:Rikard tackar för tipsen, men knaster är nog fel beskrivning av ljudet. Knackar är nog bättre och jag har en känsla av att när det ljudet uppstår står konen rätt ut och kommer inte längre ut även om viljan finns där.
Det som förbryllade mig lite var atta detta skedde vis så låga volymer på steget och att det är begränsat till ett väldigt få antal scener. tror jag upplevt det 4 gånger än så länge. Jag upplever det som om dessa scener har väldigt låga frekvenser men kan ju ha fel.
I övrigt upplever jag att den fyller sin funktion adekvat till 95% filmerna jag sett men det är ju just när detta inträffar som man är rädd att den skall gå sönder lite mer permanent så att säga.
//Tresor
XTZ skrev:Det blir ju tom betydligt billigare att köpa en hel 12.18 ICE och plocka ICE-modulen samt filterkortet än att köpa bara ICE från Ezon.
/Rikard
RogerGustavsson skrev:XTZ skrev:Det blir ju tom betydligt billigare att köpa en hel 12.18 ICE och plocka ICE-modulen samt filterkortet än att köpa bara ICE från Ezon.
/Rikard
Vilken ICE-modul används i 12.18 ICE? ICEpower1000ASP kan man tydligen köpa för ca 700 Dollar/par +tull och moms.
Bonkas skrev:Jag måste säga att jag gillar Era subwoofers. Jag tror jag har hört alla av i alla fall de modeller som ni för just nu, och t.o.m 8-tummaren har jag i par hört prestera förvånansvärt resultat..
Därmed inte sagt att det inte skulle finnas utrymme för förbättringar..
En fundering jag har är att ni inte specifierar brantheten på delningsfiltret. Och något jag saknar är att den inte ens på den ganska dyra ICE-modellen går att justera. Att kunna välja mellan 12/24 eller t.o.m 48db/oktav kan göra stor nytta när det kommer till att få subwoofern så snyggt integrerad i systemet som möjligt.
Är detta något som funderats på?
Bonkas skrev:Jag måste säga att jag gillar Era subwoofers. Jag tror jag har hört alla av i alla fall de modeller som ni för just nu, och t.o.m 8-tummaren har jag i par hört prestera förvånansvärt resultat..
En fundering jag har är att ni inte specifierar brantheten på delningsfiltret. Och något jag saknar är att den inte ens på den ganska dyra ICE-modellen går att justera. Att kunna välja mellan 12/24 eller t.o.m 48db/oktav kan göra stor nytta när det kommer till att få subwoofern så snyggt integrerad i systemet som möjligt.
Johan_Lindroos skrev:Bonkas skrev:Jag måste säga att jag gillar Era subwoofers. Jag tror jag har hört alla av i alla fall de modeller som ni för just nu, och t.o.m 8-tummaren har jag i par hört prestera förvånansvärt resultat..
Nu är ju inte jag XTZ, men men...
För flack lågpassfiltrering är inte bra, det ger lokaliseringeffekter (man hör var subben står någonstans)
För brant lågpassfiltrering är inte heller bra, det kan ge dålig "stampa-takten-braighet" (för att använns Linnterminologi).
Jag gissar att XTZ valt en lämplig branthet som fungerar som den bästa kompromissen, vilket i detta fall inte nödvändigtvis behöver vara någon kompromiss.
KarlXII skrev:DS skrev:Rackarns, den högtalaren var ju snygg
Den låter finfint också. I vitt hade den utan större gnäll fått bo hemma hos mig.
KarlXII skrev:DS skrev:Rackarns, den högtalaren var ju snygg
Den låter finfint också. I vitt hade den utan större gnäll fått bo hemma hos mig.
sprudel skrev:KarlXII skrev:DS skrev:Rackarns, den högtalaren var ju snygg
Har polare som lyssnat på denna och varit imponerade, inte relaterat till priset, enbart att den är bra.
DS skrev:sprudel skrev:KarlXII skrev:DS skrev:Rackarns, den högtalaren var ju snygg
Har polare som lyssnat på denna och varit imponerade, inte relaterat till priset, enbart att den är bra.
Hur går detta ihop då!?
Väldigt imponerande, men enbart bra
petersteindl skrev:Undrar förresten angående V60 hybrid med 5cylindrig diesel som driver framaxeln och dubbla elmotorer som går på batteri som driver bakaxeln. Det borde kunna axxaom hela paketet ligger i 4-hjulsdrift.
MvH
Peter
DS skrev:petersteindl skrev:Undrar förresten angående V60 hybrid med 5cylindrig diesel som driver framaxeln och dubbla elmotorer som går på batteri som driver bakaxeln. Det borde kunna axxaom hela paketet ligger i 4-hjulsdrift.
MvH
Peter
Njaaa, det blir ett tungt paket vilket inte främjar axxningBara batterivikten för att leverera tillräckligt med ström blir tungt nog vill jag gissa!
Men det är tanken som räknas va
Edit: sorry för OT
lech skrev:Undrar förresten angående V60 hybrid med 5cylindrig diesel som driver framaxeln och dubbla elmotorer som går på batteri som driver bakaxeln. Det borde kunna axxa om hela paketet ligger i 4-hjulsdrift.
MvH
Peter
Vi tar det på PM.
MVH
Lech![]()
Användare som besöker denna kategori: matssvensson och 16 gäster